تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی سر کار هستم خیلی خسته می شوم چاره چیست

image وقتی سر کار هستم خیلی خسته می شوم چاره چیست

• مراقب چیزهایی که حواستان را پرت می‌کند باشید.

این توصیه همیشه خوب است اما وقتی خسته هستید، باید توجهتان را دو برابر کنید. وارد ایمیلتان، فیس‌بوک، و از این قبیل سایت‌های اینترنتی نشوید، و سعی هم نکنید که مدام بین کار به خودتان استراحت بدهید. وقتی خوب روی کارتان تمرکز نداشته باشید، احتمال اینکه حواستان پرت شود زیاد است و این فقط تمرکز کردن را سخت‌تر می‌کند.

• ببینید دقیقاً چه کاری را باید انجام دهید

خوب است که همیشه هدف مشخصی در سر داشته باشید، مخصوصاً وقتی خسته هستید. بنشینید و فکر کنید که آن روز باید چه کارهایی را انجام دهید. اگر مشغول کار روی یک پروژه بزرگ هستید، امروز باید دقیقاً چه کاری انجام دهید؟ فصل بعدی؟ آن قسمت با آن اطلاعات آماری که باید چک کنید؟ اگر مشغول خانه‌تکانی عید هستید، هر کاری که به چشمتان خورد را انجام ندهید، برنامه داشته باشید.

تکفارس آی آر

اگر تمرکز درستی روی کارهایی که باید انجام دهید نداشته باشید، ممکن است درگیر انجام کارهای غیرضروری شوید. مطمئناً روزهایی بوده که وقتی به عقب نگاه کردید عجب کردید که آن همه ساعت را چطور وقتتان را تلف کردید. ازاینرو باید اطمینان حاصل کنید که وقتتان را روی کاری که ارزشش را داشته باشد صرف کنید.

• به اندازه کافی آب بنوشید.

کم آب شدن بدن تمرکز شما را بر هم می‌زند. پس حتماً وقتی خسته هستید به اندازه کافی آب بنوشید. بااینکه کافئین می‌تواند به طور موقتی انرژی شما را بالا ببرد، سعی کنید کمتر از قهوه استفاده کنید.

بهتر است همیشه یک بطری آب روی میز کارتان داشته باشید که به راحتی در دسترستان باشد و یادآوری کند که باید آب بنوشید.

• تحرک داشته باشید.

www.takfars.ir

اگر احساس خواب‌آلودگی دارید، بدترین کاری که می‌توانید بکنید این است که یک جا ساکت و راحت بنشینید—مطمئناً خوابتان خواهد برد! درعوض سعی کنید کمی تحرک داشته باشید. بلند شوید و کمی بدنتان را بکشید، کمی پیاده‌روی کنید و دمای بدنتان را کمی بالا ببرید.

• دوش بگیرید.

دوش گرفتن واقعاً حس خستگی و خواب‌آلودگی شما را از بین می‌برد. اگر برای بیرون آمدن از رختخواب مشکل دارید، مستقیم به حمام بروید: به محض اینکه زیر دوش آب قرار گرفتید، احساس سرزندگی بیشتری خواهید کرد.

اگر در خانه کار می‌کنید، دوش عصرگاهی می‌تواند راه خوبی برای از بین بردن خستگی باشد. اگر در اداره هستید، آبی به دست و رویتان بزنید تا کمی سرحال‌تر شوید.

• کارهای ساده‌تری انجام دهید.

اگر واقعاً احساس خستگی می‌کنید اما هنوز هم کارهایی هست که باید انجام دهید، سعی کنید کارهای راحت‌تری را انجام دهید: کارهایی مثل جواب دادن به ایمیل‌ها، پر کردن مدارک، و از این قبیل. با این روش انرژیتان تقریباً دوباره برمی‌گردد.

شما چطور با خستگی کنار می‌آیید و به کارتان ادامه می‌دهید؟ راهکارهای خودتان را در قسمت نظرات بنویسید تا دیگران هم از تجربیات شما استفاده کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر