تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نکته های جدید برای طراحی و رنگ آمیزی اتاق خواب کودک

image نکته های جدید برای طراحی و رنگ آمیزی اتاق خواب کودک

برای اتاق نوزاد که به طور معمول مساحت‌ کمتری نسبت‌ به‌ اتاق‌ پدر و مادر دارد، استفاده از رنگ‌های ملایم، محیطی آرام بخش فراهم می‌آورد و رنگ‌های تند برعکس او را هیجان زده و نا آرام می‌کند. از شلوغ کردن و ریختن وسایل مختلف با رنگ‌های تند در اتاق کودک خودداری کنید. لوازم موجود دراتاق نوزاد شما نباید با دیوارها همرنگ باشد . استفاده از ترکیب رنگ‌های هارمونیک که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند نیز در دکوراسیون یک اتاق خواب می‌تواند بسیارتاثیرگذار باشد.

کارهایی که کودکان دوست دارند

کودکان بیش از هر چیز به فضاها و وسایل رنگی توجه دارند.

در نقاشی دیوارها از لکه‌های بزرگ با رنگ‌های گرم استفاده کنید تا اتاق برای کودکان پرانرژی‌تر و جذاب‌تر شود.

تکفارس آی آر

رنگ‌های شاد مانند زرد، قرمز، آبی و رنگ‌های مکمل‌ آنها مانند سبز، نارنجی و بنفش برای اتاق کودک مناسب‌تر است.

برای آنکه اتاق کودکان جذاب‌تر و شادتر باشد، می‌توانید از حجم‌های هندسی مثل دایره و مربع استفاده کنید. استفاده ا‌ز شکل مثلث ازنظر روانی برای کودکان مناسب نیست. حجم دایره به دلیل انحنایی که دارد به کودکان آرامش می‌دهد و شکل مربع در نظم دهی به رفتار و کارهای آنها کمک می‌کند.

برای‌ استفاده‌ بهتر از فضای‌ اتاق‌ و نیز جلب‌ رضایت‌ و توجه کودکان،‌ توصیه‌های زیر را فراموش نکنید:

به دلیل اینکه‌ بلندای لباس‌ کودکان‌ کمتر از بزرگ تر‌هاست‌، می‌توانید‌ ارتفاع‌ کمدهای‌ دیواری،‌ طبقه‌ها‌ و قفسه‌ یا کشوها را برای‌ قرار دادن‌ خرده‌‌ریزها ، مناسب با قد و قواره آنها تنظیم کنید.

برای انتخاب تخت، از تخت‌هایی استفاده کنید که دارای کشو در قسمت پایینی است. اگرفرزندتان به سنی رسیده که می‌تواند سلیقه خود را بیان کند بهتر است با نظر او تخت مناسب را انتخاب کنید.

www.takfars.ir

برای‌ کودکان‌ بالای‌ سه‌ سال ، می‌‌توانید‌ از تخت‌هایی‌ با پایه‌‌های‌ بلند استفاده‌ کنید. این‌ تختخواب‌ها به ویژه‌ در اتاق‌های‌ کوچک‌تر موجب صرفه‌‌جویی‌ در محیط می‌شوند.

درصورتی که یک اتاق خواب متعلق به دو کودک به صورت مشترک است بهتر است برای هریک فضایی خصوصی و مشترک ایجاد کنید. این کار را می‌توانید با یک پارتیشن بندی ساده انجام بدهید.

برای اینکه فضایی شاد و جذاب برای کودک‌تان ایجاد کنید، هر یک‌ از دیوارهای‌ اتاق را‌ به‌ یک‌ رنگ‌ درآورید. رنگ‌های زرد و سبز در کنار رنگ‌ سفید دیوارها علاوه‌ بر آنکه‌ موجب‌ جلوه‌ هرچه‌ بیشتر وسایل‌ اتاق‌ می‌شود، با روحیه‌ بالندگی و سرزندگی کودکان‌ نیز متناسب‌ است.

برای روتختی و پرده اتاق کودکان از پارچه‌های طرحدار و شاد استفاده کنید. درصورتی که شخصیت کارتونی یا طرح خاصی مورد علاقه فرزندتان است برای پرده و روبالشتی‌های اتاقش از آنها استفاده کنید.

لوستر اتاق خواب کودک‌تان را می‌توانید با استفاده از یک کلاه حصیری وارونه یا با پارچه هم جنس پرده و روبالشتی‌ تزئین کنید. توجه داشته باشید نور اتاق کودکان بسیار دارای اهمیت است زیرا اگر اتاق دارای نور نامناسب باشد موجب تنبلی و ضعیف شدن چشم فرزندتان می‌شود.

از عکس‌هایی برای دیوارهای اتاق استفاده کنید تا حس خلاقیت فرزندان‌تان را برانگیزاند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر