تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نکات مفید برای خرید و انتخاب بالش مناسب و راحت

image نکات مفید برای خرید و انتخاب بالش مناسب و راحت

متخصصین بهداشت توصیه میکنند حداکثر هر سال و یا هر ۱ سال و نیم، بالشت خود را تعویض نمایید و یا در غیر این صورت محتویات داخلی بالشت را خارج نموده و علاوه بر روبالشتی، کاور و محتویات داخلی بالشت را بشویید

زیرا استفاده طولانی مدت از یک بالشت می تواند محیط مناسبی را برای اجتماع و رشد انواع قارچ ها و گرد و غبارهای بسیار ریز فراهم نماید که می تواند به خصوص برای کودکان و اشخاصی که پوست های حساس دارند، ایجاد آلرژی و حساسیت نماید.

در هنگام خرید بالشت جدید نیز لازم است دقت نمایید و بالشتی را انتخاب نمایید که برای شما متناسب باشد. نرمی یا سفتی، کوتاهی یا بلند، از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید و ملاک خرید صرفاً قیمت و رنگ آن نباشد.

انتخاب یک بالشت مناسب بستگی به نوع خوابیدن افراد دارد اما در خصوص نرمی یا سفتی بالشت باید توجه داشته باشید که بالشت لازم است به اندازه ای سفت باشد که سر و گردن را به طور موازی با ستون فقرات قرار دهد مانند حالتی که ایستاده ایم.

تکفارس آی آر

افرادی که عادت دارند به پشت و یا در اصطلاح طاق باز بخوابند بهتر است از بالشت سفت با سایزی متوسط استفاده نمایند وبالشتی مناسب است که قوس بیشتری نسبت به سایر بالشت ها داشته باشد.

افرادی که عادت به خوابیدن بر روی پهلو دارند بهتر است از بالش های سفت اما کوتاه استفاه نمایند تا فضای خالی بین گوش و شانه به این طریق پر شود.

افرادی نیز که عادت به خوابیدن بر روی شکم دارند میتوانند از بالشت های نرم و سبک مانند بالشت پر استفاده نمایند تا از ایجاد فشار زیاد بر روی گردن جلوگیری شود.

در انتها توصیه می شود که بیشتر به پهلو یا پشت بخوابید و از بالشت های با ارتفاع متوسط که نه زیاد نرم و نه زیاد سفت باشد استفاده نمایید تا مشکلاتی برای کمر و ستون فقرات شما ایجاد ننماید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر