تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نکته های مفید بهداشتی هنگام انتخاب و استفاده از کرم ضدآفتاب

برنامه ‌ای برای حفاظت در مقابل آفتاب داشته باشید

کرم ضد‌آفتاب فقط بخشی از یک روش موثر حفاظت در برابر آفتاب است. روزتان را به شکلی برنامه‌ریزی کنید که بین ساعت ۱۰ صبح و ۴ بعدازظهر، کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرید، هنگامی‌که بیرون از منزل هستید، سعی کنید در سایه راه بروید و از لباس‌های محافظ ماند پیراهن‌های آستین‌بلند و کلاه لبه پهن استفاده نمایید. تمام اینها به کاهش احتمال ابتلا به پیری زودرس و سرطان پوست کمک خواهد کرد.

SPF یا توان محافظت در برابر آفتاب

سابقه آفتاب سوختگی، خطر ابتلای شما به سرطان پوست را افزایش می دهد.مقدار SPF یک کرم ضدآفتاب به شما نشان می دهد که آن محصول، در برابرUVB یا پرتو فرابنفش B (نوعی که باعث سوختن پوست می شود) چه مقدار از پوست محافظت میکند. SPF، مقیاسی است که نشان می دهد چندین بار زمانی‌که ضد آفتاب نمی زنید، می توانید قبل از سوختن پوستتان در آفتاب بمانید. SPF مقیاسی است که بیانگر تعداد دفعاتی است که با کرم ضد‌آفتاب می توانید در آفتاب قرار بگیرید قبل از آنکه پوستتان بسوزد نسبت به زمانی که بدون کرم ضد آفتاب هستید.

اگر بدون زدن کرم ضد آفتاب معمولا ۱۰ دقیقه طول می کشد تا پوستتان بسوزد، استفاده کردن از کرمی ضد‌آفتاب با SPF 30، از نظر تئوری به شما امکان می دهد که قبل از سوختن پوست ۳۰۰ دقیقه زیر آفتاب بمانید. با این حال اگر شما ضد آفتاب کمتری نسبت به مقداری که تولید کننده در هنگام تست کردن SPF مورد استفاده قرار داده را به پوستتان بزنید، ممکن است آن سطح از محافظتی که فکر میکنید را دریافت نکنید.برای اطمینان، از ضدآفتابی با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

تکفارس آی آر

طیف گسترده یا محافظت در مقابل هر دو نوع اشعه فرابنفش UVA و UVB

در حالی‌کهSPF، تنها به میزان محافظت در برابر اشعه UVB مرتبط است، برای محافظت از شما در برابر اشعه‌های UVA (نوعی که باعث پیری زودرس پوست شده و می تواند به سرطان پوست منجر شود.) نیز مهم است. روی محصول به دنبال اصطلاح “طیف گسترده” باشید. این به این معناست که کرم ضدآفتاب با چنین برچسبی، از مقررات جدید سازمان غذا و دارو آمریکا در مورد محافظت در برابر هر دو اشعه‌های UVA و UVBپیروی میکند.

“مقاوم در برابر آب” و دیگر چیزها

براساس مقررات جدید FDA، تولید کنندگان دیگر نمیتوانند محصولاتشان را با عناوینی مانند “ضد نفوذ اشعه در پوست”، “ضد آب” یا “ضد عرق” معرفی کنند چون انجام این کار، در اثربخشی آنها مبالغه میکند. ضدآفتابی که برچسب “مقاوم در برابر آب” را دارد، باید مشخص کند که آیا اثربخشی اش را در طول شنا کردن یا عرق کردن برای ۴۰ دقیقه یا ۸۰ دقیقه حفظ میکند یا نه.

مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب

www.takfars.ir

مواد تشکیل دهنده فعال در ضد آفتاب‌ها به دو دسته تقسیم می شوند: شیمیایی (مانند آووبنزون یا اکسی‌بنزون) و فیزیکی(اکسید‌‌‌ روی، دی اکسید تیتانیوم).اگر در مورد مواد تشکیل دهنده شیمیایی نگران هستید و بخصوص اگر پوست حساسی دارید، کرم ضدآفتابی فیزیکی که یک حفاظت طیف گسترده خوب را فراهم خواهد کرد، انتخاب کنید.

الویت‌های شخصی

مطمئن شوید ضدآفتابی را انتخاب میکنید که دوست دارید و حتما از آن استفاده خواهید کرد. اگر بو یا حس آن را دوست ندارید، احتمال آن وجود دارد که به صورت استفاده‌نشده در قفسه داروهایتان بماند، جایی که هیچ فایده ای برایتان نخواهد داشت.

استفاده صحیح از کرم ضدآفتاب

استفاده کردن از ضدآفتاب بطور موثر، به اندازه ضد‌‌‌آفتابی که انتخاب میکنید، اهمیت دارد. قبل از خارج شدن از منزل، آن را روی پوستتان بمالید.از مقدار کافی ضدآفتاب استفاده کنید.قاعده کلی این است: در هنگام پوشاندن کل بدنتان، باید از یک اونس یا (تقریبا ۲۹ گرم) ضد آفتاب استفاده کنید. مراقب باشید به تمام قسمت‌های پوستتان که در معرض آفتاب قرار می گیرند، ضد آفتاب بزنید.

هر ۲ ساعت یا بلافاصله بعد از شنا کردن، خشک کردن با حوله یا تعریق زیاد، ضد آفتاب را تجدید کنید. کرم ضدآفتاب، یک ابزار مهم در به حداقل رساندن آسیب های پوستی ناشی از اشعه‌های مضر خورشید است. با استفاده کردن از آن بعنوان بخشی از یک برنامه کلی حفاظت در برابر آفتاب، با خیال راحت از هوای آزاد لذت ببرید. پوستتان، سپاسگزار شما خواهد بود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر