تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

میوه بلوبری چه خاصیتی برای سلامتی دارد

image میوه بلوبری چه خاصیتی برای سلامتی دارد

مقابله با فرآیند پیری

آنتی اکسیدان‌هایی که در این میوه یافت می‌شود به بدن شما کمک می‌کند فرآیند پیری را به تعویق بیندازد. این موارد به بدن شما کمک می‌کند اسیب ایجاد شده توسط سموم و رادیکال‌های آزاد را معکوس کند و به شما کمک می‌کند در برابر پاتوژن‌های خطرناک مبارزه کنید.

بلوبری نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان است بلکه غنی از پروآنتوسیانیدین‌هایی است که خاصیت ضدپیری دارند. تحقیقات زیادی این توانایی پروآنتوسیانیدین را به معکوس کردن التهاب در بدن مرتبط می‌دانند. همانطور که می‌دانید التهاب یکی از موارد اصلی در بیشتر بیماری‌هاست و می‌تواند اسیب جدی به بدن وارد کند. التهاب باعث ایجاد بیماری قلبی، دیابت، سرطان و سایر موارد می‌شود.

بلوبری و تقویت استخوان‌ها

تکفارس آی آر

بلوبری به خاطر آنتی اکسیدان‌های فراوانی که دارد تأثیر زیادی روی سلامتی انسان می‌گذارد. از این گذشته در لیست مواد غذایی ارزیابی شده قدرت آنتی اکسیدانی بلوبری در جایگاه سوم قرار دارد. در واقع قدرت آنتی اکسیدانی هر ۱۰۰ گرم بلوبری با پنج واحد از برخی میوه و سبزیجات برابری می‌کند. همچنین پلی‌فنول‌های موجود در این میوه که رنگ آبی، ارغوانی و قرمز به آن می‌دهد به ساخت استخوان‌های محکم کمک می‌کند.

محققان با آزمایش روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند موش‌هایی که بلوبری خورده‌اند در مقایسه با موش‌هایی که از این میوه محروم بوده‌اند استخوان‌های محکم‌تری داشته‌اند. اما آیا بلوبری همین تأثیر را روی انسان‌ها نیز دارد؟ این سوالی است که باید از محققان پرسید و آن‌ها را به مطالعه و کشف این موضوع سوق داد. اگر این ادعا اثبات شود، مصرف منظم بلوبری از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

کمک به سلامت قلب کمک

بر اساس مطالعه ای که در این زمینه صورت گرفته است، خوردن توت فرنگی و بلوبری می‌تواند در طولانی مدت خطر حمله قلبی را تا ۳۳ درصد کاهش دهد. بعد از انجام این تحقیق بر روی بیش از ۹۳۰۰۰ زن ۲۵ تا ۴۲ ساله، آن‌ها دریافتند که این موضوع به خاطر آنتی اکسیدان‌هایی است که در چنین مواردی یافت می‌شود. بلوبری می‌تواند سطح کلسترول بد خون را به طور طبیعی کاهش دهد و سطح کلسترول خوب خون را افزایش دهد. همچنین این میوه قادر است فشارخون را به طور طبیعی پایین بیاورد.

پیشگیری از عفونت ادراری

www.takfars.ir

به عقیده‌ی برخی از محققان مصرف روزانه یک فنجان بلوبری یا قره‌قاط خام یا یک یا دو فنجان آب بلوبری بدون شکر می‌تواند از ابتلا به عفونت‌های ادراری پیشگیری و حتی درمان کند. اگر دنبال دلیل آن می‌گردید باید بگوییم که بلوبری به خانواده‌ی زغال اخته تعلق دارد و سرشار از موادی است که از چسبیدن باکتری‌ها به جداره‌ی مثانه و تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند. به علاوه این میوه‌ی ارغوانی ادرار را اسیدی می‌کند و این امر باعث می‌شود که باکتری‌هایی که از قبل در مثانه و مجرای ادرار وجود داشته‌اند نیز از بین برود.

کمک به هضم غذا

از آنجایی که بلوبری منبع طبیعی از فیبرهای محلول و نامحلول است می‌تواند به تنظیم سیستم گوارشی کمک کند. در حقیقت مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که اضافه کردن بلوبری وحشی به رژیم غذایی می‌تواند تعادل میکروب روده را به نفع گروه اکتینوباکتریا تغییر دهد. این تیم تحقیقاتی دریافته است که بلوبری وحشی خاصیت پروبیوتیک دارد که رشد باکتری‌های خوب در روده را تسریع کرده و به سیستم گوارش کمک می‌کند.

بلوبری و سلامت پوست

عصاره زغال اخته آبی یا همان بلوبری در ساخت محصولات آرایشی و مراقبت از پوست به کار می‌رود. چنین محصولاتی محبوبیت خاصی در میان افراد پیدا کرده اند. طیف وسیع ویتامین‌ها و مواد معدنی در بلوبری به تعادل هورمون‌ها کمک می‌کند و از بروز آکنه جلوگیری می‌نماید. همین امر باعث شده است بلوبری یکی از درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای پوست باشد. همچنین بلوبری در برگیرنده رسوراترول است که می تواند آسیب وارد شده از نور خورشید را بهبود ببخشد. علاوه بر مزایایی که بلوبری برای پوست دارد می‌تواند به طور طبیعی دژنراسیون ماکولا را درمان کند و بینایی را بهبود ببخشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر