تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نشانه های هشدار دهنده بدن اگر قبل شما دچار مشکل باشد

دانستن آنکه باید به دنبال چه چیزی باشید، کلیدی است. دکتر پل ولتون، استاد اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه تولان می‌گوید: اول از همه، به دقت مراقب فشارخون و کلسترولتان بوده، سپس مواظب یک یا چند مورد از این نشانه‌ها باشید.

درد یا تیر کشیدن قفسه سینه

همه کسانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، این نشانه‌ی هالیوودی. (فرض کنید قفسه سینه‌‌تان را بگیرید و روی زمین بیفتید) را تجربه نمی‌کنند. فشار شدید (بطوری که انگار یک فیل روی قفسه سینه‌تان ایستاده است.) باید شما را وا دارد که با اورژانس تماس بگیرید.

احساس می‌کنید که یک عضله در قفسه سینه‌تان کشیده می‌شود؟ دکتر اشلی سیمونز، متخصص قلب در بیمارستان دانشگاه هاروارد می‌گوید: این می‌تواند نشان دهنده زمینه‌ی بیماری‌های قلبی عروقی باشد، بنابراین حتما آن را به پزشکتان اطلاع دهید.

سیمونز می‌گوید: حتما نباید یک درد شدید باشد، می‌تواند یک درد ریز باشد و گاهی اوقات به شانه، بازوها، گردن یا فک شما سرایت کند. درد سینه‌ای که در طول یا بعد از تمرین یا هنگامیکه استرس دارید ظاهر می‌شود هم، بسیار نگران کننده است، زیرا می‌تواند نشانه‌ی یک مشکل جریان خون باشد.

تکفارس آی آر

تنگی نفس

سیمونز می‌گوید: اگر فعالیت سبک، نفس شما را بند می‌آورد، به ویژه اگر سابقا قادر بودید بدون تنفس پر سر و صدا از پله‌ها بالا بروید، احتمالا مشکلی وجود دارد. او می‌گوید: من از بیمارانم می‌خواهم که فعالیت امروزشان را با فعالیتشان در یک یا دو سال گذشته، مقایسه کنند. اگر متوجه تغییرات عمده‌ای در نفس کشیدنشان یا کارهایی که قادر به انجام دادنشان هستند شدند، نشانه‌ی آن است که اتفاقی در حال رخ دادن است.

مشکلات تنفسی که در هنگام دراز کشیدن ایجاد می‌شوند نیز، مشکل ساز هستند (آنها می‌توانند نشان دهنده‌ی بیماری دریچه قلب باشند) بنابراین حتما آنها را با پزشکتان در میان بگذارید.

علائم شبیه آنفولانزا

هیلدرث می‌گوید: حالت تهوع یا خستگی یا حالت سرماخوردگی، و عرق سرد می‌تواند نشان دهنده‌ی جریان خون ناکافی باشد. هر کسی گاهی اوقات، این علائم را تجربه می‌کند، اما اگر آنها بعد از یک جلسه فعالیت بدنی شروع می‌شوند، به پزشک مراجعه کنید.

www.takfars.ir

ناراحتی شدید معده نیز می‌تواند یک هشدار باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که بعضی خانم‌ها از چند روز قبل از حمله‌ی قلبی، دچار سوء هاضمه می‌شوند، اما آنرا به مشکل قلبی ربط نمی‌دهند، و در نتیجه به دنبال درمان نمی‌روند. هنگامیکه شک دارید، کمک بگیرید.

سبکی سر

سیمونز می‌گوید: احساس سبکی سر، یا گیجی و منگی می‌تواند نشانه‌ای از انسداد، یا مشکل مربوط به دریچه‌ی قلب باشد، بخصوص اگر با حس تپش قلب همراه باشد. یک تحقیق جدید از دانشگاه کارولینای شمالی دریافت اگر هر بار که به سرعت بلند می‌شوید، احساس سبکی سر دارید، ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل قلبی قریب الوقوع باشد.

خستگی یا بی حالی

با توجه به مطالعه‌ای از دانشگاه آرکانزاس، بسیاری از زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، در طول هفته‌ی منتهی به حمله‌ی قلبی، بطور عجیبی احساس خستگی می‌کنند. آنها همچنین اختلالات خواب را نیز گزارش کرده‌اند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر