تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی دندان درد دارید و دسترسی به دکتر ندارید چه کنید

image وقتی دندان درد دارید و دسترسی به دکتر ندارید چه کنید

سیر یک ماده ضد‌التهاب و مؤثر برای از بین بردن باکتری‌های داخل دهان است. یک حبه سیر را برداشته و به صورت له‌شده روی لثه قرار دهید.

این کار باعث می‌شود آب سیر در داخل دهان رها شود و باکتری‌های داخل دهان و اطراف لثه را نابود کند. بدین طریق سوزش و درد ناشی از رشد دندان عقل به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

کیسه یخ

مهم‌ترین و ساده‌ترین روش خانگی برای درد ناشی از رشد دندان عقل، گذاشتن کیسه یخ بر روی ناحیه مورد نظر است. یخ به بی‌حس شدن اعصاب آن ناحیه کمک کرده و درد و ناراحتی ناشی از رشد دندان عقل را تسکین خواهد داد.

تکفارس آی آر

یک کیسه یخ را داخل نوار پانسمان یا پارچه‌ای تمیز بپیچید. این کیسه را مدتی با دندان گاز بگیرید تا ناحیه موردنظر بی‌حس شود. اگرچه این روش یک درمان ساده و موقت است؛ اما کاملاً مؤثر واقع می‌شود.

آب نمک

آب نمک می‌تواند تورم لثه را تسکین دهد و هرگونه باکتری پنهان شده در داخل دهان را که عفونت‌زا است، از بین ببرد. نصف قاشق چای‌خوری نمک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید.

برای تسکین درد، از بین بردن جرم و میکروب‌های داخل دهان و رفع عفونت لثه آب‌نمک را مکرراً در داخل دهان خود بچرخانید. می‌توانید از نمک خمیر بسازید و آن را برای کاهش تورم و تحت کنترل قرار دادن درد روی لثه قرار دهید.

غذای یخ زده

www.takfars.ir

انجماد میوه‌ها و سبزی‌ها و گاز گرفتن و جویدن آن‌ها راه دیگری برای کاهش درد و سوزش لثه‌ است. میوه‌ها و سبزی‌هایی مانند موز، سیب، هویج و غیره را منجمد کنید و برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از رشد دندان عقل، آن‌ها را بجوید.

روغن گل میخک

روغن میخک روشی بسیار مؤثر برای بی‌حس کردن لثه و همچنین کنترل درد است. میخک راه خوبی برای از بین بردن باکتری‌های داخل دهان است. روغن میخک را با مقداری نمک و خمیر سیر ترکیب کنید. یک لایه ضخیم از آن را بر روی ناحیه متورم شده لثه قرار دهید و مدتی منتظر بمانید. این روش یک راه‌حل موثر برای درمان درد و تورم لثه است.

پودر فلفل

پودر فلفل خاصیت ضد‌باکتریایی دارد و از آن می‌توان برای کنترل تورم و درد ناشی از رشد دندان عقل استفاده کرد. چند عدد دانه فلفل تازه را پودر کنید. مقداری نمک و روغن میخک به آن اضافه کنید و روی ناحیه موردنظر لثه قرار دهید. برای تسکین فوری درد، مدتی خمیر موردنظر را روی لثه نگه دارید.

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین یک ماده ضدعفونی کننده ملایم است. می‌توانید جوش‌شیرین را به صورت خمیر درآورده و بر روی ناحیه متورم لثه قرار دهید. همچنین می‌توانید با یک مسواک نرم ناحیه موردنظر را با جوش‌شیرین مسواک بزنید. جوش‌شیرین می‌تواند تمام پسماند‌های چسبناک مواد غذایی و پلاک‌های ایجاد شده در اطراف لثه‌ را که باعث بروز درد و التهاب می‌شوند، از بین ببرد.

چای کیسه‌ای

اسید تانیک موجود در چای کیسه‌ای خاصیت ضدالتهاب دارد و به تسکین درد و تورم لثه کمک می‌کند. یک عدد چای کیسه‌ای را دم کرده و سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. بعد آن را از یخچال خارج کرده و روی لثه قرار دهید. این روش یک راه فوق‌العاده برای کاهش درد و تورم لثه است.

خمیر دندان ضد حساسیت

تک فارس

استفاده از خمیر دندان ضدحساسیت به طور کلی برای دندان‌ها و لثه‌ حساس توصیه می‌شود. این خمیردندان روشی مؤثر برای کاهش درد و حساسیت ناشی از رشد دندان عقل است. دندان خود را با خمیر دندان ضدحساسیت مسواک بزنید؛ به طوری که به طور کامل ناحیه حساس لثه را پوشش دهد. این کار باعث کاهش درد و ناراحتی خواهد شد.

آدامس

جویدن آدامس هم می‌تواند به کاهش درد و تورم ناشی از رشد دندان عقل کمک کند. جویدن یک آدامس بدون قند در طول روز به افزایش گردش خون در این مناطق و کاهش فشار، سفت‌شدگی و درد عضلات گوش ناشی از رشد دندان عقل، کمک می‌کند.

گیاه انگدان و آب لیمو

¼ قاشق چای‌خوری انگدان را با آب لیمو به خوبی مخلوط کنید. سپس آن را روی شعله ملایم کمی گرم کنید. بعد با استفاده از یک تکه پنبه، لایه‌ ضخیمی از مخلوط به دست آمده را بر روی ناحیه آسیب دیده لثه بکشید. انگدان باعث کاهش درد می‌شود.

علف گندم

علف گندم به عنوان یک دهان‌شویه طبیعی شناخته شده که با از بین بردن باکتری‌ها، لثه، دهان و دندان‌ها را پاکیزه و عاری از عفونت نگه می‌دارد. برای درمان درد ناشی از رشد دندان عقل می‌توانید علف گندم را بجوید. این کار به کاهش درد و تورم لثه و همچنین از بین بردن بی‌خوابی‌های شبانه کمک می‌کند.

پیاز

از آنجا که پیاز حاوی گوگرد است، خواص ضد‌میکروب دارد و دهان را تمیز و عاری از میکروب نگه می‌دارد. جویدن یک تکه پیاز برای چند دقیقه باعث از بین رفتن باکتری‌های داخل دهان شده و به کاهش درد دندان ناشی از عفونت میکروبی کمک می‌کند.

پوست درخت موم و سرکه

T A K F A R S

از پوست درخت موم و سرکه مخلوطی خمیر شکل درست کنید و روی ناحیه آسیب دیده لثه بگذارید. این کار درد و سوزن‌سوزن شدن ناشی از رشد دندان عقل را تسکین می‌دهد.

روغن زیتون

روغن زیتون می‌تواند به طور مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده لثه استفاده شود. این روغن را به آرامی روی ناحیه موردنظر ماساژ دهید. این روش یک راه مؤثر برای کاهش التهاب و کنترل درد است.

روغن آویشن

یکی دیگر از روش‌های فوق‌العاده مؤثر برای تسکین درد ناشی از رشد دندان عقل استفاده از روغن آویشن است. این روغن را به آرامی روی ناحیه موردنظر لثه ماساژ دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر