تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نحوه درست کردن سوهان قم در خانه به سادگی و بهداشتی

image نحوه درست کردن سوهان قم در خانه به سادگی و بهداشتی

دو آرد را با هم مخلوط کرده کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس گلاب و شکر را اضافه می نماییم مرتب هم می زنیم. به طوریکه مواد به بدنه نچسبد. مواد که کف کرده کره را افزوده بعد از کمی جوش عسل – بادکا را افزوده و حرارت را ملایم می کنیم رنگ مواد باید خرمایی شود. مواد به حالت انگشتانه می جوشد. مواد که از ظرف برگشت به روی فویل چرب شده با فاصله ریخته و خلالبادام پسته روی آن ریخته و روی آن مهر می کشیم.

طرز تهیه آرد جوانه گندم

با توجه به اینکه دسترسی به آرد جوانه گندم کمی سخت به نظر میاد دستور تهیه اون رو براتون میذارم .البته این ارد به صورت بسته بندی در بعضی از فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسه.

جوانه زدن گندم ۹روز طول می کشد. گندم را سه روز خیس می کنیم و سه روز دوم گندم ها را در دستمال تمیز و نمدار قرار می دهیم و هربار دستمال می خواهد خشک شود آن را نمدار می کنیم تا گندم ها جوانه بزنند و سه روز آخر آنها را در سینی ریخته و پارچه ی نمدار روی آنها می اندازیم تا خوب ریشه و جوانه بزند(ممکن است مرحله ی آخر ۴تا۵روز طول بکشد) سپس جوانه ها را همراه گندم ها کنار می گذاریم تا نم آن ها برچیده شود و بعد میکوبیم و الک میکنیم تا کاملا نرم و لطیف شود.

تکفارس آی آر

مواد مورد نیاز

خلال پسته و بادام ۱۵۰ گرم

هل نصف قاشق چایخوری

آرد جوانه گندم ۲ قاشق سوپ خوری

آرد سفید ۱ قاشق سوپخوری

www.takfars.ir

شکر ۲۱۰ گرم

کره ۱۶۰ گرم

بادکا ۱/۵ قاشق غذا خوری

عسل ۲ قاشق غذا خوری

گلاب نصف لیوان

زعفران نصف قاشق چایخوری

محصولات معتبر
محصولات معتبر