تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با یک قالب یخ ساده خود را زیبا و جذاب کنید

image چطور با یک قالب یخ ساده خود را زیبا و جذاب کنید

اگر به دنبال راهی آسان و کم هزینه برای رفع چین و چروک پوست خود هستید و میخواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید از مکعب های کوچک یخ غافل نشوید.

ماساژ یخ روی صورت

استفاده از یخ روی صورت ، مزایای زیادی دارد.تکه های یخ برای موارد مختلف در زیبایی طبیعی صورت کاربرد دارد: باعث افزایش گردش خون می شود؛ گذاشتن یخ بر روی صورت باعث افزایش جریان خون می شود و به جلوگیری از بروز علائم پیری و چروک پوست کمک میکند . ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته ، باعث درخشش طبیعی پوست می شود. همچنین به از بین بردن آکنه کمک زیادی میکند.

ماساژ یخ بر روی قسمتهایی از صورت که دچار آکنه است، باعث کاهش آنها می شود.اگر به طور مداوم ، روزانه یک تا دو دقیقه یخ را بر روی جوش ها بمالید ، شاهد تاثیر بی نظیر آن در رفع آکنه ها خواهید بود . اگر در هنگام استفاده از یخ پوست تان بی حس شد، چند لحظه صبر کرده و سپس ادامه دهید .با این روش ، می توانید در عرض دو روز از شر آکنه های صورت خلاص شوید.

تکفارس آی آر

فواید یخ در درمان آفتاب سوختگی

از بین بردن آفتاب سوختگی یکی دیگر از فواید یخ است زمانی که دچار آفتاب سوختگی شدید، دو یا سه تکه یخ را در پارچه ای پنبه ای گذاشته و آن را روی نواحی آسیب دیده به مدت حدود سه دقیقه بمالید. در نتیجه این عمل روی پوست شما خارشی ایجاد می شود که نشان دهنده بهبود آفتاب سوختگی خواهد بود.

یخ و ماندگاری آرایش

استفاده از یخ ، آرایش را برای مدت طولانی تری حفظ میکند. ماساژ از طریق تکه های یخ روی پوست صورت، قبل از انجام آرایش ، آن را برای مدت طولانی تری ماندگار خواهد کرد .

فواید یخ در رفع پف چشم

www.takfars.ir

به کمک یخ می توان پف چشم را از بین برد. وقتی تکه های یخ را در یک پارچه پنبه ای بیاندازید و آن را زیر چشمان تان بکشید، باعث بر طرف شدن پف زیر چشم خواهد شد و ورم زیر چشم را از بین خواهد برد .یخ در ازبین بردن سندرم خشکی چشم نیز کاربرد دارد.

یخ و ماسک صورت

از دیگر کاربردهای یخ، استفاده از آن به عنوان ماسک منجمد است.اگرکمی آب خیار و آب گل سرخ را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید تا منجمد شده و شبیه یخ شود، می توانید از آن به عنوان ماسک جامدی بر روی خود استفاده کنید. این ماسک به کاهش چین و چروک صورت تان کمک میکند و به طور طبیعی منجر به روشن تر شدن پوست می شود. حتی پف های زیر چشم را می توانید با قرار دادن یخ از بین ببرید و خود را از حالت خواب آلوده در آورید. از این گذشته می توانید آب میوه های تازه مثل پرتقال ، سیب ، انار و یا سایر میوه هایی که عصاره ای مفید برای پوست دارند، در جایخی قرار داده تا به صورت قطعات مکعبی یخ در آیند و با گذاشتن آنها روی صورت تان به زیبایی دوچندان برسید.

البته راه دیگری که از طریق آن می توانید از خواص میوه ها بر روی پوست استفاده کنید این است که تکه های میوه را در قالب یخ قرار دهید و قالب را پر از آب کنید تا یخ بزند و یخ حاوی تکه های میوه را روی پوست تان بگذارید تا خواص میوه به پوست تان برسد.

هشدار:

قرار دادن مستقیم یخ روی پوست باعث پارگی مویرگ های زیر پوست می شود . پس توصیه می کنیم که قطعات یخ را در داخل پارچه ای لطیف و مناسب پیچیده و سپس آن را بر روی پوست تان بگذارید .

۲: پیشنهاد می کنم برای تهیه یخ از آب معدنی به جای آب ساده استفاده کنید .

یخ های آرایشی معجزه شادابی پوست

تهیه یخ آرایشی بسیار آسان است و نیاز به مهارت و دانش خاصی ندارد .

یخ معدنی :

تک فارس

مقداری آب معدنی را در قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن، تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، این کار باعث تحریک جریان خون به روی پوست شما می شود .

یخ آبلیمو : نصف آبلیمو و چند تکه از لیمو تازه را همراه با مقداری آب تصفیه شده درون قالب های یخ بریزید و یخ ها را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید، این نوع یخ باعث لطافت پوست شما می شود .

یخ چای سبز :

مقداری چای سبز دم کشیده را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن روزی دوبار این قالب های یخ را روی پوست خود بگذارید ، این نوع یخ باعث افزایش طراوت و شادابی پوست خواهد شد .

یخ آب برنج :

مقداری از آب برنجی که در حال جوشیدن است را بردارید و پس از سرد شدن ، درون قالب های یخ بریزید و یخ حاصله را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، این کار باعث از بین رفتن لک های پوستی می شود. قابل ذکر است که این نوع یخ را فقط تا سه روز می توان در یخچال نگهداری کرد.

یخ آب هندوانه :

مقداری آب هندوانه را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید، این نوع یخ باعث شفافیت پوست می شود .

نکته : یخ آرایشی را همیشه باید به روی پوست تمیز و بدون آرایش استفاده کنید.

نحوه استفاده از تکه های یخ

T A K F A R S

روی پوست صورت و گردن تکه یخ را مانند حرکات شبیه ماساژ و به نرمی بکشید. از فشار دادن بیش از حد پوست خودداری کنید زیرا ممکن است به مویرگ های ریز زیر پوست تان آسیب بزند و همچنین از استفاده یخ در زیر و اطراف چشم خودداری کنید زیرا این منطقه بسیار حساس است. در نتیجه با دقت و آرامش این کار را انجام دهید .

بعداز استعمال چه کنیم ؟

هرگز پس از آن صورت تان را خشک نکنید، اجازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود، بدین ترتیب شما بیشترین منافع را از یخ خواهید برد. پس از خشک شدن می توانید از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید .

روش تهیه عصاره گیاهان

با اطلاع داشتن از نوع پوست خود و با انتخاب گیاه مناسب تر برای پوست می توانید این مزیت را چند برابر کنید. برای پوستهای چرب که مستعد به آکنه هستند، توصیه می شود از گل های همیشه بهار ، مریم گلی، یا مخلوط آب و بو مادران استفاده کنید.

دوتا قاشق از گل های مورد نظر را به یک لیوان آب جوش گرم اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این آب گرم بماند . صبر کنید تا ماده به دست آمده خنک شود، سپس آن را از صافی رد کنید و در قالب یخ ریخته و در فریزر بگذارید.

نکته ۱ : اگر دارای پوستی خشک هستید از گیاه گل بابونه ، جعفری، نعناع یا از ترکیب چند گیاه استفاده کنید.

نکته ۲ : برای کاهش چین وچروک ، سعی کنید از چای سبز ، سیاه یا سفیده استفاده کنید. این گیاهان حاوی مقداری زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند که می تواند در کاهش سرعت روند پیری به شما کمک کند .

نکته ۳ : اضافه کردن چند قطره از آب لیمو به عصاره گیاهی به شما کمک خواهد کرد از شر لکه های سیاه روی پوست راحت شوید و پوستی درخشان تر داشته باشید.

نکته ۴ : برای بدست آوردن فواید درمانی بیشتر از یخ از ۵ نوع گیاه مختلف استفاده کنید و بعد از دم کردن در آب جوش و درست کردن یخ آن را روی صورت بگذارید. هر دو هفته از یک نوع گیاه استفاده کنید و با عوض کردن نوع گیاه و استفاده از خواص درمانی هر نوع گیاه مختص به خود می توانید چهره ای زیبا تر و جوان تر داشته باشید .

تک فارس www.takfars.ir

نکته ۵ : اضافه کردن نصف قاشق چای خوری از روغن زیتون یا هر روغن دیگر ( روغن بادام ، روغن آوکادو ، روغن کنجد و روغن جوانه گندم ) به آب معدنی یا عصاره گیاهی سرد شده قبل از انجماد نیز می تواند مفید باشد. قبل از آرایش ، صورت و گردن خود را با این یخ پاک کنید. این نوع تکه های یخ که به این روش درست کرده اید، پوست را نرم کرده و باعث صاف شدن آن می شود و تغذیه ای مناسب برای پوست است

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر