تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با استفاده از یخ معمولی خود را شاداب کنید

image چطور با استفاده از یخ معمولی خود را شاداب کنید

درمان آکنه و جوش

استفاده از یخ روی پوست صورت چربی پوست را کاهش داده و تاثیر شگفت انگیزی در درمان آکنه و رفع قرمزی، تورم و لکه های پوستی ناشی از آکنه دارد.

برای درمان سریع جوش توصیه می شود به محض ظاهر شدن جوش کوچک روی صورت، هر شب روی آن یخ بگذارید تا از قرمزی و بزرگ شدن آن جلوگیری کند.

ماسک ضد آکنه یخ

تکفارس آی آر

برای درمان آکنه، ابتدا صورت خود را شسته و خشک کنید، سپس یک قطعه یخ را داخل حوله کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار دهید و به مدت ۱ دقیقه دقیقا در بالای آکنه نگه دارید و ۵ دقیقه بعد دوباره این کار را تکرار کنید.

رفع سیاهی دور چشم

تاثیر یخ در رفع تیرگی دور چشم شگفت انگیز است. اگر از سیاهی دور چشم رنج می برید این بار به جای استفاده از برش های خیار، مخلوط آب خیار و آب رز جوشیده و سرد شده را داخل فریزر قرار دهید. قرار دادن قطعات یخ این مخلوط در نواحی اطراف چشم برای از بین بردن حلقه های تاریک دور چشم و پف چشم بسیار مفید است.

پاک سازی منافذ پوست

پوست بدن دارای منافذی است که به سم زدایی و تعریق بدن کمک میکند. اما با تجمع آلودگی و چربی ها در این منافذ، پوست صورت خسته و پیر به نظر خواهد رسید. استفاده از یخ روی پوست صورت باعث پاک سازی منافذ پوست شده و به زیبایی صورت و درخشان شدن پوست کمک میکند.

www.takfars.ir

ثابت کننده آرایش

قبل از آرایش صورت، از قطعات یخ روی پوست صورت استفاده کنید، این کار باعث می شود پوست سالم و زیباتر به نظر رسیده و آرایش به خوبی و بدون نقص روی چهره بنشیند.

بهبود گردش خون

استفاده از یخ و سرما باعث بهبود گردش خون در پوست شده و پوست را خوش رنگ و لعاب میکند. کافیست قطعات یخ را داخل حوله کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار داده و به آرامی روی صورت و گردن ماساژ دهید. از فشار دادن یخ روی پوست و مالش آن در ناحیه اطراف چشم خودداری کنید.

از بین بردن پف زیر چشم

اگر از پف زیر چشم یا اطراف چشم رنج می برید توصیه می کنیم حتما مکعب های یخی را امتحان کنید. یخ خاصیت ضد تورم داشته و با کاهش تورم، پف چشم را درمان میکند.

ماسک رفع پف زیر چشم

قطعات یخ آب معمولی، چای سبز یا شیر را داخل حوله کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار داده و به آرامی و در پریودهای زمانی کوتاه روی چشم خود فشار دهید و در پایان پوست را با حوله خشک کنید.

کاهش چین و چروک

استفاده از یخ برای جلوگیری، کاهش و درمان چین و چروک های روی پوست صورت معجزه کرده و از پیری زودرس پیشگیری میکند. ابتدا صورت خود را با آب گرم شسته و خشک کنید، سپس قطعات یخ را در حوله کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار داده و روی پوست بگذارید تا ذوب شود.

تک فارس

رفع موهای زائد

استفاده از روش هایی مانند وکس برای از بین بردن موهای زائد به صورت موقت موثر است اما برای از بین بردن دائمی موهای زائد تاثیری ندارد. برای خلاص شدن از موهای زائد صورت توصیه می شود از یخ استفاده کنید، اگرچه این روش مدت زمان بیشتری طول می کشد اما نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت.

حذف دائمی موهای زائد با یخ

یک تا یک و نیم فنجان آب گل رز و آب نصف لیمو را با هم مخلوط کنید، سپس ۲ تا ۳ قاشق پودر زاج سفید و نصف قاشق پودر زردچوبه به آن افزوده و هم بزنید.

مخلوط را داخل قالب های یخ گذاشته و به مدت یک شب در فریزر قرار دهید. مکعب های یخی به دست آمده را روی نواحی مورد نظر مالش دهید تا کاملا ذوب شود و بگذارید ۳۰ دقیقه به همین حالت بماند. از این روش دو بار در روز و به مدت ۱۵ روز استفاده کنید.

این مکعب های یخی باعث ضعیف شدن ریشه موها شده و از بهترین و موثرترین روش ها برای رفع دائمی موهای زائد بدن می باشد.

نرم کننده لب ها

استفاده از یخ برای نرم کردن و رفع خشکی لب بسیار موثر است زیرا یخ اثر آرامبخشی داشته، التهاب و درد را از بین می برد و به حفظ رطوبت و درخشندگی لب ها کمک میکند.

روشن کننده پوست

اگر از پوست چرب و کدر خود خسته شده اید حتما یخ را امتحان کنید. یخ پوست را احیا کرده، گردش خون را بهبود می بخشد و تاثیر عالی در روشن کردن پوست خواهد داشت.

T A K F A R S

درمان عرق سوز شدن

یخ درمان طبیعی و خانگی برای عرق سوز شدن پوست است. کافیست قطعات یخ را در یک حوله پنبه ای پیچیده و برای درمان درد و التهاب روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

ماساژ پوست

ماساژ درمانی از راه های عالی برای رفع استرس است. مالیدن قطعات یخ روی صورت از روش های ماساژ پوست است که به جوان سازی، درخشندگی و افزایش گردش خون در پوست کمک میکند.

درمان التهاب پوست

تابش مستقیم نور خورشید و آلرژی ها از جمله علل التهاب و قرمزی پوست هستند. استفاده از یخ روی مناطق آسیب دیده، به درمان سریع التهاب کمک میکند.

زیبایی پوست

اگرچه استفاده از یخ روی پوست تاثیر عالی در زیبایی و سلامت آن دارد اما می توان با افزودن آب رز، خیار و آلوئه ورا این تاثیر را چند برابر کرد. کافیست همه این مواد را با هم مخلوط کرده و داخل مکعب یخی فریز کنید و به صورت منظم روی پوست صورت بمالید.

آفتاب سوختگی

قطعات یخی آلوئه ورا برای درمان قرمزی و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی مفید است.

تک فارس www.takfars.ir

ماسک ضد آفتاب یخ

با استفاده از خیار یا آلوئه ورا مکعب یخ درست کرده و آن را داخل حوله کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار دهید، ماسک یخ را روی پوست تمیز صورت نگه دارید تا ذوب شود.

یخ برای پوست های چرب

اگرچه چربی برای مرطوب نگه داشتن پوست در طولانی مدت مفید است اما پوست های چرب زمینه خوبی برای بروز آکنه دارند که لکه های تیره و ناخوشایند پوستی را به همراه خواهد داشت.

استفاده از یخ روی پوست های چرب، فعالیت سلول های چربی داخل پوست را کنترل کرده و به طراوت و شادابی پوست کمک میکند.

رفع خستگی چشم

اگر مدت های زیادی به صفحه کامپیوتر خیره شده و از خستگی چشم رنج می برید، توصیه می شود از قطعات یخ برای از بین بردن فشار و خستگی چشم استفاده کنید.

تسکین درد اصلاح

برای تسکین درد ناشی از بند انداختن و اصلاح ابرو و موهای زائد صورت قطعات یخ را در اطراف ابروها و نواحی مورد نظر قرار دهید.

آرایش طبیعی

تکفارس

اگر وقت کافی برای آرایش کامل صورت ندارید، راه ساده و موثر استفاده از یخ است. یخ برای جوانسازی و شادابی و درخشش پوست در زمان کوتاه بسیار مفید می باشد.

سفت کننده پوست

توصیه می شود هر شب قبل از خواب، تعدادی یخ داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده و حدود ۳ دقیقه به آرامی روی صورت و گردن خود ماساژ دهید. این کار باعث شادابی و جوانسازی پوست شده، منافذ پوست را کوچک میکند و به سفت کردن پوست کمک میکند.

فواید یخ برای ناخن

یخ به خشک شدن سریع لاک روی ناخن کمک میکند. ناخن های تازه لاک زده را داخل یک کاسه حاوی چند قطعه یخ و مقداری آب سرد قرار دهید و حدود ۳ دقیقه منتظر بمانید تا رنگ لاک روی ناخن ثابت شود. این در حالی است که خشک شدن لاک ناخن در هوای آزاد حدود یک ربع طول می کشد.

توصیه می شود قبل از مانیکور، ناخن ها را داخل آب گرم خیس کنید و بعد از اتمام کار، ناخن ها را داخل یخ و آب سرد قرار دهید.

براق کننده مو

اگر از موهای مات و پژمرده خود خسته شده اید حتما از یخ استفاده کنید، مالش قطعات یخ به روی موها باعث براق شدن و درخشندگی موها می شود.

زیبایی مو

لیو تایلر، بازیگر مشهور هالیوود از یخ برای زیبایی و سلامت موهایش استفاده میکند. یخ باعث سفت شدن کوتیکول مو شده و از ورود آلودگی ها به مغز مو جلوگیری میکند.

takfars.ir

قطعه یخ را به آرامی روی پوست سر ماساژ داده و سپس به بخش ساقه موها بکشید.

درمان ریزش مو

گفته شده استفاده از یخ برای ریزش مو نیز مفید است. برخی افراد برای افزایش رشد مو به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از قطعات یخ روی موها استفاده میکنند یا قبل و بعد از حمام کردن موهای خود را داخل ظرف آب سرد فرو می برند.

لازم به ذکر است این مورد با توجه به تجربه افراد نتیجه بخش بوده است.

image چطور با استفاده از یخ معمولی خود را شاداب کنید

مضرات یخ برای پوست

ممکن است بعد از یخ درمانی و ماساژ یخ روی پوست به مدت کوتاهی دچار قرمزی پوست شوید. در این صورت از مالش یخ روی پوست در مدت های زمانی بیشتر از ۵ دقیقه خودداری کنید.

با ماساژ یخ روی پوست ممکن است مویرگ های ظریف زیر پوست دچار پارگی شوند، بنابراین توصیه می شود قبل از استفاده، یخ را داخل حوله کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر