تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نکته های خواندنی درباره مراسم اعطای جوایز سالانه اسکار

image نکته های خواندنی درباره مراسم اعطای جوایز سالانه اسکار

نام اسکار توسط مارگارت هِریک، کتاب‌دار آکادمی برای این مراسم انتخاب شد. او هنگامی که مجسمه‌ی اسکار را در سال ۱۹۳۱ دید گفت: چرا این مجسمه شبیه عمو اسکار منه. این مجسمه ۳ کیلوگرم وزن و ۳۴۴ سانتی‌متر طول دارد.

تنها فیلمی که موفق شده در تمام رشته‌هایی که در آن نامزد شده برنده شود، فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (The Lord of the Rings: The Return of the King) در هفتاد و ششمین مراسم اسکار است. این فیلم موفق شد ۱۱۱ اسکار به خانه ببرد که هم‌رده با رکورد فیلم‌های بن هور (Ben-Hur) و تایتانیک (Titanic) است.

تنها فیلم صامتی که تا به حال برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم شده، فیلم بال‌ها (Wings) در سال ۱۹۲۹ بود. فیلم هنرمند (The Artist) در سال ۲۰۱۱۱ برنده‌ی اسکار شد اما به دلیل استفاده‌ی کوتاه از افکت‌های صوتی، موسیقی متن و کمی دیالوگ در پایان فیلم، یک اثر صامت به حساب نمی‌آید. فیلم بر باد رفته (Gone with the Wind) هم اولین فیلم رنگی است که برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شده است.

طولانی‌ترین سخنرانی بعد از دریافت جایزه مربوط به گریر گارسون در سال ۱۹۴۲ می‌شود که برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم خانم مینیور (Mrs. Miniver) شده بود. گفته می‌شود او بیش از ۵۵ دقیقه سخنرانی کرده است. کوتاه‌ترین سخنرانی را هم پتی دوک هنگام دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سال ۱۹۶۳ ایراد کرده است: ممنونم. آکادمی اسکار در سال ۲۰۱۱ محدودیت ۴۵ ثانیه‌ای برای سخنرانی ایجاد کرده است.

تکفارس آی آر

والت دیزنی در طول عمر خود ۲۶ جایزه‌ی اسکار دریافت کرده است. او تنها کسی است که در طول تاریخ جوایز آکادمی، در یک سال چهار اسکار به خانه برده است: بهترین مستند بلند، بهترین مستند کوتاه، بهترین کارتون کوتاه و بهترین فیلم کوتاه.

اعضای خانواده‌ی نیومن تا به حال ۸۷ نامزدی اسکار به دست آورده‌اند. برادران آلفرد و امیل نیومد ۴۴ نامزدی، لیونل نیومن ۱۱ نامزدی و نسل دوم آن‌ها رندی با ۲۰، توماس با ۱۱۱ و دیوید نیومن با یک نامزدی اعضای این خانواده هستند. توماس نیومن امسال برای موسیقی متن فیلم مسافران (Passengers) نامزد اسکار شده است.

فیلم‌های فرانسوی با ۲۳ نماینده بیشترین تعداد نامزدی در رشته‌ی بهترین فیلم خارجی را داشته‌اند اما آثار ایتالیایی با ۱۳ بار برنده شدن، یک قدم از فرانسه جلوتر هستند. فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان (Crouching Tiger, Hidden Dragon) به کارگردان انگ لی و محصول مشترک کشورهای تایوان، چین، هنگ کنگ و آمریکا با ۱۰ نامزدی و ۴ جایزه‌ی آکادمی پرافتخارترین فیلم خارجی زبان اسکار است.

بخش بهترین انیمیشن از سال ۲۰۰۲ وارد اسکار شده است. استودیوی پیکسار از آن زمان تا به حال ۱۳ فیلم ساخته که تنها ۳ تا از آن‌ها نامزد اسکار نشده‌اند. امسال نیز فیلم در جستجوی دوری (Finding Doryy) از غافله‌ی اسکار عقب مانده اما انیمیشن کوتاه Piper نامزد شده است.

بابی لوپز هنگامی که برای آهنگ Let It Go برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین آهنگ شد به دوازدهمین کسی تبدیل شد که در طول تاریخ موفق شده چهار جایزه‌ی اسکار، اِمی، گرمی و تونی را دریافت کند. او همچنین جوان‌ترین کسی است که موفق به کسب این عنوان شده است.

www.takfars.ir

در سال ۲۰۰۰ یک راننده کامیون ۵۲ مجسمه‌ی اسکار را دزدید. ارزش این محموله ۱۸ هزار دلار تخمین زده می‌شد. این مجسمه‌ها مدتی بعد در یک سطل زباله پیدا شدند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر