تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا تاکید میکنند گیاه آلوئه ورا برای پوست مفید است

image چرا تاکید میکنند گیاه آلوئه ورا برای پوست مفید است

۱- از بین بردن جای زخم و جوش‌ها

ژل آلوئه‌ورا درمان خوبی برای از بین بردن جای زخم‌های قدیمی ناشی از جوش و … است.

مقداری ژل آلوئه‌ورا را بر روی زخم صورت خود مالیده و منتظر بمانید تا خشک شود. این کار را ۲ بار در روز به مدت یک الی ۲ ماه انجام دهید تا جای زخم شما به زودی محو شود. دوره استفاده از ژل آلوئه‌ورا بستگی به عمق جای زخم دارد.

۲- کمک به بهبود سوختگی

تکفارس آی آر

آیا تاکنون دست خود را به هنگام برداشتن ظرف داغ یا پاشیدن روغن سوزانده‌اید؟ اگر چنین اتفاقی رخ داد، بلافاصله مراحل مذکور در مزیت شماره ۱ را انجام دهید و مقداری از ژل آلوئه‌ورا را به مدت طولانی بر روی جای سوختگی بگذارید. بعد از مدتی جای زخم از بین می‌رود.

۳- افزایش رشد مو‌ها و حذف شوره سر

به منظور افزایش رشد مو‌ها و خلاص شدن از شوره سر، مقداری ژل آلوئه‌ورا، مقدار ژل بستگی به طول موی شما دارد، در یک همزن هم زده و به ریشه‌ موهای خود بمالید. بعد ۴۵ دقیقه صبر کنید تا کاملاً خشک شود. سپس سر خود را با شامپو بشویید.

۴- افزایش سرخی و طراوت پوست

روزانه مقداری ژل آلوئه‌ورا را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس با آب گرم بشویید. پس از گذشت چند روز، تغییرات بارزی را روی پوست صورت خود احساس خواهید کرد.

www.takfars.ir

۵- تقویت سیستم ایمنی

آلوئه‌ورا دارای ارزش دارویی بالایی است و مصرف یک قطعه کوچک از ژل آن برای بدن بسیار مفید است. مصرف ژل آلوئه‌ورا باعث تحریک و تقویت سیستم ایمنی و افزایش سوخت‌و‌ساز بدن می‌شود. آلوئه‌ورا حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بسیار موثری است. همچنین، این گیاه به افرادی که دچار مشکلات گوارشی و یبوست هستند، کمک می‌کند. آلوئه‌ورا را می‌توانید در دسرهای مختلفی استفاده کنید. اگر می‌خواهید برای اولین بار از این گیاه استفاده کنید، دقت کنید که چه تأثیراتی را بر بدن شما می‌گذارد تا اگر بدنتان به آن آلرژی داشت، متوجه شوید.

اگر از آلوئه‌ورا در شکل طبیعی خودش استفاده می‌کنید، مراقب باشید تا از لاتکس زرد رنگ اطراف ژل آن، استفاده و مصرف نکنید؛ زیرا این بخش از گیاه ممکن است التهاب‌زا و تا حدودی خطرناک باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر