تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

میوه موز برای سلامتی چه فایده هایی دارد

image میوه موز برای سلامتی چه فایده هایی دارد

مبارزه با کم خونی

به دلیل درصد بالای پتاسیم ، موز خون انسان را تقویت میکند و از کم خونی پیشگیری می نماید.

مبارزه با التهاب

در این میوه همچنین مقادیر بالایی ویتامین B6 وجود دارد و این ویتامین با ورم مفاصل مبارزه میکند. علاوه بر این ، موز تولید گلبول های سفید را در خون تحریک می نماید.

تکفارس آی آر

پیشگیری از فقر کلسیم

موز از فقر کلسیم در بدن پیشگیری میکند و به جذب آن نیز کمک می نماید . از همین طریق موز موجب سلامت استخوان ها و استحکام دندان ها می گردد.

افزایش سطح انرژی

مصرف موز موجب تولید انرژی در بدن می گردد. به این منظور باید قبل از انجام تمرینات ورزشی سخت دو عدد موز بخورید .

پیشگیری از سرطان کلیه

www.takfars.ir

از آنجایی که موز به جذب بیشتر کلسیم کمک میکند ، به پیشگیری از شکل گیری سنگ و سرطان کلیه می پردازد . علاوه بر این موز از چشم ها در برابر دژنراسیون ماکولا محافظت می نماید.

کمک به گوارش

موز سرشار از فیبر رژیمی است که از سوء هاضمه پیشگیری کرده و برای تمام مشکلات گوارشی مفید می باشد . همچنین این میوه به حرکات منظم روده و در نتیجه پیشگیری از یبوست کمک میکند.

تنظیم قند خون

موز به طور خاص در صورت ابتلا به دیابت بسیار مفید است ، زیرا به تنظیم قند خون کمک میکند. علاوه بر این موز یکی از مواد غذایی شادی آور محسوب می شود که به بهبود خلق و خو می پردازد.

پیشگیری از حمله ی قلبی و سکته

به دلیل میزان سدیم و پتاسیم بالا ، موز قادر به پیشگیری از حمله ی قلبی و سکته می باشد.

درمان افسردگی

از آنجایی که میزان زیادی تریپتوفان در موز وجود دارد ، این میوه در درمان افسردگی بسیار مفید است . تریپتوفان ماده ای است که در بدن به سروتونین تبدیل می شود و سروتونین نیز یکی از انتقال دهنده های عصبی مهم در بهبود خلق و خوی افراد به حساب می آید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر