تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نفخ شکم خود را با خوردن زنجبیل درمان کنید

image نفخ شکم خود را با خوردن زنجبیل درمان کنید

زنجبیل یکی از درمان های شناخته شده برای بهبود ناراحتی معده است که جهت درمان نفخ و پف کردگی نیز به کار می رود. زنجبیل به هضم غذا کمک میکند و از تعداد زیادی ناراحتی های معده از جمله حالت تهوع و نفخ نیز پیشگیری میکند. می توانید از شیرینی زنجبیلی، چای زنجبیل یا اضافه کردن مستقیم زنجبیل تازه به ماست و غذاهای سرخ کرده استفاده کنید.

مارچوبه

در حالی که ادرار را دفع میکنید، نفخ را هم از بین ببرید. مارچوبه حاوی پروبیوتیک است که باکتری های خوب سیستم گوارش را حمایت میکند. ترکیب آن با خاصیت دفع مایعات از بدن کمک میکند نفخ از بین برود.

آب

تکفارس آی آر

اگر دچار نفخ شده باشیم آب بنوشیم؟ بله. اما از مصرف نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید چون هم نفخ را بدتر میکند و هم موجب مشکلات معده می شوند. آب آشامیدنی کمک میکند همه چیز از بدنتان خارج شود. حتی می توانید به آبی که می نوشید قطعات خیار، پرتقال یا لیمو اضافه کنید تا طعم دار شود.

کرفس

جویدن کرفس درست مانند ورزش برای فک است اما روی از بین بردن نفختان نیز تاثیر دارد. کرفس را می توان به عنوان نیروی کمکی هضم استفاده کرد تا گاز روده را کنترل کند، چون مواد شیمیایی ای دارد که احتباس مایعات را کاهش می دهد.

شیر بادام

برخی از ما نمی توانیم لبنیات را تحمل کنیم و دلیلش هم مشکلی است که در هضم لاکتوز داریم. نوع گیاهی لبنیات می تواند جایگزین مناسبی باشد تا دیگر دچار نفخ نشوید. قند یا لاکتوز موجود در شیر می تواند باعث نفخ و درد شود. پروتئین های لبنیات میتوانند باعث التهاب شوند که منجر به جمع شدن مخاط و احتباس مایعات می شود.

www.takfars.ir

بوک چوی

سبزیجات برگ دار مانند بوک چوی میتوانند به کاهش التهاب و ورم کمک کنند چون حاوی نیترات های خوراکی هستند که رگ های خونی را باز میکنند و جریان خون را در نقاطی که مایعات باید حذف شوند افزایش می دهند، مانند شکم ورم کرده. به علاوه، سبزیجات برگدار حاوی الکترولیت های منیزیم و پتاسیم هستند. اضافه کردن منیزیم و پتاسیم به برنامه غذایی می تواند به متعادل کردن مواد معدنی و جلوگیری از نگه داشتن مقدار زیادی سدیم توسط بدن کمک کند.

کفیر و ماست

اگر با مصرف لبنیات مشکلی ندارید کفیر را که یک نوع تخمیر شده از شیر است و ماست را امتحان کنید. هر دو حاوی پروبیوتیک هستند که برای شکم، بدن و نفخ مفید است. کفیر و ماست باکتری های خوب درون روده را بهبود می دهند که باعث می شود عملکرد سیستم گوارش بهتر شود.

خیار

خیار از بیرون ترد است و در داخل ۹۶ درصد از آب تشکیل شده است. این پای ثابت سالاد ها به خارج کردن ورم و نفخ از بدن کمک میکند. خیار همچنین حاوی فیبر است که به نرم تر کار کردن مسیر گوارش کمک میکند. خیار را فقط برای سالاد استفاده نکنید. آن را به عنوان میان وعده و در ساندویچ ها نیز به کار بگیرید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی برای از بین بردن نفخ و ورم بسیار مفید است. گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم است که به متعادل ساختن سطح سدیم در بدن کمک میکند، در نتیجه وزن آب بدن کاهش می یابد.

رازیانه

این سبزی مدیترانه ای را به خاطر طعم شبیه به شیرین بیانش می شناسند. دفعه بعد که شکمتان دچار نفخ و ورم شد دانه هایش را بخورید یا چای رازیانه بنوشید. تحقیقات نشان داده رازیانه در کنار فواید بسیارش به کاهش گاز و ورم بسیار کمک میکند.

تک فارس

نعناع

وقتی دچار نفخ هستید یک فنجان دمنوش نعناع در کنار شامتان بنوشید. چای نعناع گزینه ای عالی برای شروع یک وعده است و گوارش را بهبود می دهد. نعناع یک گیاه درمانی است که برای بسیاری از مشکلات گوارشی به کار می رود از جمله ورم و نفخ معده.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر