تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی صبح ها صبحانه نخورید چه بلایی سر شما می آید

image وقتی صبح ها صبحانه نخورید چه بلایی سر شما می آید

چاقی

چاقی و عوارض متعاقب آن مانند دیابت، ناباروری و بیماری قلبی برخی از بزرگترین نگرانی های قرن ۲۱ هستند. صرفنظر کردن از صبحانه ممکن است خطر ابتلای شما به چاقی را افزایش دهد یا از دست دادن وزن را سخت تر کند. شبکه اطلاعات کنترل وزن گزارش می دهد که اگر شما صبحانه بخورید، کمتر احتمال خواهد داشت که در بقیه روز پرخوری کنید. از آنجا که شما در حین خواب در طول شب، چیزی نمیخورید، صرفنظر کردن از صبحانه به این مدت ناشتا بودن می افزاید و ممکن است تعادل قند خون و خروجی انسولین را برهم بزند.

صرفنظر کردن از صبحانه همچنین ممکن است باعث عادات بد غذایی در طول روز شود، در نتیجه اغلب به هوس های غذایی ناسالم و مصرف فست فود منجر می شود. بعلاوه، خوردن صبحانه، متابولیسم شما را افزایش می دهد و انرژی تان را در طول روز، بالا نگه می دارد. یک مطالعه در نسخه آگوست ۲۰۱۳ مجله تغذیه بریتانیا گزارش می دهد که وقتی شما صبحانه نمیخورید، انرژی تان کاهش یافته و سطوح فعالیت بدنی تان افت میکند.

بی نظمی های قاعدگی

تکفارس آی آر

صرفنظر کردن از صبحانه، اغلب یک اتفاق معمول در زندگی های دانشجویانی است که کلاسشان دیر شده است. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۰ در مجله اشتها منتشر شد، نشان می دهد دانشجویان دختری که بطور مداوم صبحانه نمیخوردند، بی نظمی های قاعدگی بیشتری داشتند. این اختلالات شامل شدت قاعدگی دردناک و خونریزی های نامنظم قاعدگی بود. هیچ تفاوتی در علائم سندرم پیش از قاعدگی یا PMS پیدا نشد اما این افراد، بیشتر دچار یبوست می شدند. زنان در سن کالج، هنوز هم چیزی که این مقاله بلوغ پس از نوجوانی می نامد را تجربه میکنند و صرفنظر کردن از صبحانه، بر این مرحله رشد بطور منفی تاثیر میگذارد.

کاهش ادراک

طرح های غذا خوردن سالم در سراسر کشور از صبحانه خوردن کودکان قبل از مدرسه، حمایت کرده اند. در واقع مدارس بسیاری، زودتر باز می شوند تا برای کودکانی که ممکن است این وعده غذایی مهم را به هر دلیلی در خانه نخورده باشند، صبحانه سرو کنند. یک گزارش از مراکز کنترل بیماری در مورد دستورالعمل هایی برای برنامه های بهداشت مدارس می گوید که صرفنظر کردن از صبحانه، بر توانایی یک کودک در سن مدرسه برای حل مسئله بطور موثر، تاثیر منفی میگذارد. کودکانی که صبحانه مصرف کردند، نمرات بالاتری در آزمون های استاندارد بدست آوردند، غیبت کمتری در مدرسه داشتند و اغلب اوقات، سر وقت در کلاس حاضر می شدند.

خلق و خوی بد

درصد بالایی از مردم، خودشان را جزء آن دسته از افرادی می دانند که هر روز صبح، اخلاقی متفاوت دارند. با توجه به یک مقاله از BBC در سال ۲۰۰۲، این ترشرویی در هنگامیکه صبحانه مصرف می شود، بهبود می یابد. این بررسی می گوید که ۲۶ درصد از افراد با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی شان مانند خوردن صبحانه بطور منظم بهبودی زیادی را تجربه کردند.

www.takfars.ir

اثرات جانبی فیزیکی

نخوردن صبحانه، خطر ابتلای شما به هیپوگلیسمی یا قند خون پایین را افزایش می دهد. با توجه به تحقیقات موسسه ملی بهداشت، این وضعیت می تواند علائم جسمانی مانند لرزش، سرگیجه، ضعف، سر درد، احساس سوزن سوزن شدن و تند شدن ضربان قلب ایجاد کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر