تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نقاط ضعف گوشی های ایفون نسبت به گوشی اندرویدی

روشنایی (Brightness) و صدا (Volume)

اولین گله من از iOS شاید خیلی ناچیز باشد اما یکی از همان چیزهای کوچکی است که هر چه بیشتر با آن مواجه می شوید بیشتر شما را خشمگین میکند.

در اندروید برای تنظیم صدا و روشنایی فقط کافی است با ضربه زدن روی اسلایدر میزان روشنایی و صدا را کم یا زیاد کنید. اما در iOS حتما باید روی اسلایدر بکشید تا میزان صدا و روشنایی تنظیم شود و این کار وقت بیشتری نسبت به اندروید می گیرد.

image نقاط ضعف گوشی های ایفون نسبت به گوشی اندرویدی

دکمه برگشت به عقب (Back Button)

تکفارس آی آر

خیلی ها را دیدم که پس از مدتی استفاده iOS دوباره به اندروید برگشته اند و به عقیده آن ها دکمه برگشت به عقب در اندروید یک نعمت خدادادی است. iOS هم مشخصه ای در قسمت چپ بالای صفحه دارد که با استفاده از آن می توانید در برنامه ای باز کرده اید یک صفحه به عقب برگردید.

اما اگر هر بار مجبور باشید که برای برگشت به عقب روی دکمه بالای صفحه ضربه بزنید ممکن است خسته شوید یا شاید گوشی از دستتان بیفتد و آسیب ببیند. به علاوه یک گزینه Reachability هم در iOS هست که باز هم بیشتر از دکمه برگشت به عقب اندروید زمان می برد.

image نقاط ضعف گوشی های ایفون نسبت به گوشی اندرویدی

ناخوشایند بودن Spotlight Search در iOS

در گوشی های اندروید می توان بهترین تجربه جستجو را داشت. اما نکته منفی که در iOS هست این است که از اپلیکیشن Bing برای جستجوی Spotlight Search به صورت پیش فرض استفاده کرده است. در جستجوی iOS با استفاده از Safari برای جستجوی گوگل هر سرچی که انجام می دهید نتایج نامربوطی از سیری،

www.takfars.ir

برنامه هایی که نصب کرده اید، برنامه هایی که میخواهید نصب کنید نشان می دهد و در آخر هر کدام لینکی برای سرچ در وب می آورد که با زدن روی لینک یک اپلیکیشن متفاوت باز می شود.البته می توانید در تنظیمات، پیشنهادات سیری را غیر فعال کنید ولی با این کار تنها قسمتی از به هم ریختگی ها در سرچ حل می شود نه تمام آن.

image نقاط ضعف گوشی های ایفون نسبت به گوشی اندرویدی

می توان در iOS تنظیمات را تغییر داد اما نمیتوان به آسانی به آن ها دسترسی پیدا کرد

Control Center در iOS مشابه منوی Quick Settings در اندروید است.همان قسمتی که برای تغییرات سریع به آن ها رجوع میکنید.اگر در اندروید میخواهید تنظیمات سریعی را انجام دهید به عنوان مثال میخواهید به یک وای فای دیگر وصل شوید به جای اینکه فقط وای فای را خاموش کنید

می توانید چنین تنظیمات سریعی را در یک منوی کوچک بیاورید و فقط با یک ضربه به تمام تنظیمات دسترسی پیدا کنید. اما در iOS حتما باید به صفحه هوم بروید و گزینه Settings را در صفحه پیدا کنید سپس آنقدر جستجو کنید تا بتوانید تنظیمات مورد نظر خود را بیابید.

image نقاط ضعف گوشی های ایفون نسبت به گوشی اندرویدی

نمی دانم مدل موبایلی که دارم چیست

این شکایت بیشتر در مورد گوشی های آیفون می شود تا گوشی های اندروید. هنگامی که این گوشی برایم فرستاده شد نمی دانستم مدل آن آبفون ۵ است یا ۶ یا ۶s. سعی کردم این ابهام را رفع کنم اما هیچ جای گوشی چیزی درمورد اطلاعات مدل گوشی بدست نیاوردم.

درسته که شماره های مدل هستند ولی هیچ چیزی درمورد نام آن یافت نمی شود. برای پیدا کردن مدل گوشی باید حتما سری به جستجوی اینترنت زد اما چرا باید اینگونه باشد و چرا مثل گوشی های اندروید در خود گوشی یافت نمی شود.

image نقاط ضعف گوشی های ایفون نسبت به گوشی اندرویدی

تک فارس

نمی توان تمام اطلاعات برنامه ها را حذف کرد

گاهی اوقات برنامه ها و اطلاعات موجود در آن ها فضای زیادی را اشغال میکنند و مشکلاتی در گوشی ایجاد میکنند. وقتی این مشکل در اندروید پیش می آید می توان به راحتی وارد App info شده و اطلاعات برنامه را به طور کامل حذف کرد. یا اینکه می توان برنامه را uninstall کرد

تا تمام اطلاعات حذف شده و دوباره نصب کنید. اما در آیفون uninstall واقعی وجود ندارد و اطلاعات برنامه ها جایی در گوشی باقی مانده و پس از مدتی مشکل ایجاد میکنند. برای اینکه کاملا همه چیز حذف شود مجبورید تمام بکآپ های iCloudرا حذف کرده و factory reset کنید. که کمتر کسی دست به چنین کاری می زند.

image نقاط ضعف گوشی های ایفون نسبت به گوشی اندرویدی

پیچیدگی پس گرفتن مبلغ خریدهای انجام شده یا همان App Refunds در آیفون

این کار در اندروید بسیار ساده است. فقط کافی است به صفحه Play Store بروید و گزینه Refund را بزنید. اما در App Store هیچ راه ساده ای برای Refund وجود ندارد و برای این کار باید وارد یک وب سایت دیگر شوید و این کار را انجام دهید.یا اینکه به جستجوی منوها در آیتونز برای مک بپردازید. این کار درست مثل این میماند که برای پس دادن شیر فاسد به دفاتر امنیتی شرکت های بزرگ بروید.

image نقاط ضعف گوشی های ایفون نسبت به گوشی اندرویدی

نمی توان برنامه ها را از روی صفحه مخفی کرد

حتی اگر به اندروید عادت نداشتم هم دلم می خواست صفحه موبایلم خالی از منوها باشد و اینکه نمیتوانم آن ها را از روی صفحه بردارم کمی آزار دهنده است. جدا از عقیده شخصی خودم فکر می کنم این مسئله برای خیلی ها ناراحت کننده باشد. البته در iOS 10 امکان مخفی کردن منوها از روی صفحه به استثناء Photos، Settings، App Store و Messages وجود دارد.

image نقاط ضعف گوشی های ایفون نسبت به گوشی اندرویدی

T A K F A R S

۵ عملکرد با یک دکمه

دکمه هوم در آیفون همه کاره است به حدی که ما را دچار سردرگمی میکند. با یک فشار کوچک وارد صفحه هوم می شود، با یک فشار طولانی Siri باز می شود، دو بار فشار برنامه هایی که اخیرا باز کرده اید را نمایش می دهد، سه بار فشار میانبرها را راه اندازی میکند، دوبار لمس دسترسی صفحه را آسان میکند. این همه کارایی برای یک دکمه کوچک خیلی زیاد است.

اصلا درک نمی کنم آن هایی که می گویند استفاده از iOS خیلی راحت تر از اندروید است چه نکته آسانی در ۵ کارایی مختلف برای یک دکمه می بینند. اگر بخواهیم با اندروید مقایسه کنیم دکمه back اندروید یا دکمه بازگشت به صفحه اصلی خیلی راحت تر از این دکمه ۵ وظیفه ای است.

از همه بدتر فیزیکی بودن دکمه هوم است که باید روی آن کلیک شود. البته بیشتر گوشی های آیفون یک دکمه هوم روی صفحه هم دارند. فکرش را بکنید: میخواهید اپلیکیشن را باز کنید روی آیکونه ضربه می زنید. میخواهید اپلیکیشن را ببندید روی دکمه هوم داخل صفحه ضربه می زنید.

ضربه ضربه ضربه. اما هنگامی که میخواهید به صفحه هوم برگردید دکمه هوم را فشار می دهید. این یک سردرگمی و تجربه ای ناسازگار است.

image نقاط ضعف گوشی های ایفون نسبت به گوشی اندرویدی

Safari تنها مرورگر آیفون

اپل از چیزی به نام UIWebView برای ارائه صفحات در Safari استفاده کرده است و این خوب و سریع است و مواردی که میخواهید را برایتان نمایش می دهد اما مشکل این جاست که حتی مرورگرهایی چون گوگل کروم Google Chrome هم باید از UIWebView برای نمایش صفحات و جستجوها استفاده کنند.

و این بدین معنی است که با نصب مرورگرهای دیگر در آیفون بهره زیادی از آن ها نخواهید برد چون در واقع دارید از همان سفری با یک رابط دیگر استفاده میکنید.

image نقاط ضعف گوشی های ایفون نسبت به گوشی اندرویدی

تک فارس www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر