تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی تازه وارد باشگاه بدنسازی می شوید باید چه کنید

image وقتی تازه وارد باشگاه بدنسازی می شوید باید چه کنید

۱. وزنه بزنید

با وزنه زدن می‌توانید عضلات خود را فرم دهید و سالم‌تر باشید. تنها ورزش هوازی انجام ندهید. وزنه زدن بر خلاف تصور عموم به سوزاندن کالری نیز کمک می‌کند هم زنان و هم مردان باید وزنه زدن را در برنامه ورزشی خود قرار دهد.

۲. تغذیه به اندازه ورزش مهم است

تغذیه نقش اساسی در شکل گرفتن عضلات و سلامت بدن در کنار ورزش دارد. با یک ساعت دویدن بر روی تردمیل ۴۰۰ کالری می‌سوازنیم. اگر در پنج ‌دقیقه یک ساندویچ مک دونالد بخورید ۶۰۰ کالری دریافت می‌کنید. بنابراین باید تغذیه را نیز در نظر بگیرید.

تکفارس آی آر

۳. وزن وزنه را به تدریج افزایش دهید

باید برنامه خود را هر چند وقت یک بار تغییر دهید. می‌توانید مدت زمان ورزشی را زیاد کنید. شدت آن را افزایش دهید باقی زمان استراحت‌ها را بیش‌تر کنید. خودتان را با ایجاد تغییرات به چالش بکشید.

۴. با سرعت کم شروع کنید

پروسه تناسب اندام، پروسه کندی است. بهتر است با سرعت کم اما به صورت مداوم پیشرفت کنید. این کار باعث می‌شود که تمرین بیش از حد نباشد و به بدن فشاری وارد نشود.

۵. روزهای استراحت به اندازه روزهای تمرین مهم هستند

www.takfars.ir

ورزش به بدن فشار می‌آورد و عضلات نیاز به ترمیم دارند. در کنار تغذیه مناسب باید به خواب و استراحت نیز اهمیت داده شود. اگر بعد از مدتی خسته شدید یک هفته‌ به خودتان استراحت دهید و از این مساله نگران نشوید.

۶. از مربیان کمک بخواهید

بهتر است اطلاعات خود را درباره ورزش افزایش دهید. باید اطلاعات کافی راجع‌ به نحوه تمرین و تغذیه داشته باشید. با مربیان ورزشی مشورت کنید و از اطلاعات آن‌ها استفاده کنید.

۷. یک همراه پیدا کنید

ورزش کردن همیشه آسان نیست. روزهایی هستند که شما انگیزه ورزش کردن ندارید. داشتن یک همراه می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد.

۸. مشخص کنید که از ورزش چه می‌خواهید

برای چه ورزش می‌کنید؟ چه هدفی دارید؟ برای خود آن‌ها را مشخص کنید. شما باید هدف از انجام ورزش را بدانید تا در آن موفق شوید.

۹. از حرکات کششی غافل نشوید

انجام حرکات کششی بعد از ورزش انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد و به سلامت مفاصل کمک می‌کند. انجام حرکات کششی از آسیب‌دیدگی‌ جلوگیری می‌کند. ۱۵ ‌دقیقه بعد از ورزش را به انجام حرکات کششی اختصاص دهید.

۱۰. حرکات هوازی از تردمیل مفیدترند

تک فارس

دویدن بر روی تردمیل راه خوبی برای سوزاندن کالری است، اما تنها راه نیست. دوچرخه؛ استپ و ایروبیک همگی می‌توانند کالری‌سوزی را افزایش دهند. انجام هر کدام از این کارها می‌تواند انگیزه شما را نیز افزایش دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر