تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

پیامک و تلگرام بازی زیاد با همسر موجب خراب شدن ازدواج می شود

image پیامک و تلگرام بازی زیاد با همسر موجب خراب شدن ازدواج می شود

تحقیقات ثابت کرده است که زن ها و مردها در این رابطه دیدگاه های کاملا متفاوتی دارند که چقدر پیام دادن ها می تواند با خوشحالی و رضایتمندی آن ها از رابطه شان مرتبط باشد.

ممکن است تصور شما این باشد که اگر دائما به همسرتان پیام بدهید و او هم تمام پیام های شما را پاسخ بدهد یعنی همه چیز در رابطه شما رو به راه است . این پیام دادن ها ثابت میکند که شما به خاطر برخی نگرانی ها میخواهید تمام روز با او در ارتباط باشید. یا به عبارتی او را کنترل کنید.

تحقیقی که در این رابطه انجام شده است به صورت زیر می باشد:

این تحقیق در مجله Couple and Relationship Therapy منتشر شده است. در این تحقیق عادت های پیام دهی و میزان رضایت مندی از رابطه ۲۷۶ زوج جوان (بین ۱۸ و ۲۵ سال) مورد مطالعه قرار گرفته است. از آن ها خواسته شده است تا گزارشی از نحوه ارتباط و احساسی که از روابطشان دارند بدهند. از تک تک شرکت کنندگان پرسیده شده است که تا چه اندازه به همسرشان پیام می دهند. از بین ۲۷۶ شرکت کننده نیمی از آن ها نامزد و نیم دیگر ازدواج کرده بودند. سوال دیگری که از آن ها پرسیده شده است این است که چند بار تصمیم به پایان دادن به رابطه و پایان دادن به چیزی که همسرشان توجه زیادی به آن نشان می دهد گرفته اند.

تکفارس آی آر

درک مشترک

زنان و مردان به یک روش مشابه پیام میدهند. به عنوان مثال محققان دریافته اند که هر دو زن و مرد تمایل دارند که احساساتشان را از طریق پیام ابراز کنند. اما از جهاتی دیگر یکسری تفاوت ها هم بین زن ها و مردها در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال برای زن ها بین تعداد پیام های روزانه و درجه پایداری روابطشان ارتباط مثبتی وجود دارد.

در تحقیق ارتباطی منفی بین تعداد پیام های روزانه و درجه پایداری روابط گزارش شد

در این تحقیق مردها ارتباطی منفی بین تعداد پیام ها و پایداری روابطشان گزارش دادند. در واقع بین تعداد پیام هایی که مردها برای همسرشان می فرستادند و میزان رضایتمندی آن ها از رابطه شان ارتباطی منفی وجود داشت. زنان بیشتر از مردان تمایل دارند که صحبت های حساس و درگیری های شان را از طریق پیامک بیان کنند. شرکت کنندگانی که پیامک را روشی برای حل درگیری های شان می دانستند رضایت کمتری از رابطه شان داشتند.

پیشنهاد چیست؟

www.takfars.ir

نتایج این تحقیق وابسته به یکدیگر هستند. به عنوان مثال محققان نمی توانستند بگویند که ارسال پیامک های زیاد باعث می شود که زن ها احساس امنیت بیشتری نسبت به پایداری رابطه شان کنند. هنوز هم یافته های این تحقیقات می تواند نقاط شروع مفیدی برای بحث هایی در رابطه با کاربرد تکنولوژی در روابط باشد.

مردها معمولا از پیام دادن به عنوان راهی برای حفظ فاصله احساسی با همسرشان استفاده میکنند. و این می تواند دلیل خوبی برای این موضوع باشد که چرا کسانی که پیام های زیادی به یکدیگر می فرستند رضایت کمتری از رابطه شان دارند.

نیازی نیست که پیام دادن به هسمرتان را کاملا متوقف کنید اما باید در رابطه با مسائل مهم حتما رو در رو بحث کنید. وقتی مسائل را رو در رو حل میکنید دلگیری های کمتری پیش می آید. چون با پیام دادن، فرد وقت زیادی برای فکر کردن در رابطه با آن و پیچاندن مسئله دارد. سپس پاسخ پیام را به نوعی می دهد و همینطور حل مشکل سخت تر و سخت تر می شود.

با پیام دادن به همسرتان سعی کنید روابطتان را با گفتن چیزهایی در رابطه با نکات مثبتی که بینتان هست و اتفاقات خوبی که افتاده صمیمانه تر کنید. پس با موبایل کاری کنید که آن ها احساس دوست داشتنی بودن و ارزشمند بودن کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر