تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نحوه صحیح نگهداری از لباس عروس با ارزش شما در کمد لباس

۱- ابتدا پیراهن را به خوبی تمیز کنید. برخی لکه ها از قبیل لکه عرق، عطر یا الکل ممکن است در ابتدا قابل مشاهده نباشد، اما اگر پاک و تمیز نشود، به مرور زمان تیره تر می شود.

۲- بین نگهداری لباس در جعبه و آویختن در قفسه لباس، یک کدام را انتخاب کنید. احتمالا نگهداری پیراهن در جعبه عملی تر است؛ اما آویختن لباس در قفسه، بهترین روش برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک زیاد لباس است. تعداد زیادی دستمال کاغذی بدون اسید تهیه کنید. خواه بخواهید لباس را در جعبه نگهدارید و خواه آویزان کنید، به این دستمال ها نیاز دارید.

۳- اگر میخواهید لباس را در جعبه نگهداری کنید، داخل یک جعبه مقوایی نازک بدون اسید را با دستمال کاغذی های بدون اسید بپوشانید. ابتدا پایین دامن را در جعبه بخوابانید و سپس پیراهن را به شکل آکاردئونی تابزنید و دستمال کاغذی های مچاله شده را بین هر لایه پیراهن که تا می زنید، قرار بدهید. داخل قسمت سینه و آستین ها را با دستمال های مچاله شده پر کنید. روی پیراهن نیز چند لایه دستمال قرار بدهید و در جعبه را ببندید.

۴-اگر میخواهید که پیراهن عروس خود را در قفسه لباستان آویزان کنید، یک جالباسی پهن را با پنبه نخی بپوشانید، سپس پارچه چیتی روی آن قرار بدهید. پیراهن را آویزان کنید و قسمت سینه، آستین ها و هر قسمتی که چین عمیقی دارد، با دستمال کاغذی های بدون اسید پر کنید. پیراهن را با یک کاور پارچه ای ازجنس چیت بپوشانید و آن را در یک قفسه خنک و خشک آویزان کنید. دقت کنید که لباس های دیگر قفسه، این پیراهن را فشرده و له نکند.

۵-هر سال وضعیت لباس را کنترل کنید. اگر آن را در جعبه بسته بندی کرده اید، آن را دوباره مرتب کنید طوری که تاها و چین ها در موقعیت متفاوتی قرار بگیرد. اگر پیراهن را آویزان کرده اید، کاور پارچه ای آن را بشویید.

تکفارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر