تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا پرستارها با اینکه همیشه در بیمارستان هستند مریض نمی شوند

۱.آنها به صورتشان دست نمی‌‌زنند

معمولا انتقال بیماری از راه دست‌ها، بینی، چشم‌ها و دهان صورت می‌گیرد. متخصصان به پرستاران توصیه می‌کنند که هرگز صورت خود را لمس نکنند و به‌جای آن از دستمال کاغذی استفاده کنند و یا وقتی می‌خواهند صورت، بینی و یا چشم خود را خارش دهند، از ساعد یا بازوی خود استفاده کنند. از طرفی می‌توانند به منظور پیشگیری از انتقال بیماری یا ویروس‌های تنفسی از روش‌هایی مانند ماسک زدن و یا استفاه از ژل‌های ضدعفونی دست استفاده کنند.

۲.آنها مراقب بهداشت خود هستند، حتی زمانی که سر کار نیستند

عادت‌های قدیمی خیلی دیر از بین می‌روند، و زمانی که وقت آن فرامی‌رسد که از میکروب‌ها دوری کنید، واقعا حس و حال خوبی به همراه خواهد داشت. یکی از کارهایی که باید انجام داد، تمیز کردن کارت‌های خرید یا عابر بانک با پاک‌کننده‌های آنتی‌باکتریال است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۲ درصد از کارت‌های عابربانک آلوده به باکتری‌ها  بوده و حدود ۵۱ درصدشان هم آلوده به باکتری ای‌.کولی هستند.

۳.با وجود ساعت‌ها کار کردن، روی پای خود سرپا می‌ایستند

تکفارس آی آر

هوای تازه خصوصا بعد از یک روز کاری در بیمارستان حس و حال خوبی به پرستاران خواهد داد. علتش آن است که چنین هوایی برای سلامت و روحیه بسیار خوب است. توصیه می‌شود که در مسیر برگشت به خانه، از اتوبوس پیاده شوید و قدم بزنید. تحقیقات نشان می‌دهد روزانه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی باعث افزایش میزان سلول‌های ایمنی در جریان خون شده و می‌تواند خطر بیماری را ۴۰ درصد کاهش دهد.

۴.آنها احساسات خود را فرو نمی‌خورند

تحقیقات نشان می‌دهد نوشتن خاطرات یا اتفاقات روزمره باعث قوی‌تر شدن سلول‌های ایمنی بدن خواهد شد. تحقیقات دیگر حاکی از آن است که نوشتن یادداشت‌های روزانه می‌تواند علائم تنگی نفس و رماتیسم مفاصل را کاهش دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر