تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور باید موهای چرب را نگهداری کرد

image چطور باید موهای چرب را نگهداری کرد

موها را کمتر شامپو کنید

اگرچه این تصور وجود دارد که با هر روز شامپو کردن مو خواهید توانست چربی موهای تان را کاهش دهید با این حال، این کار برای فردی که کف سرش عمدتا چرب است گزینه مناسبی به شمار نمی رود.

بهترین راهکار این است که موها را کمتر شامپو کنید چرا که شامپو سبب تحریک بیشتر کف سر شده و سباسه یا غدد چربی بیشتری تولید میکند. در نتیجه هرچه بیشتر روی کف سر شامپو بزنید میزان چربی روی آن را افزایش خواهید داد بنابراین تنها دو یا سه بار در هفته سرتان را با شامپو بشویید.

از برس مناسب استفاده کنید

تکفارس آی آر

ممکن است خودتان هم در جریان این موضوع نباشید که برسی را که به کار می برید می تواند نقش مهمی در میزان چربی موهای تان داشته باشد.

اگر موهای تان چرب است بهتر از از شانه یا برس هایی که دندانه های آنها فواصل بیشتری از هم دارند استفاده کنید. برس هایی که دندان ها آنها از نایلون و از هم فاصله دار هستند بهتر از برس هایی فشرده هستند. این انواع مناسب تنها چربی طبیعی مو را به آرامی از کف سر روی مو پخش میکنند.

در طول روز و دائم به موهای تان دست نزنید

این کار در بسیاری از مواقع بدون آگاهی انجام می شود. احتمالا زمان هایی که خسته هستید و یا کسی از شما تعریف میکند و یا برای انجام کاری تمرکز کرده اید به طور ناخودآگاه با موهای تان بازی میکنید.

با تماس دائم دست با موهای تان سبب انتقال چربی دست و به طور مستقیم به موهای تان خواهید شد.

www.takfars.ir

موهای چرب خود را با ترفندهایی بپوشانید

برخی وقت ها با اینکه موها را شسته اید باز هم چربی موجود در آن به وضوح دیده می شود. این زمانی است که با حالت دادن مو می توانید در آن ترفندی به وجود آورید.

به عنوان مثال می توانید موها را به صورت دم اسبی یا شینیون جمع کنید. راهکار دیگر هم این است که کمی آن را مجعد نگه دارید. یادتان باشد هرچقدر مو به کف سر نزدیک تر باشد، چرب تر به نظر می رسد.

مو را از کف و به خوبی بشویید

اینکه تنها موها را با شامپو بشویید کفایت نمیکند لازم است گاهی با شوینده های درمانی این کار را انجام دهید. در بسیاری از آرایشگرها با استفاده از نرم کننده های لاکچری یک موی چرب را به موی درخشنده و تمیز تبدیل میکنند.

می توانید این نرم کننده ها و شامپوهای مخصوص را خریداری و هفته ای یک بار در خانه استفاده کرد.

شامپوهای خشک را در دفعات مناسب به کار گیرید

یکی از راهکارهای مناسب برای کنترل چربی مو استفاده از شامپوهای خشک است تا بتوانید کمی از این چربی را خشک کنید، بافت مو را حفظ و به آن حجم کافی بدهید. با خریداری این نوع شامپوها و استفاده از آنها دو یا سه بار در هفته خواهید توانست کمی از چربی اضافه مو را کنترل کنید.

از شامپوهای مرطوب کننده پرهیز کنید

اگر در گروه افرادی قرار دارید که موهای تان چرب است، شامپوهای مرطوب کننده گزینه مناسبی برای شما به شمار نمی آیند. همچنین اگر میخواهید از چربی بیش از اندازه مو جلوگیری به عمل آورید، در نزدیکی ریشه از موس یا اسپری استفاده نکنید.

تک فارس

وضعیت تغذیه خود را بهبود ببخشید

در نهایت زمانی که پای مو به میان می آید نمی توان نقش مهم تغذیه را منکر شد. باید این را بدانید که نوع تغذیه شما در ظاهرتان تاثیر فراوانی دارد.

از رژیم هایی که کربوهیدرات کمتری دارند و نیز کم شکر هستند استفاده کنید. با این کار بلافاصله تغییراتی را در میزان چربی موهای تان احساس خواهید کرد. غذاهای سرخ کردنی نیز میتوانند در چرب شدن بیشتر موهای تان نقش داشته باشند. / روزیاتو

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر