تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با یک روحیه خوب به استقبال سال جدید بروید

image چطور با یک روحیه خوب به استقبال سال جدید بروید

با خودتان و دیگران مهربان تر باشید

اغلب افراد نسبت به خود انتقاداتی سختگیرانه دارند که در نتیجه آن ازخود تصویر درستی ندارند و دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند، کارشناسان توصیه میکنند افراد در سال جدید نسبت به خود مهربان ترباشند، انتقاداتی معقول و منطقی ترنسبت به خود داشته باشند، نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنند و بر تقویت موارد قدرت و برطرف کردن موارد ضعف تاکید کنند.

قدردان نعمت ها باشید

هر روز که از خواب بیدار می شوید روزی جدید و فصلی تازه درزندگی شما است، این یک شعار کلیشه ای نیست بلکه شاکر بودن از نعمت هایی که فرد دارد از جمله سلامت، امنیت، ایمنی ، رفاه، خانواده، تغذیه، محل زندگی، تحصیلات و هزاران نعمت دیگر می تواند باعث جذب انرژی های مثبت و افزایش نعمات و احساس خوشبختی در فرد شود.

تکفارس آی آر

اگر در آرزوی حوادث و اتفاقات خوب هستید برای رسیدن به آنها باید کوشش کنید و گام بردارید، ناراحتی و ناسپاس بودن از نعمت ها و تنها مشاهده نیمه خالی لیوان می تواند اتفاقات بد و پس رفت در زندگی را به سوی شما آورد.

دست بخشش و دوستی به سوی دیگران دراز کنید

هیچ چیز بدتر از ادامه دادن یک اختلاف، قهر، جدایی وسوء تفاهم درسال جاری و انتقال آن به سال نو نیست. اگر با فردی از دوستان دچار اختلاف شده اید، بهترین زمان برای برطرف کردن قهر و جدایی وآشتی است.

احساسات شاد خود را با دیگران تقسیم کنید

اگر میخواهید سلامت روانی خوبی داشته باشید باید احساسات شاد خود را با دیگران تقسیم کنید، احساسات خود منفی یا مثبت را در یک دفترچه بنویسید زیرا به این ترتیب آنها از ذهن شما خارج می شوند و می توانید با آرامش بیشتری به نظم و سامان دادن به نظرات خود بپردازید.

www.takfars.ir

اشتراک احساسات خوب در آستانه سال نو می تواند خرید یک هدیه هرچند کوچک، ملاقات با دوستان در یک کافی شاپ یا رفتن به رستوران و سینما، کمک برای خانه تکانی و یا حتی خرید یک دسته گل باشد اما در پشت این هدیه احساسات مثبت و گرم شما است که به دوستان و نزدیکانتان هدیه می دهید.

محرک های احساسات غم و ناراحتی را پیدا کنید

هراحساسی چه مثبت و چه منفی در اثر عوامل محرک داخلی یا خارجی به وجود می آید، اگر میخواهید درسال پیش روی احساسات شاد و سلامت روانی خوبی داشته باشید این عوامل را به دقت شناسایی کنید.

عوامل به وجود آورنده احساسات شاد و مثبت را در خود تقویت کنید و برعکس عوامل ایجاد کننده ناراحتی ، استرس و اندوه را در خود از بین ببرید.

شادی را در خود پیدا کنید

مشکلات و گرفتاری برای همه افراد در دنیا وجود دارد و شما نمی توانید هیچ فردی در دنیا را پیدا کنید که بدون مشکل یا دردسر باشد مگر اینکه راه های کنترل استرس و ناراحتی و غلبه بر مشکلات را آموخته باشد.

کارشناسان توصیه میکنند افراد مشکلات خود را کنترل کنند یا اگر نمیتوانند از دیگران برای رفع یا کنترل آن کمک بگیرند. از جمله دیگر کارها که به شدت باعث ارتقاء و بهره وری سلامت روان افراد می شود حفظ شادی و روحیه در افراد است.

اگر کاری را درست انجام می دهید یا یک اتفاق خوب اگر برایتان می افتد به خودتان هدید و پاداش بدهید، در پارک قدم بزنید، فیلم ، موسیقی یا سریال مورد علاقه خود را گوش دهید، با دوستانتان به مسافرت و گردش بروید، خوراکی دلخواهتان را بخورید و از تماشای مناظر طبیعی لذت ببرید، این کارها به شدت باعث ایجاد حس امیدواری وشادی در شما می شود.

از وسایل الکترونیکی دور و برتان دور شوید

وسایلی مانند تلفن همراه، تبلت و رایانه این روزها در جهان مورد استفاده میلیاردها انسان هستند اما یکی از عواملی هستند که باعث افت شدید سلامت روانی در جوامع مختلف شناسایی می شوند.

تک فارس

هرروز برای خود زمانی برای دور بودن از این وسایل را اختصاص دهید و به سایر فعالیت های مورد علاقه خود بپردازید، به طور مثال خانه و محل کار خود را جمع آوری کنید، با اطرافیانتان به گردش بروید، ورزش کنید، آشپزی کنید یا حتی کتاب مورد علاقه خود را بخوانید وبه مغز و روحتان اجازه دهید تا اندکی استراحت کند و به دور از هیاهوی دنیای اطلاعات یک زندگی آرام و بی دغدغه را سپری کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر