تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور برای مراسم عروسی خود حرفه ای برنامه ریزی کنید

image چطور برای مراسم عروسی خود حرفه ای برنامه ریزی کنید

مهم ترین گام های برنامه ریزی یک عروسی ایده آل این اقدامات باید حداقل ۶ ماه قبل از عروسی انجام شوند

اولین گام: تخمین بودجه عروسی

یکی از اولین کارهایی اساسی که برای روز عروسی باید انجام دهید تخمین هزینه تمام شده روزعروسیتان هست. اینکه می خواهید چقدر هزینه کنید و چقدر بابت هزینه های پیش بینی نشده کنار می گذارید. اگر قرار است پدر و مادر ها هزینه ای را برای روز برای عروسی تقبل کنند با آن ها جلسه بگذارید و درباره مسائل مالی با آن ها صحبت کنید. عدم تخمین صحیح بودجه مراسم عروسی می تواند بعدا فشارهای اقتصادی و پشیمانی زیادی بر عروس و داماد و خانواده ها وارد کند.

دومین گام: مشخص شدن روز عروسی

تکفارس آی آر

آیا می خواهید عروسی شما در بهترین و گرم ترین ماه های سال، بهار و یا تابستان برگزار شود و یا برای صرفه جویی در هزینه ها پاییز و زمستان را انتخاب می کنید؟ زمان عروسی در اعیاد باشد یا ماه های بدون مناسبت را ترجیح می دهید؟ آخر هفته باشد بهتر است یا وسط هفته؟ بعد از تخمین بودجه باید روز دقیق عروسی را مشخص کنید که سهم به سزایی در هزینه های شما دارد.

سومین گام: تهیه فهرست مهمان ها

دست به کار شوید و این کار را هر چه زودتر انجام دهید. خانواده ها را همراه با تعداد نفرات دعوت شده از هر خانواده بر روی کاغذ بنویسید. بعد از آن می توانید تخمین حدودی از تعداد مهمان های روز عروسی داشته باشید.

image چطور برای مراسم عروسی خود حرفه ای برنامه ریزی کنید

چهارمین گام: انتخاب عوامل برگزارکننده های جشن عروسی

www.takfars.ir

بعد از تعیین بودجه عروسی، تاریخ، تعداد مهمانان ، مرحله ی مهم انتخاب عوامل برگزارکننده عروسی پیش روی شماست. برای این گام باید مدت ها وقت بگذارید تا بتوانید افراد مناسب برگزارکننده جشنتان را پیدا کنید. از دوستان و آشنایان نزدیک خود که به تازگی ازدواج کردند کمک بخواهید . آن ها پر از اطلاعات و تجربیات هستند و می توانند کمک شایانی در انتخاب مناسب ترین گزینه به شما بکنند. از اینترنت هم کمک بگیرید و در سایت راهنمای عروسینظرات افراد را مطالعه کنید.

از سوالات اساسی این مرحله آن است که آیا تمایل دارید یک تشریفات عروسیخدمات عروسی شما را در دست بگیرد و برنامه ریزی (تالار عروسی، سالن یا باغ)، جایگاه عروس و داماد، ماشین عروس، تزیینات محل برگزاری جشن، نور پردازی ها، عکاسی و فیلم برداری، دی جی عروسی، کارت دعوت، دسته گل عروس، آرایشگاه عروس، آتلیه، پذیرایی، سفره عقدو تزیینات ماشین عروس را را به عهده بگیرد و یا اینکه ترجیح میدهید خودتان برنامه ریزی تمامی قسمت های عروسی را به عهده بگیرید؟

سایر اقدامات

انتخاب دفتر ثبت ازدواج که از قبل عروسی باید آن را رزرو کرده باشید ، انتخاب عکاس و فیلم بردار ( آتلیه عروس )، انتخاب آرایشگاه عروس ، خرید لباس عروس و کت و شلوار داماد، گل آرایی : دسته گل عروس ، تزیین ماشین عروس و … ، انتخاب دی جی عروسی، خرید وسایل عروس و داماد، چیدن جهیزیه محل سکونت عروس و داماد که تا دو هفته قبل از عروسی باید به اتمام رسیده باشد و تهیه و توزیع کارت های عروسی.

با این انجام به موقع و دقیق این گام ها میتوانید تا حد زیادی از استرس روز عروسی کم کنید. پس دست به کار شوید و از الان برای برنامه ریزی عروسی خود اقدام کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر