تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا باید هر چند سال یکبار تشک خود را عوض کنید

image چرا باید هر چند سال یکبار تشک خود را عوض کنید

منظور از تشک در این جا تشک های آماده فنرداری هستند که برای تخت خواب استفاده می شوند ، در مورد تشک های سنتی که قابلیت شستشو دارند این موارد احتمال کمتری دارد.

ممکن است روی قارچ خوابیده باشید:

بعد از هشت سال، پس از جمع آوری گرد و غبار، سلول های پوست مرده و گالن عرق، تشک شما سنگین تر می شود. مسمومیت های رطوبت ناشی از عرق می تواند باعث ایجاد قارچ درون تشک شده و در نتیجه ایجاد آلرژیهای بالقوه کند.

قارچ یا کپک ممکن است چیزی باشد که از یک تشک قدیمی منتقل شده و می تواند به طور بالقوه بر تنفس و سلامت شما تأثیر بگذارد. تحمل آلرژی به کپک دشوار است برای شناسایی آن به وضوح، راههای مختلفی وجود دارد، اما واقعا حساسیت به آن، و یا آنها می توانند مشکل ساز باشند.

تکفارس آی آر

ممکن است گردن درد را تجربه کنید:

گردن و کمر درد، شکایتی است که به دلیل راحت نبودن یک تشک قدیمی همواره وجود دارد. به خصوص، خوابیدن روی یک تشک قدیمی و عدم پشتیبانی درست آن از لگن، تاندون ها و مفاصل ستون فقرات خطرناک است.

همانطور که تشک بزرگتر می شود، نرم تر بوده و کمتر از ستون فقرات حمایت می کند، این بدان معنی است که حفظ حالت مناسب در خواب شب سخت تر خواهد بود. حفظ حالت مناسب در کاهش درد کمر مفید است.

دچار استرس می شوید:

یک مطالعه، کیفیت خواب و نشانه های مرتبط با استرس را در بین افراد خواب در تخت های قدیمی تر نسبت به رختخواب تازه تر مقایسه کرد. آنها دریافتند که وجود ملحفه های جدید، کیفیت خواب را افزایش می دهند و عواملی را که باعث ناراحتی های ناشی از استرس می شوند، کاهش می دهد.

www.takfars.ir

به همین ترتیب، استرس و خواب هم اغلب با هم ارتباط دارند. استرس بسیاری از بزرگسالان را از داشتن خواب خوش محروم می کند و کمبود خواب می تواند به افزایش میزان استرس کمک کند بنابراین اگر تشک قدیمی شما باعث می شود خوابتان دشوار شود، سطح استرس شما می تواند یک چرخه ایجاد کند.

مشکلات پوستی در کمین شماست :

گرد و غبار می تواند مساله ای برای هر تشک باشد، اما هرچه قدیمی تر، مشکلات جدی تر. می توانید تصور کنید که این یک مسئله واقعی برای افراد مبتلا به آلرژی و افراد مبتلا به آسم باشد.

این مشکل یک خطر بالقوه برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما است و آسم شما می تواند تشدید شود.

تشدید آسم و آلرژی از عوارض جدی تر است :

افراد مبتلا به آلرژی گرد و غبار یا آسم آلرژیک ممکن است در هنگام خواب بر روی یک تشک قدیمی پر گرد و غبار مشکلات تنفسی بینی و مشکلات آلرژیک داشته باشند ؛

خوابیدن در یک تشک قدیمی، مستقیما نمی تواند باعث آسم شبانه شود، اما علائم را می تواند برای کسانی که شرایط را دارند، بدتر کند .

کیفیت خواب پایین و خطر بیماری های جدی:

در انتها، ممکن است در چنین فضایی خواب کوتاه یا کم و بی کیفیتی داشته باشید، که منجر به مسائل دیگر در حوزه سلامت می شود ؛ کیفیت بد خواب به هر علتی، با خواب آلودگی روزانه، مشکل غلظت خون، بیماری قلبی، فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت، افسردگی و افزایش وزن همراه است.

در عین حال، داشتن خواب کافی، دارای مزایای سلامتی فراوان است از جمله تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از دیابت نوع ۲، و مدیریت وزن. اگر زمان خواب بدن شما بهبود یابد، پس مطمئن شوید که راحت هستید. تعویض تشک قدیمی بخاطر کاهش زمان و کیفیت خواب، ارزش آن را دارد که هزینه کنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر