تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

گوشی «سامسونگ گلکسی جی۷ مدل ۲۰۱۶» (Samsung Galaxy J5 (2016)) هم از این سری گوشی‌ها است که با گذشت یک سال از تولید مدل قبلی، مدل جدیدش با همان نام قبلی و این بار با پسوند ۲۰۱۶ عرضه‌شده است. شاید نتوان گفت که این گوشی‌ها تغییرات بزرگی در مقایسه با سری قبلی خود داشته‌اند؛ این تغییرات آن‌قدر جزیی هستند که شاید به چشم نیایند؛ درحالی‌که باعث می‌شوند تا پیشرفت گوشی در مقایسه با گوشی نسل قبلی کاملا مشخص باشد.

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارایی

بزرگ‌ترین نقص J5 قبلی، مقدار رم پایین بود که در نسخه‌ی سال ۲۰۱۶ جبران شده است. سامسونگ با قرار دادن دو گیگابایت رم در نسخه‌ی ۲۰۱۶ این گوشی را از یک گوشی میان‌رده‌ی ضعیف به میان‌رده‌ای قابل‌قبول تبدیل کرده است. همچنین استفاده از تراشه‌ای قدرتمند در این گوشی میان‌رده باعث شده؛ J5 جدید به کمک این تراشه و دو گیگابایت رم می‌تواند علاوه بر کاربری‌های روزمره، از پس بازی‌ها و پردازش‌های نسبتا سنگین هم بربیاید. مثل رم، حافظه ی داخلی هم در مقایسه با نسل قبلی پیشرفت داشته و برای این گوشی چیزی در حدود ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی در نظر گرفته‌شده است.

image همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

با داشتن J5 جدید، باید خیال‌تان از اتصال به اینترنت پرسرعت راحت باشد؛ چراکه این گوشی می‌تواند به شبکه‌‌های ۴G متصل شود. در خانه و محل کار هم می‌توانید اینترنت را از طریق Wi-Fi دریافت کنید. همچنین امکان گوش دادن به رادیو و انتقال فایل از طریق بلوتوث هم وجود دارد. با اینکه J5 نسخه‌ی ۲۰۱۶ یک میان‌رده محسوب می‌شود.

تکفارس آی آر

image همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

از دیگر تغییرات سخت‌افزاری مثبت در سری جدید گوشی J5، ارتقا سیستم‌عامل به اندروید مارشمالو نسخه‌ی ۶ و افزایش ظرفیت باتری به ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت، مهم به نظر می‌رسند. با باتری جدید J5 چیزی در حدود ۱۵ روز در حالت آماده‌به‌کار باقی می‌ماند.

image همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

صفحه‌نمایش

باید سامسونگ را به خاطر استفاده از نمایشگر‌های امولد در گوشی‌های میان‌رده‌اش تحسین کرد. با در نظر گرفتن ‌بازه‌ی قیمتی مناسب J5، سامسونگ برای جلب بیشتر مشتری، از نمایشگر‌های اولد با فناوری سوپر امولد در این گوشی استفاده کرده است. سامسونگ گلکسی J5 نسخه‌ی ۲۰۱۶ به نمایشگری ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ مجهز شده است؛ همچنین این نمایشگر تراکم ۲۹۴ پیکسل بر اینچ دارد. صفحه‌ی لمسی این نمایشگر می‌تواند تا ۵ لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند. نبود هیچ محافظی برای حفاظت از این نمایشگر در برابر خط‌وخش و صدمه‌های احتمالی و همچنین مجهز نشدنش به حسگر روشنایی، از ضعف‌های این نمایشگر هستند.

www.takfars.ir

image همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

امکان جدیدی که سامسونگ برای بهبود روشنایی این گوشی زیر نور خورشید و استفاده در فضای باز قرار داده، نگرانی‌ها را بابت روشنایی کم نمایشگر از بین برده است. این حالت با نام «فضای خارجی» (Outdoor) در تنظیمات نمایشگر گنجانده‌شده است. با انتخاب این گزینه، روشنایی نمایشگر برای مدت ۱۵ دقیقه به‌اندازه‌ی ‌توجه برانگیز و مطلوبی افزایش می‌یابد. این روشنایی آن‌قدر زیاد است که می‌تواند خوانایی محتویات نمایشگر گوشی را زیر نور خورشید در حد مطلوبی افزایش دهد. با در نظر گرفتن همه‌ی این‌ها، می‌توان گفت نمایشگر J5 نسل جدید کیفیت و روشنایی مطلوبی دارد و برای انجام هر عملیاتی عالی به نظر می‌رسد.

طراحی و ساخت

image همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

وجه تمایز دو نسل مختلف از گوشی‌های J5، از شکل‌و‌شمایل‌شان به‌صورت کامل نمایان می‌شود. در نسل قبلی فقط از پلاستیک در ساخت گوشی استفاده‌شده بود. اما در نسخه‌ی ۲۰۱۶ برای ساخت شاسی اصلی گوشی از فلز استفاده‌شده است. همین موضوع باعث شده تا ظاهر J5 نسخه‌ی ۲۰۱۶ جذاب‌تر از نسخه‌ی قبلی‌اش باشد. همچنین برش‌هایی که روی لبه‌های چپ و راست گوشی به وجود آمده‌اند؛ باعث شده‌اند تا کنترل گوشی ساده‌تر از چیزی باشد که در نسل قبلی بود.

image همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

مکان قرارگیری کلید‌ها و پورت‌ها دقیقا مثل نسل قبلی است و همه‌چیز همان‌ جایی هستند که باید باشند. دسترسی به پورت‌ شارژ و جک ۳.۵ میلی‌متری که کنار هم روی لبه‌ی پایینی قرار دارند؛ همچنین کلید‌های کنترل صدا و روشن/خاموش روی لبه‌های چپ‌و‌راست ساده است.

image همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

وجود فلز در طراحی گوشی و افزایش ظرفیت باتری، J5 جدید، باغث شده این گوشی سنگین‌تر و ضخیم‌تر از نسل قبلی باشد. نسل جدید J5 چیزی در حدود ۱۶۰ گرم وزن دارد. همچنین ضخامت گوشی چند دهم میلی‌متری افزایش داشته که اصلا به چشم نمی‌آید.

image همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

تک فارس

دوربین

فلش برای دوربین سلفی، معمولا در گوشی‌هایی استفاده می‌شود که مخصوص عکاسی سلفی ساخته‌شده‌اند. اما سامسونگ برای دوربین سلفی میان‌رده‌ی خوش‌قیمت‌اش هم از فلش استفاده کرده است. اگر‌چه این دوربین از نظر عدد مگاپیکسل در مقایسه با نسل قبلی‌اش پیشرفتی نداشته؛ اما با توجه به عدد دریچه‌ی دیافراگم، این گوشی باید بتواند تصاویر روشن‌تر و واضح‌تری ثبت کند. همین‌طور هم است؛ دوربین سلفی J5 به سنسوری با رزولوشن ۵ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 مجهز شده که تصاویری کم نویز و شفاف را در هر شرایط نوری نتیجه می‌دهد.

image همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

در مقابل دوربین اصلی روی کاغذ هیچ تفاوتی با نسل قبلی‌اش ندارد. اما نوع سنسور تغییر کرده تا بتواند نور بیشتری جذب کند و تصاویر روشن‌تری ثبت کند. دوربینی با سنسور ۱۳ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/1.9، به‌عنوان دوربین اصلی J5 نسخه‌ی ۲۰۱۶ ایفای نقش می‌کند. کیفیت تصاویر این دوربین، نسبت مستقیمی با نور محیط عکاسی دارد. در محیطی با نور مناسب، دوربین این گوشی عملکردی فوق‌العاده دارد؛ اما در محیط‌های با نور نامناسب و بعضا کم، تصاویر ثبت‌شده علاوه بر بافت نویز آزاردهنده، روشنایی مطلوبی هم ندارند. تصاویر ثبت‌شده به کمک دوربین اصلی این گوشی، رنگ‌هایی نزدیک به طبیعت دارند، حدومرز رنگ‌ها در آن‌ها رعایت شده؛ همچنین کنتراست رنگ‌های سفید و سیاه هم قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

image همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

رابط کاربری دوربین هم علاوه بر سادگی، امکانات مناسب و تنظیمات وسیعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با ورود به برنامه‌ی دوربین، آیکون‌هایی برای کنترل حالت فلش، استفاده از افکت‌های رنگی مختلف و عکاسی با تایمر به‌صورت دم‌دستی در نظر گرفته‌شده‌اند؛ البته امکاناتی نظیر تغییر سایز تصویر، تغییر کیفیت ویدیو و فعال‌سازی خط‌کش در منویی جداگانه در دسترس هستند. امکان تغییر نوع کارکرد کلیدهای کنترل صدا هم هنگام عکاسی وجود دارد. اسلوب مختلف عکاسی که شامل حالت اتوماتیک، حالت پیشرفته، پاناروما، عکاسی متوالی، عکاسی ورزشی و چند گزینه‌ی دیگر می‌شوند، در منوی دیگری قابل‌تغییرند. این دوربین ویدیوهایی را با نهایت رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و صدای استریو ضبط می‌کند. این ویدیو‌ها کیفیت و سرعتی قابل‌قبول دارند. امکان تهیه‌ی ویدیو با کیفیت پایین‌تر هم وجود دارد.

جمع‌بندی

image همه چیز درباره گوشی زیبای سامسونگ ج۵ با عکس

سری J سامسونگ با تمرکز روی قدرت بازی و دوربین سلفی به بازار عرضه شدند. موفقیت این سری در سال ۲۰۱۵ باعث شد تا سامسونگ سری جدید این گوشی را با پسوند ۲۰۱۶ وارد بازار کند. برای گوشی گلکسی J5 نسخه‌ی ۲۰۱۶، قابلیت‌های متعددی در نظر گرفته‌شده و سعی شده آن‌طور که کاربرانش انتظار داشته‌اند، این گوشی‌ طراحی و تولید شود تا ضعف‌های سری قبلی پوشش داده شود. این گوشی با امکان استفاده از دو سیم‌کارت و اتصال به شبکه‌ی ۴G، سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی شرکت کوالکام و دو گیگابایت رم، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی که به فلش هم مجهز شده، سیستم‌عامل اندروید مارشمالو نسخه‌ی ۶.۰ و طراحی زیبا با استفاده از فلز در کنار نمایشگری با پنل اولد می‌تواند انتخاب مناسبی در این بازه‌ی قیمتی باشد.

نقاط قوت

T A K F A R S

مجهز به نسخه ۶.۰ سیستم‌عامل اندروید

پشتیبانی از شبکه ۴G

ظرفیت بالای باتری

مشخصات فنی

گوشی موبایل دو سیم کارت سامسونگ مدل Galaxy J5 (2016) J510F/DS 4G ظرفیت ۱۶ گیگابایت

مشخصات کلی

تعداد سیم کارتدو سیم کارت

قطع سیم کارتسایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)

ابعاد۸.۱ × ۷۲.۳ × ۱۴۵.۸ میلی‌متر

وزن۱۵۹ گرم

تک فارس www.takfars.ir

ساختار بدنه

فلز و پلاستیکشیار کارت حافظه و سیم‌کارت‌ها به صورت مجزا است

پردازنده

تراشهQualcomm MSM8916 Snapdragon 410 Chipset

پردازنده ‌ی مرکزیQuad-Core Cortex-A53 CPU

نوع پردازنده ۶۴ بیت

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی۱.۲ گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکیAdreno 306

حافظه

حافظه داخلی۱۶ گیگابایت

تکفارس

مقدار RAM 2 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD

حداکثر ظرفیت کارت حافظه ۲۵۶ گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی

صفحه نمایش لمسی

نوع OLED

فناوری Super AMOLED

اندازه۵.۲ اینچ

رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ | HD

takfars.ir

تراکم پیکسلی ۲۸۲ پیکسل بر هر اینچ

تعداد رنگ۱۶ میلیون رنگ

سایر قابلیت‌ها

قابلیت دریافت ۵ لمس به صورت همزمان

ارتباطات

شبکه های ارتباطی ۲G , 3G , 4G

شبکه ۲G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900برای هر دو سیم کارت

شبکه ۳G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100HSPA با سرعت دانلود ۴۲.۲ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵.۷۶ مگابیت بر ثانیه

شبکه ۴G LTE band 1|2100, 3|1800, 7|2600, 8|900, 20|800 LTE از نوع Cat4 با سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه

فن‌آوری‌های ارتباطیEDGE , GPRS , OTG , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو

تک فارس آی آر

Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot

بلوتوث نسخه ۴.۱ A2DP

رادیو

رادیو FM به همراه RDS

فن‌آوری مکان‌یابی A- GPS , Beidou|BDS , GLONASS

درگاه ارتباطیmicroUSB v2.0

دوربین

دوربین

رزولوشن عکس ۱۳.۰ مگاپیکسل

فوکوس اتوماتیک

TakFars

فلشLED

فیلمبرداری رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@30FPS)

سایر قابلیت‌های دوربین فاصله کانونی لنز ۲۸ میلی‌متر ( Focus Length 27 mm)دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.9قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن ۵ مگاپیکسل دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.9دارای فلش از نوع LEDقابلیت فیلمبرداری Full HD

صدا

بلندگو

جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل Android

تک فارس

نسخه سیستم عامل Marshmallow 6.0

پشتیبانی از زبان فارسی

منوی فارسی

قابلیت‌های نرم‌افزاری MMS , ایمیل , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , مرورگر HTML5

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

موسیقی +eAAC , Flac , MP3 , WMA

ویدیوH.264 , MP4 , WMV

ضبط صدا

سایر مشخصات

www.takfars.ir

حس‌گرهاشتاب‌سنج ( Accelerometer ) , مجاورت ( Proximity )

باتری قابل تعویض

مشخصات باتریباتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت

سایر قابلیت‌هاقابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم ( Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)

اقلام همراه گوشیدفترچه‌ راهنما , شارژر

محصولات معتبر
محصولات معتبر