تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا غذا خوردن روی زمین در حالت نشسته مفید است

image چرا غذا خوردن روی زمین در حالت نشسته مفید است

فراهم آوردن مزیت‌های حالت و ژست یوگا

هنگامی که بر روی زمین نشسته‌اید و در حال غذاخوردن می‌باشید، در حقیقت نوعی از حالت یوگا را انجام می‌دهید. این حالت ممکن است حالت سوخ آسانا، سواستیکا سانا، یا سیدهاسانا باشد. همچنین این حالت نشستن، ساده و آسان است و شخص احساس راحتی میکند. تمرین این حالت‌ها با یک ذهن باز، مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

در سوخ آسانا، شما به حالت راحت چهارزانو می‌نشینید. در این حالت پاهای شما راحت است، ستون فقرات به حالت صاف و مناسبی قرار می‌گیرد و قفسه سینه رو به جلو می‌آید. ساق پاهایتان به حالت متقارن است و پاهای شما زیر زانو‌های متقابل قرار دارد. این یک حالت بسیار پایدار برای بالا تنه مانند شانه‌ها و گردن است. همچنین این حالت باعث آسودگی عضله‌ها و باز شدن منشا چاکرا می‌شود.

بهبود گوارش و هضم غذا

تکفارس آی آر

غذا خوردن بر روی زمین به حالت چهارزانو، برای سیستم گوارشی مفید است. حالت جلو آوردن سر برای خوردن غذا و برگشستن به حالت اولیه به عضله‌های شکم کمک می‌کند تا اسید‌های گوارشی را بهتر ترشح کنند که این عمل برای یک هضم سریع و مناسب، مورد نیاز است. همچنین حالت نشسته باعث آرامی ذهن می‌شود و فشار بر روی قسمت پایینی ستون فقرات وارد می‌شود که این کار باعث تسهیل تمدد اعصاب می‌شود. همچنین فشار‌های عضلانی و فشارخون بالا را پایین می‌آورد. تمام این‌ها با هم باعث هضم مناسب غذا می‌شود.

افزایش طول عمر

بلند شدن از زمین به طور منظم بدون نیاز به دست باعث افزایش طول عمر می‌شود. در تحقیقی در سال ۲۰۱۲ نشان داده شد که بلند شدن از روی زمین بدون هیچ کمکی با افزایش طول عمر در ارتباط است. بر طبق این مطالعه، بلند شدن از روی زمین احتیاج به انعطاف پذیری و قدرت بدنی قابل توجهی دارد که این انعطف‌پذیری و قدرت بدنی برای جلوگیری از حوادث رایج و صدمات مورد نیاز است. اگر بلند شدن از زمین برای شخصی دشوار است، ۶-۵ برابر احتمال مرگ او در ۶ سال آینده بالاتر می‌رود. بازه سنی شرکت کنندگان این آزمایش بین ۵۱ تا ۸۰ سال بود.

بهبود قدرت و انعطاف پذیری بدن

نشستن بر روی زمین به حالت چهارزانو بدن شما را قوی‌تر و انعطاف‌پذیر‌تر می‌کند. این حالت نشستن باعث کشش ران‌ها، زانو و مچ پا می‌شود. همچنین باعث انعطاف‌پذیری ستون فقرات، شانه‌ها و سینه‌ها می‌شود که شما را از بسیاری از مشکلات و بیماری های خاص دور نگه می‌دارد. این قدرت و انعطاف پذیری به شما در صاف راه رفتن بدون خم شدن پشت و همچنین برداشتن اشیا سنگین بدون آسیب به کمر، کمک می‌کند.

www.takfars.ir

به ژست و حالت درست بدن کمک می‌کند

حالت درست بدن باعث می‌شود تا فشار بیش از حد بر روی برخی عضله و مفاصل خاص به خصوص کمر و گردن، برداشته شود. اگر شما برای غذا خوردن به طور چهارزانو بر روی زمین بنشینید، به طور اتوماتیک حالت بدن خود را درست کرده‌اید. هنگامی که شما به حالت سوخ آسانا بر روی زمین می‌نشینید، به طور خودکار کمر خود را صاف می‌کنید، که باعث صاف شدن ستون فقرات و عقب رفتن شانه‌ها می‌شود. این حالت به شما کمک می‌کند تا از تمام درد‌های مربوط به کمر و گردن که بر اثر حالت و ژست نادرست بدن اتفاق می‌افتد، جلوگیری شود.

گردش خون را بهبود می‌بخشد

چهارزانو نشستن بر روی زمین همچنین برای سیستم گردش خون شما مفید است. وقتی که به طور چهارزانو بر روی زمین می‌نشینید، خون به طور راحت‌تر از قلب به دیگر قسمت‌های بدن پمپاژ می‌شود در صورتی که این کار در حالت نشسته بر روی صندلی به خوبی انجام نمی‌شود.

همچنین نشستن بر روی زمین باعث می‌شود که فشار کمتری به قلب وارد شود. این کار سلامتی قلب شما را به همراه دارد. گردش مناسب خون در بدن به ما اطمینان می‌دهد که مواد مغذی ضروری به تمام ارگان‌های بدن می‌رسد و باعث عملکرد بهتر آنها می‌شود.

به افرادی که دچار مشکلات گردش خون هستند، به شدت پیشنهاد می‌شود که هنگام خوردن غذا بر روی زمین بنشینند.

به کاهش وزن کمک می‌کند

نشسته غذا خوردن، تاثیرات آرام بخشی بر روی ذهن و جسم می‌گذارد. یک جسم آرام قادر است که بر روی غذایی که می‌خورید تمرکز کند که به نوبه خود باعث جلوگیری از پرخوری می‌شود. در این حالت سیگنال به صورت بهتر و موثر‌تر از معده به مغز می‌رسد و مغز دستور می‌دهد که معده پر شده است. همچنین افراد در این حالت آرام‌تر غذا می‌خورند. این کار به معده و مغز شما زمان کافی برای تشخیص سیر شدن را می‌دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر