تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور باید برنج را به بهترین شکل ممکن بپزم

image چطور باید برنج را به بهترین شکل ممکن بپزم

برای از بین بردن بوی سوختگی برنج

۱ – یک تکه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن، نان را بردارید.

۲ – یک عدد پیاز را پوست کنید و داخل برنج فرو ببرید پیاز بوی سوختگی را به خود می گیرد.

آب برنج برای بچه ها

تکفارس آی آر

وقتی میخواهید برنج را آبکش کنید یک لیوان از آب آن را بردارید و با یکی دو قاشق ماست مخلوط کنید. این آب برنج درصورتی که شور نباشد برای بچه ها خیلی مفید است. اگرمیخواهید شیر برنج شما خوشمزه تر شود، برنج را با شیر خیس کنید. این کار باعث می شود که شیر برنج شما خوشمزه تر شود.

اگر برنج شما شور شد

اگر قبل از آبکش کردن برنج، متوجه شدید برنج شما شور شده است موقع آبکش کردن برنج، آب بیشتری روی برنج داخل آبکش بریزید . اما اگر بعد از آبکش کردن برنج متوجه شوری آن شدید دیگر چاره ای برای برطرف کردن شوری آن ندارید. مگر اینکه خورش را بی نمک درست کنید.

اگر برنج شما بی نمک شد

اگر به دلیل فراموشی، برنجتان بی نمک شد اصلاً نگران نباشید، موقع کشیدن برنج مقدار مورد نیاز نمک را با مقدار بسیار کمی آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید. با این کار بی نمکی برنج شما رفع می شود. هرگز نمک را مستقیم در روغن نریزید، زیرا نمک در روغن حل نمی شود.

www.takfars.ir

برای خوشمزه تر شدن شوید پلو

برای اینکه شوید پلوی شما خوشمزه تر شود می توانید از ادویه مخصوص پلو که سبزرنگ است و ( در عطاری ها موجود است) استفاده کنید بعد از آبکش کردن برنج، کمی ادویه لابه لای برنج بپاشید.

از بین بردن بوی نامطبوع برنج

اگر به هر دلیلی برنج خشک شما بو گرفت برنج را روی یک سطح پهن کنید. البته باید حتماً در سایه باشد تا بوی نامطبوع برنج از بین برود. زیرا اگر برنج را جلوی نورآفتاب قرار دهید باعث خرد شدن برنج می شود و برنج حالت خود را از دست می دهد و وقتی آن را داخل آب جوش می ریزید از هم پاشیده می شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر