تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با همسر خود زندگی شادی داشته باشید

image چطور با همسر خود زندگی شادی داشته باشید

بسیاری از همسران به مشاوران مراجعه می کنند و از روزمرگی، یکنواختی و کسالت در زندگی مشترک خود شکایت می‌کنند و خبر ندارند که این مشکل تا حد زیادی رایج است و معمولا با انجام کارهای پیش پا افتاده و کوچک، می‌توانند به زندگی مشترک خود شادابی و نشاط بیشتری بخشند و شیرینی و مهر و علاقه را دو چندان کنند. اما این راهکارهای ساده چیست؟

ثابت کنید که به همسرتان توجه دارید

روان شناسان در پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی بحث عشق پردوام به میان می‌آید، نکات ریز و به ظاهر کم ارزش، اهمیت می یابد. به طور مثال، رفتارهای جزئی روزانه که نشان می‌دهد شما به همسر خود توجه دارید و برای او ارزش قائل هستید، گاهی تاثیر شگرفی بر کیفیت رابطه شما می گذارد. مثلا آوردن یک نوشیدنی گرم مثل چای یا قهوه برای همسر، رفتاری است که در بسیاری از نقاط جهان نشان دهنده مهر و محبت است. شاید جالب باشد که بدانید در ژاپن آماده کردن ظرف غذا برای ناهار همسر، در کانادا گرم کردن خودرو و در آلمان خرید نان در صبح‌های سرد و بارانی، یک نوع ابراز علاقه به همسر شناخته می‌شود. گاهی این رفتار که مرد، مسئولیت یک وعده غذا در هفته را به عهده بگیرد تا زن کمی استراحت کند، برای زن نه تنها نشان دهنده عشق و علاقه، بلکه بیانگر درک و فهم همسر است. ممکن است مرد خود به پخت این وعده غذایی بپردازد یا بسته به توان مالی، همسر را به رستوران ببرد یا از بیرون غذا تهیه کند، اما به هر حال این رفتار تاثیر عمیقی بر روحیه زن می گذارد.

علاقه‌تان را به صورت عملی ابراز کنید

تکفارس آی آر

بدون شک گفتن دوستت دارم، زندگی‌مشترک را عاشقانه‌تر می‌کند اما لازم است که مرد و زن، علاقه‌شان را به صورت عملی به هم نشان دهند. به طور مثال گاهی شستن ظرف ها قبل از این که همسر درخواست کمک کند، رسیدگی به تکالیف بچه‌ها، اتو کردن لباس‌ها یا انجام هر کار دیگری که معمولا بر عهده زن است، به معنای کم کردن مسئولیت‌های او و نوعی ابراز علاقه عملی است. همچنین ممکن است زن وقتی همسر خسته از سر کار می‌رسد، بچه‌ها را آرام نگه دارد تا همسر کمی استراحت کند، نوشیدنی و غذای مورد علاقه همسر را تهیه کند یا لباس مورد علاقه او را بپوشد، این ها همه رفتارهایی هستند که معنای شخصی دارند و این پیام را به طرف مقابل منتقل می کنند که به تو توجه دارم و حواسم به تو هست.

وقت اختصاصی داشته باشید

در کشاکش امور روزمره زندگی، بسیاری از اوقات همسران از گذراندن وقت اختصاصی در کنار یکدیگر غافل می‌شوند. تماشای فیلم مورد علاقه‌تان در کنار یکدیگر، قدم زدن در پارک، گردش یک روزه، بازی‌های سرگرم‌کننده، لذت خوردن یک بستنی قیفی دو نفره، انجام یک کار مشترک مثل پختن غذا، پاک کردن سبزی یا شستن حیاط، این‌ها همه کارهایی هستند که شما را به لحاظ عاطفی به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کنند. هرگز اجازه ندهید مشغول شدن بیش از حد به کارهای بیرون از منزل، بچه‌داری یا رسیدگی به امور خانه، آن چنان شما را درگیر کند که از گذراندن اوقات اختصاصی در کنار همسر خود

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر