تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چربی شکمی علاوه بر زشتی تناسب اندام چه ضررهایی دارد

تجمع چربی در ناحیه شکم، عامل خطری برای بیماری های مزمن مانند سندرم متابولیک، دیابت نوع دو، بیماری های قلبی و سرطان است، در افرادی که وزن طبیعی دارند نیز چربی شکمی سبب افزایش خطر ابتلا به این بیماری ها می شود

شیرینی ها، شامل کیک، بیسکوییت، کراکر و کلوچه که به عنوان انتخاب های غذایی سالم تری نسبت به سایر تنقلات مانند چیپس و پفک در نظر گرفته می شوند، علاوه بر مقدار بالای شکر، دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب ترانس هستند و می تواند زمینه ساز چاقی، اضافه وزن و به ویژه تجمع چربی در ناحیه شکم شود.

مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر مانند نوشابه، شربت، آبمیوه و چای شیرین با افزایش چربی شکمی مرتبط است، رژیم غذایی کم پروتئین و کم فیبر هم سبب افزایش تجمع چربی شکمی می شود.

علاوه بر موارد مرتبط با تغذیه، سایر عوامل محیطی شامل کم تحرکی، استرس، یائسگی و خواب ناکافی نیز در افزایش تجمع چربی در ناحیه میانی بدن موثر هستند.

مصرف شیرینی ها و نوشیدنی های دارای شکر را کاهش دهیم و از یک رژیم غذایی متعادل با میزان مناسب پروتئین و فیبر پیروی کنیم، همچنین افزایش فعالیت فیزیکی برای اصلاح الگوی توزیع چربی در بدن و کاهش استرس، توصیه می شود.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر