تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا بعضی چهره ها از سن خود بیشتر نشان می دهند

سیگار کشیدن

برای حفظ سلامت ریه ها و پوست خود باید سیگار کشیدن را کنار بگذارید. حدود چهار هزار ماده شیمیایی در سیگار وجود دارند که به فیبرهای الاستین و کلاژن موجود در پوست آسیب میزنند و به شکل گیری چین و چروک و از دست رفتن شادابی پوست منجر می شود. شکل گیری چین و چروک ها در اطراف دهان مشهودتر است زیرا پک زدن مداوم به سیگار زمینه ساز آنها می شود. همچنین، نیکوتین موجب باریک شدن رگ های خونی در نزدیکی لایه های بیرونی پوست می شود و از رسیدن مواد مغذی ضروری مانند اکسیژن و ویتامین A جلوگیری میکند.

آسیب های ناشی از نور خورشید

همه ما خورشید را دوست داریم، اما مواجهه بیش از اندازه با آن برای پوست خوب نیست. در حقیقت، خورشید می تواند یکی از بزرگترین دلایل پدیدار شدن نشانه های پیری زودرس پوست باشد. خوشبختانه لزومی ندارد برای پیشگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید خود را در مکانی تاریک زندانی کنید و برای خنثی کردن آثار آن اگر نمی توانید بیش از اندازه در معرض ان قرار بگیرید می توانید از محصولات ضد آفتاب استاندارد استفاده کنید.

رژیم غذایی

تکفارس آی آر

هر آنچه مصرف میکنید می تواند روی عملکرد تمامی اندام های شما تاثیرگذار باشد و پوست به عنوان بزرگترین اندام بدن نیز از این شرایط مستثنی نیست. یک رژیم غذایی سرشار از قندهای پالایش شده، کربوهیدارت ها و چربی های مضر می تواند اثر التهابی بر پوست به همراه داشته باشد و ظاهری پژمرده و بی روح به آن ببخشد.

در مقابل، یک رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی تازه و کامل که حاوی مواد مغذی مختلف مانند روی، ویتامین C، و بتاکاروتن است به لطف تقویت کلاژن سازی می تواند ظاهری درخشان و زنده به پوست ببخشد. پروتئین را نیز فراموش نکنید زیرا مطالعات نشان داده اند که کمبود پروتئین می تواند موجب ایجاد چین و چروک و شکاف در پوست شود.

رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد به یک اتم یا گروهی از اتم ها گفته می شود که دارای الکترونی جفت نشده هستند. این الکترون هنگامی که الکترون دیگری را می یابد آن را ربوده و رادیکال آزاد دیگری ایجاد میکند و چرخه ای شکل می گیرد که می تواند به بافت ها آسیب وارد کند و التهاب و پیری زودرس را در پی دارد. برای مبارزه با رادیکال های آزاد یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها و محافظت از پوست در برابر آلودگی و پرتوهای فرابنفش خورشید را فراموش نکنید.

خواب

www.takfars.ir

کمبود خواب نه تنها می تواند بر عملکرد و بهره‌وری شما تاثیرگذار باشد، بلکه بر پوست نیز تاثیر چشمگیری دارد. شکل گیری خطوط و چین و چروک ها روی پوست، به ویژه در ناحیه صورت، می تواند از نتایج کمبود خواب باشد. کمبود خواب نه تنها می تواند آثار منفی جدی بر خلق و خو، توانایی شناختی و تمرکز داشته باشد، بلکه روی ظاهر پوست و عزت نفس نیز تاثیرگذار است.

لایه برداری بیش از اندازه

لایه برداری بیش از اندازه پوست می تواند به ایجاد پارگی های میکروسکوپی در فیبرهای الاستین و کلاژن منجر شود و در نهایت شکل گیری خطوط و چین و چروک روی پوست را به همراه داشته باشد. ترجیحا لایه برداری پوست را هفته ای یک بار یا دو هفته یک بار انجام دهید.

استرس

در دنیای پر مشغله امروز، استرس بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان به نظر می رسد. اما استرس بیش از اندازه می تواند تاثیر چشمگیری روی پوست داشته باشد. هنگامی که در موقعیتی استرس‌زا قرار می گیریم، هورمون های استرس در بدن ترشح می شوند. میزان بیش از اندازه انتشار مواد شیمیایی استرس در بدن می تواند تغییرات بیولوژیکی را ایجاد کند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ در نشریه پلاس وان منتشر شد، نشان داد که افراد مبتلا به استرس مزمن دارای تلومرهای کوتاه‌تر در DNA بودند. هرچه تلومر کوتاه‌تر باشد، سلول زودتر آسیب می بیند یا می میرد که این شرایط پیری بدن و پوست را تسریع میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر