تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وسائل لازم و مورد نیاز برای ساک ورزشی باشگاه

image وسائل لازم و مورد نیاز برای ساک ورزشی باشگاه

در ساک ورزشی تان،باید چه اقلام ضروری قرار دهید،به علاوه چند وسیله لوکس کوچک که می توانید در صورت لزوم،به همراه داشته باشید.

ساک ورزشی

قبل از بستن ساک ورزشی تان،شما باید یک ساک ورزشی داشته باشید.ساک های ورزشی در سبک ها،مارک ها و ویژگی های بسیار متنوعی موجودند، بنابراین ویژگی هایی را انتخاب کنید که فکر می کنید متناسب با نیازهایتان هستند.من ساکی را دوست دارم که چند جیب کوچک برای وسایل کوچکتر،یک قسمت جداگانه برای کفش(یا لباسهای عرقی) و یک بند قابل تنظیم داشته باشد،به علاوه باید قابل شستشو باشد.

لباس ورزشی

تکفارس آی آر

فراموش نکنید که ضروری ترین لباس های ورزشی را همراه ببرید

ـ بلوز یا تاپ ورزشی: اگر قصد داشته باشم که بعد از یک جلسه هوازی سخت، وزنه بزنم یا یوگا انجام دهم،یک پیراهن اضافه در ساکم می گذارم.

ـ شلوار یا شورت ورزشی: اگر شلوار یا شورت ورزشی که در داخلش لباس زیر داشته باشد،ندارید،یادتان باشد که یک جفت تمیز،همراه ببرید.

برای خانم ها،یک سینه بند ورزشی

در صورت لزوم لباس یا عینک شنا

www.takfars.ir

در صورت لزوم کلاه،هدبند و موبند

کفش و جوراب

شاید به نظر برسد که این چیزها،نیازی به تذکر ندارند اما من در چندین مورد، فراموش کردم که جوراب های تمرینم را همراه ببرم،در نتیجه مجبور شدم یا بدون جوراب ،ورزش کنم یا با همان جورابی که به پا داشتم،تمرین کنم ــ که اگر بلافاصله بعد از تمرین به خانه می رفتم،عیبی نداشت اما پوشیدن یک جوراب خیس در طول روز،اصلا تجربه خوبی نیست.بنابراین کفش و جورابتان را فراموش نکنید.

بطری آب

هیدراته ماندن در طول تمرین،ضروری است و همراه داشتن یک بطری آب،باعث می شود هنگامیکه روی دستگاه الپتیکال یا دوچرخه ثابت،عرق می ریزید،بسیار آسانتر مایعات کافی مصرف کنید.هر چه بمدت طولانی تر و با شدت بیشتری ورزش کنید،نوشیدن مایعات،اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بهتر است خودتان را قبل و بعد از تمرین،وزن کنید و به ازای هر پوندی که در طول تمرین،از دست داده اید،۲۰ تا ۲۴ اونس آب بنوشید.بنابراین در راه رفتن به باشگاه،بطری تان را پر کنید و تمام آن را بنوشید.

آی پاد/MP3 پلیر

آیا دیگر کسی بدون موسیقی مورد علاقه اش،ورزش می کند؟من این طور فکر نمی کنم. اگر شما یکی از کسانی هستید که بدون موسیقی، نمی توانند ورزش کنند،تمرین کردن در سکوت یا در حال گوش دادن به آهنگ های کسل کننده ای که در باشگاه پخش می شود،ساده ترین راه برای از دست دادن تمام انگیزه تان است.پس حتما آهنگ هایتان را همراه داشته باشید.

قفل کوچک یا قفل ترکیبی

اکثر باشگاهها،قفسه های قفل دار دارند اما اگر یک قفسه قفل دار،اجاره نمی کنید،معمولا باید قفل خودتان را همراه داشته باشید.ایده خوبی است که آن را در ساک ورزشی تان،بگذارید.من به یاد دارم که در موارد متعددی مجبور بودم تصمیم بگیرم که ساک ورزشی ام را بدون مراقبت،رها کنم و امیدوار باشم که در پایان تمرین،هنوز سر جایش باشد یا در طول تمرین،ساک ورزشی ام را به دنبال خودم،این طرف و آن طرف بکشم.هیچ یک از این دو انتخاب، صحیح نیست.قفل تان را همراه ببرید.

تک فارس

انرژی بار/غذای انرژی زای فوری

من دوست دارم که یک یا دو عدد انرژی بار در ساک ورزشی ام بگذارم تا اگر قبل یا بعد از تمرین،نیاز به مصرف کالری داشتم،آنها را بخورم.من معمولا یک بار حاوی کربوهیدرات بالا در ساک ورزشی ام،نگه می دارم تا اگر برای غذای پیش از تمرین،برنامه ریزی خوبی نداشتم یا در طول یک تمرین طولانی،نیاز به تقویت داشتم،از آن استفاده کنم.من یک بار پروتئین + کربوهیدرات برای میان وعده بعد از تمرینم،در دسترس می گذارم تا در مواقعی که برای تهیه یک وعده واقعی،وقت ندارم،از آن استفاده کنم.

نمایش دهنده ضربان قلب

در حالی که استفاده از یک نمایش دهنده ضربان قلب برای همه افراد یا هر تمرینی،ضروری نیست اما برای زمانی که می خواهید برخی تمرینات اینتروال یا یک تمرین هوازی خاص را انجام دهید،یک ابزار بسیار عالی است و حتی اگر به طور موقت استفاده شود،به شما کمک می کند تا متوجه شوید در یک ضربان قلب معین،چه احساسی دارید و در مورد تحمل تمرینات و محدودیت هایتان ،بهتر قضاوت کنید.

وسایل بهداشتی شخصی

این وسایل،شخصی هستند.این لیست می تواند شامل این موارد باشد:دئودورانت،شانه یا برس،لوسیون،شامپو،صندل دوش،وسایل آرایش،ضدعفونی کننده دست،تامپون،زیرپوش اضافی،هدبند یا موبند،لنز تماسی اضافی و محلول لنز.

کارت شناسایی یا کارت عضویت باشگاه

شما مرتبا به باشگاه می روید بنابراین آنها احتمالا شما را با نامتان می شناسند اما گذاشتن کارت عضویت باشگاه در ساک ورزشی تان،هنوز هم ایده خوبی است.

ساک لباس های کثیف

احتمالا می گویید که ساک ورزشی برای همین کار است اما مشکل این است که اگر لباس های عرقی بعد از ورزشتان را در یک ساک دیگر نگذارید،می توانید تمام وسایل موجود در ساکتان را آلوده کنید،از جمله خود ساک ورزشی تان را.لباس مرطوب پس از ورزش می تواند محل مناسبی برای رشد باکتریها باشد بنابراین تا زمانی که لباس های خیس تان را در ماشین لباسشویی بیندازید،آن ها را در ساکتان نگه دارید.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر