تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا یک دفعه احساس می کنیم کسی را خیلی دوست داریم

image چرا یک دفعه احساس می کنیم کسی را خیلی دوست داریم

اگر به اندازه خود او خوش قیافه هستید

در تحقیقات سال ۱۹۹۶ مشخص شد اشخاص عموما جذب کسانی می شوند که به لحاظ ظاهری در یک درجه از زیبایی یا جذابیت با هم قرار دارند. البته افرادی که خودشان جذابیت ظاهری زیادی داشته اند، بیشتر جذب کسی می شده اند که همان اندازه جذاب باشد و در غیر این صورت با وی برای بار دوم قرار ملاقات نمی گذاشتند. اما در افراد معمولی، این وسواس وجود نداشته و زیبایی معمولی افراد برایشان کافی بوده.

اگر دوستدار طبیعت و محیط زیست هستید

تقریبا تمامی انسان ها طبیعت و گل و گیاه را دوست دارند، اما در تحقیقی که در سال جاری صورت پذیرفته مشخص شده که زنان و مردانی که خریدهای سبز انجام می دهند، یعنی کالاهایی را خریداری میکنند که در جهت حفظ محیط زیست است، برای ارتباط های عاطفی طولانی مدت بسیار مناسب هستند. این در حالیست که کسانی که به خریدهای لوکس و گران در این زمینه علاقه دارند، بیشتر برای رابطه های کوتاه مدت مناسب خواهند بود.

تکفارس آی آر

اگر این طور نشان می دهید که به دست آوردن شما دشوار است

در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ میلادی صورت پذیرفته مشخص گشته مردان در قرارهای دوست یابی بیشتر جذب زنانی می شوند که به نظر می رسد به دست آوردنشان چندان آسان نیست. آنها عموما از بازی بی تفاوتی زنان خوششان می آید. البته این مطالعه فقط در شرایط ویژه انجام شده.

به این صورت که در این تحقیق، مردان سرسپرده زنی شده اند که در حال حاضر شریک عاطفی آنهاست، نه اینکه تازه بخواهند با او آشنا شوند.

همچنین لازم به یادآوری است، با اینکه مردان به سمت زنانی که وی را بازی داده و خودش را دور نگه می دارد جذب می شوند، اما هم زمان ممکن است از او کمتر خوششان بیاید. مقوله دوست داشتن واقعا پیچیده است.

اگر احساسات واقعی تان از چهره تان معلوم است

www.takfars.ir

شاد بودن برای زنان جذابیت دارد، اما نه به اندزه ای که مردان جذب آن می شوند. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۱ میلادی انجام شد، به بیش از یکهزار نفر تصاویری از جنس مخالف را نشان داده و از آنها خواستند تا اعلام کنند که کدام عکس به نظرشان از همه جذاب تر است.

نتیجه نشان داد که مردان اکثرا زنانی را انتخاب کرده بودند که در عکس شاد هستند و برعکس، آنهایی که مغرور به نظر می رسیدند کمترین جذابیت را داشتند. در نقطه مقابل، زنان، مردانی که مغرور دیده می شدند را جذاب تر دانسته و آنهایی که در عکس خیلی شاد بودند را کمتر انتخاب می کردند.

جالب است بدانید که در همین تحقیق ثابت شده، حس خجالت برای هر دو جنس زن و مرد جذابیت زیادی دارد.

اگر شبیه شریک عاطفی کنونی/سابق او هستید

همه انسان ها شخصیت و تیپ ویژه خود را دارند اما جالب است بدانید این مقوله برای زنان از اهمیت بسیاری برخوردار است. در تحقیقات صورت پذیرفته در سال ۲۰۱۱، محققان ثابت کردند که زنان و مردان اکثرا جذب کسانی می شوند که به لحاظ ظاهری شبیه شریک عاطفی سابق یا کنونی آنهاست. اما در مقایسه، مردان کمتر از زنان جذب صورت های مشابه عشق کنونی خود می شوند.

اگر هنگام صحبت زیاد از حرکات دست استفاده میکنید

اگر به دنبال عشق هستید توصیه می کنیم فضای فیزیکی اطراف خود را با حرکات دستتان پر کنید. در سال جاری تحقیقی انجام شده و به موجب آن تعدادی زن و مرد با هم سر قرارهای آشنایی حاضر شدند. با استناد به نظراتی که آنها پس از این ملاقات ها بیان کرده بودند، معلوم شد زنان و مردان دوست داشتند فردی که هنگام صحبت، به طور مرتب دست یا بازویش را حرکت می داده را دوباره ملاقات کنند. این در حالیست که علاقه به دیدار دوباره افرادی که خشک و بی حرکت بوده اند، در میان آنها کم بوده.

همچنین در همین تحقیق ثابت شده کسانی که در پروفایل خود فعال تر و شاداب تر هستند از جذابیت بیشتر هم برای جنس مخالف برخوردار خواهند بود.

اگر واقعا شبیه یکدیگر هستید

احتمالا زیاد شنیده اید که می گویند، آدم ها مکمل همدیگر هستند، یا اینکه تفاوت داشتن در رابطه جذاب تر است. باید بگوییم که این کلیشه در این دوره زمانی دیگر کاربردی ندارد و درست برعکس، افراد جذب کسانی می شوند که کاملا شبیه خودشان باشد.

تک فارس

زنان و مردان اکثرا به دنبال کسانی هستند که همه جانبه شبیه شان بوده و شخصیت، علاقه مندی، سرگرمی و باورهای مشابه داشته باشد. به این ترتیب آنها بیشتر یکدیگر را درک کرده و بدون شک برای زمان طولانی تری میتوانند کنار هم باشند.

اگر بیش از دو دقیقه در چشمان هم خیره می شوید

یک روانشناس به نام خوان کلرمن از دانشگاه ماساچوست به منظور انجام تحقیقات در رابطه با عشق، از ۷۲ نفر که همدیگر را نمی شناخته اند درخواست کرد تا ۲ دقیقه در چشمان همدیگر خیره شوند.

نتیجه آن این بود که نگاه های طولانی مدت دو نفر، حتی وقتی هیچ شناختی به هم ندارند و برای نخستین بار یکدیگر را ملاقات میکنند به حدی تاثیرگذار است که می تواند حسی از دوست داشتن را در دل آنها زنده کند.

اگر به اشاره های او برای توجه واکنش مثبت نشان می دهید و او نیز همین کار را انجام می دهد

به نظر می رسد که ارتباط برقرار کردن آنها به این بستگی دارد که چگونه به یکدیگر توجه کرده و علاقه نشان می دهند. دکتر جان گاتمن، پس از ۴۰ سال تحقیق در مورد زوج ها بیان داشته که «»اشتیاق» در این مقوله اهمیت بسیاری دارد. به طور مثال، اگر همسر شما عاشق پرندگان باشد و با هیجان، گنجشکی را که لبه پنجره نشسته به شما نشان دهد، اگر به اشتیاق وی توجه کرده و پاسخ دهید، او را به سمت خود جذب کرده اید. اما اگر بی تفاوت از کنار اشتیاقش رد شوید، موجب دوری وی از خود خواهید شد.

امیلی اسفهانی اسمیت در گزارش خود در آتلانتیک نوشته که بر اساس تحقیق گاتمن، زوج هایی که پس از ۶ سال از هم جدا شده اند، فقط ۳۳ درصد مواقع با هم تفاهم داشته اند و این در حالی است که زوج هایی که همچنان در کنار هم هستند، حدود ۸۷ درصد با هم تفاهم دارند و به احساسات هم پاسخ مثبت می دهند.

اگر شبیه پدر یا مادر او هستید

تحقیقات دکتر روانشناس به نام دیوید پرت از دانشگاه سن اندرو مشخص کرده که زنان و مردان اصولا جذب کسانی می شوند که به لحاظ ظاهری شبیه والدین وی از جنس مخالف هستند. در این تحقیقات مشخص شده که زنانی که از والدین بالای سی سال متولد شده اند، به نسبت زنانی که والدین آنها هنگام تولد زیر ۳۰ سال داشته اند، کمتر به مردان جوان و کم سن علاقه مند می شوند.

برای مردان نیز چهره زن موردعلاقه شان به سن مادرشان بستگی دارد نه پدرشان. البته باید بگوییم این مساله فقط برای رابطه های طولانی مدت و ازدواج مفهوم پیدا میکند.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر