تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا مصرف زیاد نمک و سدیم باعث پف چشم می شود و درمان آن

image چرا مصرف زیاد نمک و سدیم باعث پف چشم می شود و درمان آن

اگر میزان سدیم بدن بالا باشد ، کلیه فرمان حفظ آب در بدن را می دهد و همین نیز عاملی برای ورم و التهاب خواهد شد . از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار نازک است ، ورم ناشی از سدیم زیاد ، خود را در این ناحیه بیشتر نشان می دهد . وقتی بدن مایعات را در خود حفظ کند ، پوست زیر چشم برجسته تر شده و در نهایت پف این ناحیه را در پی خواهد داشت .

دلایل

سدیم یکی از عوامل پف زیر چشم محسوب می شود . کسب آگاهی نسبت به عوامل بوجود آورنده پف چشم ها به شما کمک میکند تا از بروز چنین مشکلی پیشگیری نمایید . کمبود خواب و یا دراز کشیدن روی کمر ، که موجب تجمع مایعات زیر چشم ها می شود و نوسانات هورمونی از دیگر عوامل بوجود آورنده ی پف چشم ها هستند . برای مثال ، اگر نزدیک دوران قاعدگی خود هستید ، تغییرات در هورمون استروژن چشمان شما را پف کرده نشان می دهد . البته پف زیر چشم به عوامل وراثتی نیز بستگی دارد .

پیشگیری

تکفارس آی آر

بدن شما نیاز به سدیم برای زنده ماندن دارد ، اما این سدیم بدون اضافه کردن نمک زیاد هم از طریق رژیم غذایی به بدن شما می رسد . اگر پف زیر چشم بعد از مصرف سدیم بالا را تجربه کرده اید ، باید در خوردن نمک احتیاط به خرج دهید . مثلا مصرف مواد غذایی آماده و کنسروی را کاهش دهید ، زیرا سدیم زیادی به عنوان نگهدارنده به آنها اضافه می شود . برای افزایش طعم نیز بسیاری از رستورانها نمک زیادی به غذای خود اضافه میکنند . انتخاب سبزیجات و میوه های تازه و تهیه ی غذا در خانه با کمترین نمک به کاهش پف زیر چشم ها کمک خواهد کرد .

راه حل

اگر چشمانی پف کرده ، در نتیجه ی مصرف سدیم بالا ، دارید ، راهکارهایی برای برطرف کردن آن وجود دارد . اول از همه به آرامی و نرمی به پوست زیر چشم خود ضربات آهسته بزنید . این کار چرخش مایعات در این ناحیه را افزایش می دهد . سدیم اضافه را از طریق نوشیدن آب زیاد از بدن خارج نمایید . نوشیدن مایعات کلیه را به دفع نمک اضافی تشویق میکند . همچنین می توانید از برش های خیار ، سیب زمینی و یا پنبه آغشته به شیر ، که به مدت ده دقیقه روی پوست زیر چشم قرار می دهید ، برای از بین بردن پف زیر چشم ها استفاده کنید .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر