تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور باید گیاه حسن یوسف را در آپارتمان نگهداری کرد

image چطور باید گیاه حسن یوسف را در آپارتمان نگهداری کرد

حسن یوسف درون خانه با خوشحالی به رشدش ادامه می‌دهد، فقط کافی است که خاکش را مرطوب نگه دارید و دما و رطوبت در حد دلخواهش باشد.

اگر گیاه شروع به گل دادن کرد سریعا جوانه‌های گل را قبل از بزرگ شدن از گیاه جدا کنید تا انرژی حسن یوسفتان را نگیرند. برای پرپشت شدن گیاه سر شاخه‌های بالایی را از ۲ الی ۳ سانتی متر پایین تر از نوک شاخه ببرید، تا رشد شاخه های جانبی را تقویت کنید.

چند واریته مختلف حسن یوسف را در یک گلدان بزرگ بکارید و از بازی رنگ‌ حیرت انگیز آنها غرق لذت شوید.

این گیاهان رنگارنگ با برگ‌های مخملی خود دل هر بیننده‌ای را می‌برند. ولی چگونه باید آنها را شاداب و با طراوات مثل روز اولشان نگه داشت؟

تکفارس آی آر

حسن یوسف یکی از گیاهانی است که منحصرا به خاطر داشتن شاخ و برگ رنگی نگه داری می‌شود.

این گیاه نگهداری بسیار آسانی دارد و به راحتی در درون و بیرون خانه رشد می‌کند.

برگ هایش در رنگ‌های سبز، قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، با نقوش برجسته و منظم قابل یافت است. تکثیر این گیاه مانند آب خوردن است. حسن یوسف به وسیله بذر و قلمه ساقه قابل تکثیر است.

شرایط نگهداری

نور: حسن یوسف به مکانی روشن با نور غیر مستقیم نیاز دارد. نور مستقیم و شدید آفتاب رنگ‌های برگ ها را از بین می‌برد و به گیاه حالتی بی حال می‌دهد. نور خیلی کم هم باعث کم رنگ یا بی‌رنگ شدن شاخ و برگ می‌شود.

www.takfars.ir

آبیاری: در طول فصل رشد خاک را دائما مرطوب نگه دارید اما با شروع فصل سرما آبیاری را کاهش دهید و قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید سطح خاک گیاه خشک شود.

رطوبت: این گیاه رطوبت متوسط محیط را دوست دارد. اگر رطوبت محیط کم است برای رشد بهتر حسن یوسف می‌توانید با استفاده از اسپری شاخ و برگ آن را غبار پاشی کنید.

دما: در تابستان دمای ۲۰ تا ۲۹ درجه سانتی گراد برای گیاه مناسب است و در زمستان تا دمای ۱۰ درجه سانتی گراد را هم تحمل می‌کند.

تغدیه: در طول فصول رشد هر دو هفته یک بار گیاه را با کودهای مخلوط موجود در بازار کود دهی کنید.

تکثیر: حسن یوسف به وسیله کاشت بذر یا قلمه ساقه قابل تکثیر است. گیاهان جدیدی که از راه قلمه زنی به دست می‌آیند خصوصیاتی دقیقا مشابه گیاه مادر دارند. اما گیاهان به وجود آمده از طریق کاشت بذر انواع جدیدی هستند. گل دهی معمولا انرژی زیادی از گیاه می‌برد و آن را ضعیف می‌کند، پس اگر نمی‌خواهید از بذر گیاه استفاده کنید، اجازه ندهید حسن یوسف‌تان به گل برود و به محض ظهور جوانه گل آنها را قطع کنید.

تعویض گلدان: حسن یوسف در بهار به سرعت رشد می‌کند. بسیاری از افراد حسن یوسف را فقط در طول تابستان و بهار پرورش می‌دهند و با شروع فصل زمستان گیاه را دور می‌اندازند. اما حسن یوسف گیاهی چند ساله است و شما می‌توانید چندین سال پیاپی آن را داشته باشید. پس با شروع فصل پاییز حسن یوسف‌تان را به مکان گرم‌تری منتقل کنید. در بهار سال بعد گلدانی یک سایز بزرگ‌تر از گلدان قبلی گیاه تهیه کنید، مقداری خاک گلدان بخرید و به درون گلدان جدیدتان بریزید سپس حسن یوسف را از گلدان قبلی اش خارج کنید و به گلدان جدید منتقلش کنید و گلدان را با خاک تازه پر کنید.

آفات و بیماری ها

برگ‌ها زرد می‌شوند: کمبود رطوبت، کمبود مواد غذایی خاک و تشنگی گیاه، هر سه می‌توانند عامل این پدید باشند.

برگ‌های پایینی گیاه زرد می‌شوند: می‌تواند به خاطر آبیاری بیش از حد و یا بد بودن زهکشی خاک باشد.

برگ‌ها کم رنگ شده‌اند: نور کم یا خیلی زیاد است. بر طبق میزان نوری که به گیاه‌تان می‌رسد عامل را تشخیص دهید.

تک فارس

روی گیاه حشرات سفید پرز مانندی ظاهر شده است: گیاه‌تان به شپشک آرد آلود مبتلا شده است. با استفاده از سموم ارگانیک یا سموم شیمیایی سیستمیک آنها را از بین ببرید.

برگ‌ها می‌ریزند: سردی هوا یا آبیاری کم هر دو می‌توانند عامل این پدیده باشند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر