تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی مجبور هستیم همیشه برای کار نشسته باشیم راه چاره چیست

image وقتی مجبور هستیم همیشه برای کار نشسته باشیم راه چاره چیست

عوارض جانبی نشستن و ترفندهای درمانی آن

درد گردن

خم کردن گردن برای خواندن صفحه نمایش رایانه می‌تواند باعث ایجاد فشار بر روی ستون فقرات شود. نگه داشتن سر به حالت سی درجه در جلوی بدن نیازمند سه الی چهار ماهیچه بیشتر است. رایانه خود را به گونه ای قرار دهید که وسط صفحه نمایش آن با چانه شما هم سطح باشد. اینکار باعث می‌شود گردن در حالت خنثی قرار گیرد. افزایش روشنایی صفحه نمایش نیز می‌تواند به شما کمک کند.

عدم تمرکز:

تکفارس آی آر

نشستن‌های طولانی مدت جریان خون را محدود می‌کند و از رسیدن اکسیژن به مغز جلوگیری خواهد کرد. در این شرایط مغز شما قادر به تمرکز کردن نخواهد بود. اگر بخواهید تمامی کارهای خود را پشت میز و در یک زمان واحد انجام دهید مطمئن باشید به بدنتان آسیب وارد خواهید کرد. اگر حرکت کنید بیشتر موثر خواهید بود. سعی کنید کارهای خود را به گونه ای تقسیم کنید که نیاز به حرکت کردن وجود داشته باشد.

افسردگی:

زنان میانسالی که بیشتر از هفت ساعت در روز می‌نشینند به احتمال زیاد نشانه‌های افسردگی بیشتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.زمانی را در طبیعت بگذرانید. افرادی که در هوای آزاد و طبیعی به مدت ۹۰ دقیقه پیاده روی می‌کنند؛ قادرند احساسات منفی را از خود دور سازند. سرگرم بودن با افکار منفی می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی و سایر بیماری‌های ذهنی را افزایش دهد.

مشکلات انسولینی:

تنها یک روز بی تحرک بودن می‌تواند فعالیت انسولین را کمتر کند و همین امر به ایجاد مشکل در سطح قند خون می‌انجامد. زمانی که بدن شما به درستی از انسولین استفاده نمی‌کند، با خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ روبرو خواهید بود. یک بطری آب به همراه خود داشته باشید. زمانی که احساس کردید بدنتان آب خود را از دست داده است آب بنوشید. به هنگام بی آبی بدن، سطح هورمون وازوپرسین افزایش پیدا می‌کند و همین امر موجب افزایش سطح قند خون و اسیب به بدن می‌شود. اما افرادی که آب کافی نوشیده‌اند کمتر به بیماری دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند.

www.takfars.ir

کمر درد:

نشستن پشت میز به مدت طولانی می‌تواند در ابتدای کار باعث ایجاد دردهای کم در ناحیه کمر شود اما بعدها این نوع درد افزایش پیدا خواهد کرد.

موقعیت بدنی ضعیف در پشت میز می‌تواند به ستون فقرات فشار وارد کند و همین امر نیز باعث ایجاد درد خواهد شد. طرز نشستن خود را بهبود ببخشید و سعی کنید زمان نشستن‌های خود را کمتر نمایید. از کیبوردی استفاده کنید که از رایانه شما جدا می‌شود. سپس آن را در موقعیتی قرار دهید که آرنج شما در نزدیکی بدن خم می‌شود و مچ دست به خوبی گسترش یافته است.

نشستن پشت میز به مدت طولانی می‌تواند باعث ایجاد درد در ناحیه کمر شود

درد پا:

زمانی که پا شانس حرکت و کشیده شدن را ندارد، ماهیچه‌های آن شروع به ایجاد درد خواهند کرد. درد در بدن به این معنی است که مشکلی در آن ناحیه وجود دارد و شما باید به آن گوش دهید. اگر به درد توجهی نداشته باشید بدتر خواهد شد. موقعیت صندلی خود را عوض کنید به گونه ای که به پاهای شما اجازه دهد در فضای راحت تری قرار گیرد. زمانی که می‌نشینید پاهای خود را دراز کنید.

ذخیره چربی بیشتر:

سبک زندگی بی تحرک با کاهش فعالیت آنزیم‌های سوزاننده چربی همراه است. سعی کنید در اواسط کار از جای خود بلند شوید و موقعیت خود را تغییر دهید. اگر نمی‌توانید از جای خود بلند شوید بهتر است یک تنفس ۱۵ دقیقه‌ای برای خود در نظر بگیرید. پنج ثانیه از زمان خود را صرف تمرکز بر روی حرکت بخش‌هایی از بدن خود کنید. مچ پا را حرکت دهید، سر خود را بچرخانید، انگشتان دست خود را باز و بسته کنید و دراز بکشید.

استخوان‌های ضعیف:

بی تحرکی باعث ضعیف شدن استخوان‌ها شده و مواد معدنی موجود در آن را کاهش می‌دهد. با مصرف غذاهای غنی از کلسیم همچون شیر، اسفناج و نیز غذاهایی که دارای ویتامین D فراوان هستند ( مانند تخم مرغ و تن ماهی) به قوی تر شدن استخوان‌های خود کمک کنید. ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند کلسیم بیشتری جذب کند.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر