تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور از لنز های رنگی استفاده کنیم که چشم را اذیت نکند

image چطور از لنز های رنگی استفاده کنیم که چشم را اذیت نکند

مشکل واقعی از آنجا شروع می شود که برای خرید لنزهای رنگی سراغ افرادی غیر از چشم پزشک خود می روید. به لنزهای رنگی باید به عنوان یک ابزار پزشکی نگاه کنید نه یک اسباب بازی.

اگر به طور معمول از لنزهای اصلاحی(لنزهای طبی) استفاده نمیکنید باز هم نیاز به مراجعه به متخصص دارید.

اگر از لنزی استفاده کنید که سایز مناسبی نداشته و یا انحنای آن کوتاه باشد سبب چسبندگی آن به چشم شده و باعث خراش و تحریک قرنیه می شود و همین خراش, محلی برای ورود باکتری ها و ایجاد عفونت خواهد بود.

در حالیکه می توان لنزهای رنگی را به صورت آنلاین سفارش داد یا حتی آنها را از فروشگاهها یا سوپر مارکتها خریداری کرد خرید از برندهایی که نیاز به نسخه پزشک ندارد اصلاً به صلاح نیست او اضافه میکند که اگر شما لنزی را با نسخه پزشک خریداری کنید استفاده از آن برایتان بی خطر است.

تکفارس آی آر

مشکل لنزهای رنگی غیر برند این است که این لنزها فقط در یک سایز تولید می شوند اما قرنیه همه افراد یک اندازه نیست همانطور که پای شما نیاز به کفش با اندازه مناسب دارد کره چشم نیز نیاز به لنزی با سایز مناسب دارد با استفاده از لنزهایی با سایز نامناسب شانس خراش، تحریک، عفونت چشم در صورت عفونت غیرقابل درمان در انتظارتان است.

خوشبختانه بسیاری از برندهای معروف شروع به تولید این لنزها کرده و چنانچه نسخه معتبر داشته باشید طیفی از لنزهای رنگی را در اختیار شما قرار می دهند.

*از لنزها به خوبی مراقبت کنید

با خرید لنز رنگی از یک برند معروف و با سایز مناسب که توسط پزشک تجویز شده کار شما تمام نمی شود بلکه این لنزها نیز مانند لنزهای طبی نیاز به مراقبت دارند و این خود شما هستید که باید از لنزهایتان به خوبی مراقبت کنید.

*بسته به نوع توضیحات بروشور لنز باید آنها را پس از مدت معینی دور انداخته و از لنز جدید استفاده کنید و هرگز نباید لنز خود را به جز با دستهای تمیز و محلولهای استریل مخصوص با چیز دیگری تمیز کنید، این امر هم در مورد لنزهای رنگی و هم در مورد لنزهای طبی صادق است.

www.takfars.ir

خبر خوب این است که اگر شما این احتیاط های لازم را مد نظر قرار دهید استفاده از لنزهای رنگی برای شما نسبتاً بی خطر است. از لنزها به طرز صحیح استفاده کنید، خطری در تغییر رنگ چشم هایتان وجود ندارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر