تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا شب ها اینقدر خواب بد و کابووس میبینم

امواج مغزی را می‌توان به عمل ترجمه کرد. برای مثال فناوری تصویربرداری مغزی می‌تواند تعیین کند فرد در خواب کابوس می‌بیند و یا در حال پرواز کردن است.

ذهن انسان از فرصت خواب برای فعال سازی مجدد خود و حل مشکلات استفاده میکند.

مغز انسان مانند زمانی که در بیداری برای حل مشکلی فعالیت می‌کند در هنگام خواب دیدن نیز فعالیت خواهد داشت.

دانشمندان در حال حاضر فواید خواب مناسب در شب را به اثبات رسانده‌اند اما فواید روانی رویاها و مفاهیم آنها همچنان ناشناخته باقی مانده‌اند.

بیشتر رویاها در مرحله REM، دوره‌ای که با حرکات متوالی چشم همراه است ظاهر می‌شوند که طی این مرحله بخش‌هایی از مغز استراحت کرده و عوامل شیمیایی مغز از جمله انتقال دهده‌های نورونی تجدید نیرو می‌کنند.

تکفارس آی آر

با این همه گاه رویاها در دیگر مراحل خواب انسان نیز رخ می‌دهند. به‌ویژه در افرادی که به اختلال فشار روانی پس آسیبی و دیگر مشکلات مختل کننده خواب مبتلا باشند.

خواب‌های عجیب می‌توانند مهم و تشبیهی باشند. بسیاری از رویاها در صورتی که فرد درباره مفهوم آنها فکر کرده و به ریشه نمادین آن پی ببرد میتوانند در زندگی فرد تاثیرگذار باشند.

کابوس دیدن لازم است

در این صورت اگر رویاها شیوه‌ای طبیعی برای یافتن راه حلی خلاقانه برای مشکلات به شمار می‌رود، شاید این سئوال پیش آید که هدف از کابوس دیدن چیست؟

کابوس ‌ها می‌توانند برای هشیاری ما از وجود خطرهای ممکن به وجود آیند.

www.takfars.ir

کابوس های پس‌آسیبی که تنها می‌توانند آسیبی دوباره به فرد وارد کنند، شاید در دوران اجداد و نیاکان انسان مفید بوده‌اند و در زمان حمله موجودی وحشی یا نزدیک شدن یک خطر، آنها را از خواب بیدار می‌کرده‌اند.

اما این زنگ هشدار تکاملی در زندگی امروز چندان کاربردی نیست زیرا کمتر پیش می‌آید خطرهایی که در زندگی مدرن در کمین انسانها قرار دارد. در فواصل زمانی کوتاه برای قربانیان مشابهی تکرار شود، با این حال برخی از کابوس ها می‌توانند توجه فرد را نسبت به امری نگران کننده و یا موضوعی که برای فرد از اهمیت برخوردار است جلب کرده و واکنش وی را نسبت به آن موضوع تغییر دهد.

بسیاری از رویاها مفاهیم پنهانی دارند و پیامهای آن برای راهنمایی فرد در زندگی بیرون از سرزمین رویاها است، همچنین گاه رویاهای عجیب و غریب هیچ مفهومی ندارند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر