تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

همه اطلاعات لازم و دید درباره کاشت مو روش BHT

image همه اطلاعات لازم و دید درباره کاشت مو روش BHT

انواع کاشت مو به روش BHT

کاشت موهای ریش صورت روی سر

در تکنیک BHT (بی اچ تی) می توان به جز پشت سر، از نقاط دیگر بدن نیز گرافت های مو را به روش FUE استخراج کرد و مورداستفاده قرار داد. با ترکیب کاشت موهای پشت سر و موهای بدن، می توانیم بیش از ۵۰۰۰ گرافت مو را طی دو تا سه روز پیوند بزنیم.

کاشت موهای بدن در ریش و سبیل

تکفارس آی آر

می توان از این روش برای بازیابی موهای صورت که ریزش کرده اند یا نازک شده اند، استفاده کرد. همچنین درصورتی که بر اثر یک تصادف یا هر اتفاق دیگری در محل رویش موهای ریش جای زخم باقی مانده باشد، می توان به روش BHT (بی اچ تی) این جای زخم را پوشاند.

کاشت موهای سر در ریش و سبیل

برای کاشت ریش و سبیل همچنین می توان از موهای پشت سر گرافت مو تهیه کرد. با این روش هم می توان ریزش مو یا نازک شدن موهای ریش و سبیل را درمان کرد و همچنین جای زخم و بخیه روی ریش و سبیل را پوشاند.

کاشت موهای سینه روی سر

متأسفانه استخراج گرافت مو از سینه معمولاً نتایج خوبی به همراه ندارد چراکه موهای سینه به اندازه کافی برای پیوند زدن قوی نیستند، بنابراین ما در انتخاب شخص مناسب برای انجام این عمل بسیار محتاط و حساس هستیم. درصورتی که موهای سینه شخص بسیار قوی و برای کاشت مو مناسب باشد می توان تا ۱۵۰۰ گرافت مو را از سینه به سر پیوند زد.

www.takfars.ir

پزشکی که BHFUEرا انجام می دهد باید قبل از آن به روش های پیوند مو استریپ و عمل FUE مو آشنایی داشته باشد و ابتدا آن ها را انجام دهد. BHFUE زمانی توصیه می شود که به اندازه کافی نتوان از کاسه سر مو استخراج کرد.

کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT یا BHHT یکی از تکنیک های پیشرفته ی کاشت مو به شیوه ی استخراج واحد فولیکولی مو است. در این تکنیک از موهای بدن برای پیوند مو استفاده می شود و گرافت های مو به شیوه ی FUE از نقاطی مانند ریش یا موهای سینه گرفته می شوند. این روش به خصوص برای افرادی که قصد دارند عمل کاشت مو انجام دهند اما بانک موی کافی در پشت سرشان ندارند، بسیار مناسب است.

عناصر کلیدی لازم برای رسیدن به یک نتیجه رضایت بخش در پیوند مو عبارتند از

استخراج اهدا کننده مناسب

شکافت واحد فولیکولی مناسب

پیوند هیدراتاسیون مناسب و ذخیره سازی

ایجاد محل دریافت مناسب با استفاده از زاویه مناسب، جهت و تنظیم

طراحی خط مو طبیعی

قرار دادن دقیق گرافت با روش مناسب به طوری که از صدمه زدن جلوگیری کند

تک فارس

مراقبت مناسب بعد از عمل

مزایای کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی)

ایده ی گرفتن گرافت های مو از بدن بسیار فوق العاده است. در طی سال های بسیار زیادی پزشکان افرادی که ریزش موی شدید داشته و بانک موی قوی نداشتند را از انجام عمل کاشت مو ناامید می کردند. در گذشته درصورتی که بانک موی سر شخص به اندازه کافی نبود، امکان کاشت مو در تمامی نقاط طاس سر و پوشش دادن کامل سر وجود نداشت.

شیوه ی کاشت موهای بدن، دریچه ی جدیدی بر روی تکنولوژی کاشت مو باز کرده و محدودیت کاشت مو نسبت به بانک موی پشت سر را کاملاً برطرف کرده است. درروش BHT (بی اچ تی) می توان از بسیاری از نقاط بدن برای گرفتن گرافت مو استفاده کرد ازجمله

ریش و سبیل، موهای دست، موهای سینه، شکم و پاها. مهم ترین مزایای کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) عبارت اند از

با این روش می توان طاسی های وسیع را نیز درمان کرد (ازجمله ریزش بسیار شدید موی سر بر اثر آلوپسی ژنتیکی یا باقی ماندن جای زخم و بخیه بزرگ روی سر.)

این روش کم تهاجمی است.

در این روش هیچ برش و بخیه ای در کار نیست.

مدت زمان ریکاوری بعد از کاشت مو بسیار کوتاه است (محل گرفتن گرافت های مو ظرف یک هفته کاملاً بهبود می یابد.)

جای زخم در محل گرفتن گرافت مو بسیار ریز و نامعلوم است.

T A K F A R S

این روش برای کاشت ابرو نیز بسیار مناسب است.

مسائل مربوط به پیوند موفق موی بدن

با در نظر داشتن همۀ موارد بالا، سه موضوع عمده وجود دارد که باید حتما برای دستیابی به عمل جراحی پیوند موی بدن موفقیت آمیز مد نظر گرفته شود. این مسائل عبارتند از

فرایند استخراج.

چرخه موی بدن.

سازگاری موی سر و بدن.

چرخۀ موهای بدن

چرخه رشد مو از موهای سر در فاز آناژن حدود پنج سال و در فاز تلوژن حدود سه ماه است. به عبارت دیگر، مو برای مدت پنج سال رشد میکند و سپس به مدت دو ماه، قبل از جایگزین شدن با موی جدید و سالم خفته باقی میماند. در پیوند پوست سر مو که مو را از قسمت دهنده به قسمت گیرنده انتقال داده می شود، در حدود سه ماه طول می کشد که مو شروع به رشد کند، مدت دوره ای که به لحاظ زمانی معادل فاز تلوژن چرخۀ رشد موی آنهاست.

به منظور درک کارکرد چرخۀ موی بدن، ابتدا می بایست چرخۀ موی پوست سر را درک کرد.

چرخه رشد مو از موهای بدن هنوز از نظر علمی ثابت نشده است. برخی از مطالعات نشان می دهد که موهای بدن در فاز آناژن بسیارکوتاه و در فاز تلوژن بسیار طولانی است. این بدان معنی است که موی بدن را حدود مدت شش ماه در حدود ۲ اینچ رشد میکند، و سپس میتوانند به مدت چند سال در این اندازه باقی بمانند. در پیوند موی بدن، مویی که از بدن به پوست سر منتقل می شود، ممکن است تاخیر قابل ملاحظه ای در رشد با توجه به فاز تلوژن آنها داشته باشد.

تک فارس www.takfars.ir

سازگاری موی سر و بدن

سازگاری موی سر و بدن به خصوص تا آنجا که به رنگ و حلقه مربوط می شود، بسیار مهم است. اگر برای مثال، اگر موی بدن یک بیمار خاص مجعد است و موی سرش راست است، پیوند موی بدن، در بدن این بیمار دشوار خواهد بود. موی بدن معمولا به حدود ۵ سانتی متر رشد میکند و بیمار BHFUE بالقوه درک میکند که موهای بدن خود را کوتاه کند یا از بین ببرد.

بیماران BHFUE باید محدودیت های خود را بدانند و باید با دقت آنها را انتخاب کرد. بهرحال این تکنیک ممکن است راه حلی برای بیماران به شدت طاس باشد که نتوانسته اند با پیوند مو در گذشته مشکل را حل کنند و یا پوست سر آنها بعنوان اهدا کننده محدود است.

زمان بهبود زخم از ناحیۀ دهنده

نگرانی بسیاری از بیماران BHFUE این است که آیا هر گونه نشانه های قابل مشاهده در ناحیه دهنده بعد از بهبود محل استخراج وجود خواهد داشت. مشاهده ما این است که روند ترمیم سریع می باشد و در اکثر موارد، یک ماه پس از استخراج، هیچ نشانه قابل رویتی وجود نخواهد داشت.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر