تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

پنج ترفند برای داشتن مژه هایی زیبا و بلند

قاعده اول: با دقت و احتیاط از ریمل مژه استفاده کنید

شما باید بعد از گذشت هر ۳ ماه، ریمل مژه قدیمی را کنار بگذارید و نوع تازه‌ای بخرید، حتی اگر هنوز هم مقداری از آن باقی مانده باشد. رعایت کردن این قاعده مهم مانع از این می‌شود که ریمل، مژه‌های شما را خشک کند و علاوه بر آن، اجازه نمی‌دهد باکتری‌ها داخل چشم یا ناحیه اطراف آنها انتقال بیابند. وقتی که از ریمل مژه استفاده می‌کنید، باید آن را فقط به نوک مژه‌ها بزنید، نه به قسمت‌های دیگر. بنابراین، هیچ وقت این کار را از ریشه مژه‌ها تا نوک آنها انجام ندهید. طرز استفاده دوم که نادرست است، می‌تواند مژه‌ها را ساییده کند و حتی باعث پارگی آنها شود.

قاعده دوم: از کاشت مکرر مژه (اکستنشن) خودداری کنید

استفاده مکرر از اکستنشن مژه یا مژه‌های مصنوعی با چسب‌های محکمی که دارند، می‌تواند به پارگی مژه‌های طبیعی منجر شود یا به فولیکول‌های مژه‌ها آسیب برساند. متاسفانه، تکرار این اتفاقات در نهایت باعث می‌شود مژه‌ها دوباره رشد نکنند. افرادی که دائما از خط چشم مایع استفاده می‌کنند نیز باید این کار را متوقف کنند. استفاده از خط چشم مایع در بعضی از موارد می‌تواند به شکل‌گیری واکنش شیمیایی منفی در مژه‌ها منجر شود. این واکنش شیمیایی باعث می‌شود مایع چسبناک موجود در خط چشم مایع به مژه‌های طبیعی بچسبد و در نهایت مژه‌ها را از جای خودشان دربیاورد.

متخصصان فکر می‌کنند همه زنان باید بدانند مایع چسبناک موجود در این محصولات از چه عناصری تشکیل شده است. بعضی از این چسب‌ها حاوی عناصری مثل لاتکس یا فرمالدیید هستند. بنابراین، هنگام خرید حتما برچسب این محصولات را با دقت کامل بررسی کنید یا از آرایشگر بخواهید اطلاعات دقیقی درباره محصولی که برای مژه‌های شما استفاده می‌کند، در اختیارتان قرار بدهد. مژه‌های مصنوعی که حاوی مایع چسبناک ضعیف‌تری هستند، محصولات مناسب‌تری برای استفاده روزانه محسوب می‌شوند.

تکفارس آی آر

قاعده سوم:‌ هر روز از مکمل بیوتین یا کلاژن استفاده کنید

این مواد مغذی، جادوی زیبایی را به شما هدیه می‌دهند زیرا هم رشد موها را در سر و هم رشد مژه‌ها را در چشم‌ها تحریک می‌کنند. شما می‌توانید مکمل‌های بیوتین را از داروخانه‌های معتبر بخرید. بیوتین، منبع ذخیره کراتین را در بدن غنی‌تر می‌کند و از همین راه به متوقف کردن ریزش مو و حتی بازگشت آن کمک می‌رساند. افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مشورت پزشک، روزانه تا ۳۰ میکروگرم بیوتین مصرف کنند.

مکمل‌های کلاژن معمولا در قالب مایع بسته‌بندی می‌شوند، اما شما می‌توانید انواع دیگر آنها را به‌صورت پودر یا قرص از داروخانه‌های معتبر تهیه کنید. بعضی از انواع مکمل‌های کلاژن حاوی اسید هیالورونیک و روغن گاوزبان هم هستند که هر دوی آنها نقش موثری در حفظ رطوبت ایفا می‌کنند. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، درباره میزان مصرف کلاژن با پزشک مشورت کنید. معمولا می‌توان از مکمل کلاژن به ‌صورت قرص یا پودر تا ۶ گرم در روز استفاده کرد.

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از مکمل‌های کلاژن و بیوتین استفاده کنید، باید رژیم غذایی غنی از پروتئین و ویتامین‌ها داشته باشید. رژیم غذایی سرشار از ماهی، تخم‌مرغ، حبوبات، سویا و ماست، به رشد بهتر مژه‌ها و سلامت آنها کمک می‌کند.

قاعده چهارم: قبل از شروع آرایش حتما از سرم تقویت‌کننده مژه استفاده کنید

www.takfars.ir

عنصر اصلی موجود در سرم‌های تجویزی تقویت‌کننده مژه، بیماتوپروست نام دارد که رشد مو را مستقیما از ریشه زیر پوست تحریک می‌کند. با این‌ حال، باید به این نکته توجه داشته باشید که «بیماتوپروست» در موارد بسیار نادر و در صورت تماس با قرنیه چشم می‌تواند رنگ چشم را تغییر بدهد. البته در هر صورت، بهتر است قبل از هر کاری حتما درباره اضافه کردن این محصولات به برنامه روزانه خودتان با پزشک مشورت کنید.

اگرچه متخصصان معتقدند استفاده از سرم تقویت‌کننده مژه واقعا موثر است، اما اصلا انتظار نداشته باشید نتایج حاصل از این محصولات را یک‌شبه مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید چرخه رشد طبیعی مژه‌ها حدودا ۸ هفته طول می‌کشد و حتی رشد کامل مژه‌ها در بعضی از افراد تا ۴ ماه زمان می‌برد.

قاعده پنجم: آرایش چشم‌هایتان را بسیار آرام و با احتیاط پاک کنید

یکی از توصیه‌های بسیار مهم متخصصان که حتما آن را شنیده‌اید، این است که هرگز با آرایش نخوابید. متاسفانه، با وجود این توصیه‌های مکرر، باز هم بسیاری از افراد به این نکته مهم دقت نمی‌کنند. پاک کردن ریمل مژه قبل از خوابیدن اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا سفتی ریمل می‌تواند حین خواب به کشیده شدن و در نتیجه شکستن مژه‌ها منجر شود. وقتی که می‌خواهید آرایش صورت، خصوصا آرایش چشم‌ها را پاک کنید، به این نکته دقت داشته باشید که مژه‌ها بسیار شکننده هستند. بنابراین، وارد کردن فشار بیش از حد به مژه‌ها برای پاک کردن ریمل، می‌تواند به فولیکول‌های مژه آسیب برساند و باعث شود مژه‌ها وارد فاز عدم رشد یا نهفتگی شوند. این اتفاق در صورت استفاده از محصولات نامناسب نیز می‌تواند سلامت مژه‌ها را به خطر بیندازد. صابون‌ها و پاک‌کننده‌هایی که pH متعادل ندارند و بر پایه الکل ساخته شده‌اند، در گروه همین محصولات نامناسب قرار می‌گیرند.

بنابراین، همیشه برای پاک کردن ریمل از روی مژه‌ها با دقت و احتیاط لازم عمل کنید. برای اینکه ریمل را بهتر پاک کنید، باید وقت مناسبی برای آن در نظر بگیرید و از پد پنبه‌ای استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر