تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

میوه آناناس چه خاصیتی برای سلامتی پوست و مو دارد

image میوه آناناس چه خاصیتی برای سلامتی پوست و مو دارد

فابرین نام نوعی پروتئین ارگانیک است که باعث انعقاد خون می‌شود. وجود این ترکیبات در خون مانع از گردش خون شده و در نتیجه امکان دارد باعث ایجاد لخته‌های خونی شود؛ اما آنزیم بروملین موجود در آناناس قادر است که این پروتئین را حل کرده و جریان خون را روان سازد. در این صورت است که خون به‌خوبی به تمام ارگان‌های بدن می‌رسد، فعالیت قلب کنترل می‌شود، رگ‌های خونی باز شده و از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌شود. به عقیده‌ی محققان تأثیر این ترکیب با اثرات آسپرین قابل مقایسه است. البته منظورمان این نیست که داروی آسپرین خود را کنار گذاشته و آناناس را جایگزین کنید. شما می‌توانید از این میوه برای ارتقای سلامت قلب خود استفاده کنید.

خواص آناناس در تقویت سیستم ایمنی بدن

با خوردن یک وعده آناناس که برابر نصف یک فنجان می باشد، ۱۳۰ درصد از نیاز روزانه بدن ما به ویتامین C تامین می گردد و به همین دلیل باید آناناس را یکی از بهترین و البته خوشمزه ترین منابع تامین ویتامین C – که به آن اسکوربیک اسید نیز گفته می شود – دانست. ویتامین C عمدتا در فرآیندهای مرتبط با تقویت بدن و دستگاه ایمنی در برابر بیماری ها و عوامل بیماری زا مشارکت دارد.

مصرف ویتامین C سبب بهبود عملکرد گلبول های سفید خون می شود. به علاوه ویتامین C یک ماده آنتی اکسیدان محسوب می شود که از ما در مقابل تاثیر مخرب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می نماید. رادیکال های آزاد در اثر سوخت و ساز درون سلولی به وجود می آید و می تواند به اندام های مختلف بدن آسیب رسانده، عملکردهای طبیعی بدن ما را مختل نماید. همچنین رادیکال های آزاد می تواند سبب شود تا سلول های سالم به سلول های سرطانی تبدیل گردد. اما ویتامین C موجود در آناناس از ما در مقابل این آسیب ها محافظت میکند و به همین دلیل تقویت دستگاه ایمنی بدن را باید یکی از مهم ترین خواص آناناس و آب آناناس دانست.

تکفارس آی آر

آناناس برای کاهش فشارخون بالا

خوردن آناناس تازه در افراد مبتلا به فشارخون بالا باعث کنترل میزان فشارخون می‌شود؛ دلیل این خاصیت آناناس، برخورداری از مقادیر بالای پتاسیم و بهبود عملکرد پمپ سدیم پتاسیم می باشد. خطر بالا رفتن فشارخون در افرادی که هر روز آناناس مصرف می‌کنند، تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

آناناس برای معده

اگر در هضم غذا مشکل دارید یا دچار گاز معده و غیره هستید لازم است که به تغذیه‌تان اهمیت ویژه‌ای بدهید. اگر تغذیه‌ی متعادلی دارید ولی از این مشکلات رنج می برید، احتمالاً بدنتان به میزان کافی آنزیم‌های گوارشی ترشح نمی‌کند. آنزیم بروملین باعث تقویت عملکرد دستگاه گوارش شده و به بدن کمک می‌کند تا به‌خوبی مواد غذایی تجزیه‌ شده و جذب شود.

برای مثال با مصرف آب آناناس روند تجزیه و گوارش برخی پروتئین‌ ها مانند پروتئین‌ های موجود در گوشت قرمز که به کندی تجزیه شده و در فرآیند هضم غذا مشکلاتی ایجاد می ‌کنند، تسریع می‌ شود. هنگامی که آب آناناس می ‌خورید، اگر کمی زردچوبه به آن بزنید کمک زیادی به هضم غذا می ‌کند.

www.takfars.ir

تاثیر مصرف آناناس در دفع سنگ کلیه

آناناس ادرارآور و تصفیه کننده است و شهرت زیادی در دفع ضایعات بدن دارد. این میوه ی خوشمزه به پاکسازی کلیه ها و دفع سنگ کلیه کمک زیادی میکند. می توانید از آب آناناس طبیعی برای این منظور استفاده کنید. همچنین می توانید آن را با شیر گیاهی برنج مخلوط کرده و خاصیت آن را چند برابر کنید. برای این کار به مقداری میوه ی آناناس و ۲۵۰ میلی لیتر شیر برنج نیاز دارید. این دو ترکیب را داخل مخلوط کن بریزید و به مدت چند دقیقه میکس کنید. می توانید برای رقیق تر کردن آن کمی آب نیز اضافه کنید.

آناناس برای رفع گلودرد و سرفه

در سال ۲۰۱۰ محققان هندی تأثیر شربت تهیه شده با مخلوطی از آب آناناس، نمک، فلفل سیاه و عسل را روی بیماران آزمایش کردند. نتایج نشان داد که این نوشیدنی نسبت به شربت سرفه در آرام کردن سرفه و رفع ناراحتی گلو مؤثرتر است. آناناس حاوی آنزیم بروملین و ویتامین های A و C، منیزیم، منگنز و پتاسیم است که با تقویت سیستم دفاعی بدن، مقابله با عفونت ها را برای بدن آسان تر میکند.

خواص آناناس برای درمان گلودرد و سرفه

برای تهیه شربت آناناس کافی است یک لیوان آب آناناس تازه، یک چهارم فنجان آب لیموی تازه، یک تکه حدودا ۶ سانتی متری زنجبیل، یک قاشق غذاخوری عسل و یک دوم قاشق چایخوری فلفل کاین را با هم کاملاً مخلوط کنید و روزی ۲ تا ۳ بار به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید و آثار مفیدش را مشاهده کنید.

خواص آب آناناس و زنجبیل در بهبود جریان خون

نوشیدنی آناناس و زنجبیل خواص دیورتیک دارد؛ یعنی ادرارآور است و در عین حال به تصفیه و بهبود جریان خون کمک میکند. چون باعث دفع ترکیبات مضر موجود در خون می شود و همچنین مانند یک داروی ضدانعقاد طبیعی عمل میکند. برای بهره مندی هرچه بیشتر از خواص این نوشیدنی بهتر است آن را به صورت روزانه و ناشتا میل کنید. یادتان باشد که با صبوری و ورزش منظم می توانید به نتایج دلخواه خود برسید.

طرز تهیه نوشیدنی آناناس و زنجبیل

برای تهیه این نوشیدنی، در مرحله اول آناناس را پوست بگیرید و دو برش حلقه ای از آن در بیاورید. آن را داخل مخلوط کن بریزید و یک قاشق، معادل ۱۵ گرم، زنجبیل رنده شده و یک لیوان آب نیز به آن اضافه کنید. تمام مواد را هم بزنید و بلافاصله نوش جان کنید. توصیه می کنیم این نوشیدنی را صبح اول وقت میل کنید. در این صورت بیشترین استفاده را از خواص پاکسازی کننده و ضدالتهابی آن می برید.

تک فارس

تاثیر مصرف آناناس بر گوارش غذا

آناناس همانند بیشتر میوه ها منبع خوب فیبر محسوب می شود ولی از سوی دیگر آناناس دارای یک ویژگی مهم می باشد که بسیاری میوه ها فاقد آن هستند و آن، این است که آناناس هم دارای فیبرهای محلول است و هم فیبرهای نامحلول. در نتیجه با خوردن مقداری متعادلی آناناس می توانید از خودتان در برابر طیف گسترده ای از عارضه ها و بیماری ها مانند یبوست، اسهال، سندرم روده تحریک پذیر، تصلب شرایین، لخته شدن خون و نیز فشارخون محافظت نمایید. مصرف آناناس سبب می گردد تا حجم مدفوع افزایش یافته و مواد غذایی به راحتی از دستگاه گوارش عبور نماید. همچنین مصرف آناناس تولید و ترشح شیره معده و مایعات گوارشی را افزایش داده و به تجزبه و گوارش غذا کمک می نماید.

نکته دیگر در ارتباط با خواص آناناس و تاثیر آن بر عملکرد دستگاه گوارش آن است که اگر مدفوع شل باشد، مصرف آناناس با افزایش حجم مدفوع به رفع و درمان اسهال و سندرم روده تحریک پذیر کمک می نماید. ویژگی دیگر فیبر آن است که کلسترول اضافه موجود در عروق خونی را پاک کرده، آن را از بدن دفع می نمایند، و به این شکل در بهبود سلامت دستگاه قلبی عروقی نیز موثر است.

خواص آناناس در پیشگیری از سرطان

آب آناناس سرشار از آنتی‌ اکسیدان از جمله ویتامین C می باشد. آنتی ‌اکسیدان‌ ها با از بین بردن رادیکال ‌های آزاد از بدن در برابر سرطان محافظت می ‌کنند. رادیکال ‌های آزاد به طور مداوم در حال حمله به سلول ‌ها و تلاش برای تخریب بافت سلولی می باشند. حمله رادیکال‌ های آزاد به سلول‌ های بدن باعث تخریب بیرونی سلول‌ ها یا حتی تخریب DNA داخل سلول می ‌شود که همین امر علت اصلی بسیاری از سرطان ‌ها است. با مصرف آب آناناس در واقع آنتی ‌اکسیدان بیشتری را وارد بدن خود کرده و از بروز برخی انواع سرطان جلوگیری می‌ کنید.

خواص آناناس در پیشگیری از سرطان

از سوی دیگر، به عقیده متخصصان مصرف آناناس و دریافت آنزیم بروملین می‌تواند یک درمان مکمل برای مقابله با سرطان باشد. نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که بروملین می‌تواند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند. نتایج پژوهش های محققان آمریکایی نشان می‌دهد این ترکیب گیاهی به بدن کمک می‌کند تا با شناسایی سلول‌های سرطانی با آنها مقابله کند. در واقع آنزیم بروملین به سیستم ایمنی بدن قدرت کافی برای مقابله با سرطان را می‌بخشد.

تسکین درد آرتریت با آناناس

آناناس قادر است که تأثیر داروهای ضد آرتریت را افزایش دهد. البته توصیه می‌کنیم که نظر پزشکتان را در این خصوص جویا شوید. بروملین هم خانواده‌ی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که معمولاً برای بیماران مبتلا به آرتریت تجویز می‌شوند. البته بیشترین تجمع بروملین در ساقه آناناس است و نه در میوه آن. شما می‌توانید بروملین را به‌صورت کپسول‌هایی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند مصرف کنید. مصرف این داروها نیز (با مشورت پزشک) می‌توانند به تسکین دردهای آرتریت کمک کنند.

خواص آناناس در رفع احتباس آب و پیشگیری از سلولیت

T A K F A R S

برای رفع احتباس آب و پیشگیری از سلولیت می توانید از نوشیدنی آب آناناس و زنجبیل استفاده کنید. آب آناناس و زنجبیل ترکیبی با آنتی اکسیدان های قوی، پاکسازی کننده و خواص ادرارآور هستند که باعث رفع توکسین ها (سموم بدن) و همچنین مایعات حبس شده ی بدن می شوند و به این ترتیب به ارتقای سلامتی و کاهش مشکل سلولیت کمک میکنند. این نوشیدنی می تواند سبب تسریع احیای بافت های آسیب دیده ی بدن شود. این بافت های آسیب دیده منشأ بروز پوست پرتقالی شکل هستند. زنجبیل نیز حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است و خواص ضدالتهابی دارد. این ریشه ی پرخاصیت، سم زدا و تصفیه کننده است و باعث تکمیل خواص آناناس می شود. ترکیب این دو ماده ی غذایی یک نوشیدنی ویژه و مؤثر برای مقابله با پوست ناصاف حاصل از سلولیت می سازد.

نوشیدنی آناناس و زنجبیل برای ارتقای سلامت پوست و همچنین قوی شدن بدن مؤثر است. ترکیب این دو ماده ی غذایی یک نوشیدنی تصفیه کننده به دست می دهد که به رفع احتباس بدن، تحریک جریان خون و دفع سموم از بدن کمک میکند. زمانی که این سه اتفاق مهم در بدن بیفتد امکان بروز سلولیت کاهش پیدا کرده و وضعیت پوست بهتر می شود.

تاثیر مصرف آناناس در درمان سینوزیت و برونشیت

بروملین موجود در آناناس قادر است که ترشحات بینی، سینوزیت یا برونشیت را روان کرده و باعث دفع آن‌ها شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که به مدت ۶ روز بروملین دریافت کرده‌اند ۸۳ درصد راحت تر توانسته‌اند از شر التهاب‌های مجاری تنفسی خلاص شوند.

خواص آناناس در درمان التهاب مفاصل

آناناس دارای مقادیر زیادی بروملین است. بروملین یک آنزیم ضدالتهاب است (این آنزیم عکس ‌العمل سیستم ایمنی را کاهش داده در نتیجه از میزان التهابات می ‌کاهد). این ماده برای مقابله با آسیب ‌دیدگی ‌ها و ورم مفاصل بسیار مفید است. اگر شما مبتلا به بیماری ورم مفاصل هستید، پس باید آب آناناس را یکی از نوشیدنی ‌های محبوب خود کنید. آب آناناس یک داروی ضد التهاب طبیعی است. شاید بهترین مزیتش این است که عوارض جانبی نامطلوب که داروهای ضد التهاب دارد را ندارد.

خواص آناناس در درمان التهاب مفاصل

برای چند برابر کردن خاصیت این آنزیم توصیه می‌شود که از میوه‌ی آناناس و با شکم خالی استفاده کنید. اگر زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و احساس سنگینی و تورم در پاها و احتباس آب می‌کنید می‌توانید چند برش آناناس یا آب آناناس طبیعی میل کنید. خواهید دید که بعد از مدتی احساس بهتری خواهید داشت.

تاثیر مصرف آناناس در درمان زخم ها و جراحات

آنزیم بروملین موجود در آناناس به طور معجزه آسایی موجب تسریع ترمیم زخم و جراحات و حتی کبودی پوست می‌شود. دانشمندان معتقدند که این ترکیب خاصیت آنزیمی داشته و موجب افزایش جریان خون در ناحیه مجروح می‌گردد؛ به علاوه از تجمع خون در یک ناحیه که سیاهی و کبودی را به همراه دارد جلوگیری می‌کند.

تک فارس www.takfars.ir

محققان ۱۶۰ زنی که موقع زایمان به روش اپی‌زیوتومی شدند را مورد بررسی قرار دادند. این خانم‌ها به مدت ۳ روز بعد از زایمان و هر روز ۴ مرتبه به میزان ۴۰ میلی‌گرم بروملین دریافت کردند. محققان مشاهده کردند که درد، تورم و التهاب در این خانم‌ها به میزان ۹۰ درصد کاهش یافته است. محققان معتقدند که این آنزیم بعد از جراحی دندان، بینی، پا و یا جراحی آب مروارید هم موثر است.

آناناس برای لاغری و کاهش وزن

هر چند برخی از مردم تصور می‌کنند آناناس به‌دلیل خاصیتی که در تنظیم و بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد می‌تواند خوراکی مفیدی برای کاهش وزن و از دست دادن وزن اضافه محسوب شود اما باید این نکته را مدنظر داشت که این میوه با افزایش میزان هضم و جذب مواد‌غذایی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن به حساب بیاید. بنابراین افرادی که تصمیم به کاهش وزن دارند باید مراقب باشند که مصرف این میوه را به‌طور مداوم در سبد غذایی خود قرار ندهند.

خواص آناناس در رفع تب و کاهش حرارت بدن

نوشیدن آب آناناس طبیعی یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی برای کاهش تب و حرارت بدن است. به یاد داشته باشید که حتما از میوه آناناس – و نه کمپوت آن – برای پایین آوردن حرارت بدن بیمارتان استفاده کنید. برای این منظور کافی است میوه تازه آناناس را قطعه قطعه کرده و آن را در مخلوط کن ریخته و با یک استکان آب مخلوط کنید. نوشیدن این آب میوه طبیعی در طول روز به جای آب و در زمانی که بیمار احساس عطش می‌کند به کاهش تب و حرارت بدنش کمک خواهد کرد.

خواص آناناس در مقابله با سندرم پیش از قاعدگی

آناناس ۳ ویژگی عمده دارد. اولاً، آناناس یکی از بهترین منابع منگنز است. تحقیقی در این زمینه نشان می‌دهد خانم هایی که دریافت منگنز در آن‌ها پایین است، بیشتر دچار درد، بی‌حوصلگی و حساسیت سینه ها در دوران قاعدگی می‌شوند. دوماً، آناناس و سایر میوه‌ها و سبزیجات آبدار (مانند توت‌ها، مرکبات، طالبی، خیار و فلفل دلمه‌ای) می‌توانند ورم ناشی از قاعدگی را کاهش دهند، زیرا آب موجود در این میوه، مایعات اضافی بدن را دفع می‌کند. سوماً، آناناس شیرین و خوشمزه می‌تواند در این دوران، که معمولاً میل به غذاهای شیرین افزایش پیدا می‌کند، بنابراین می تواند راه سالمی برای پاسخ به میل انسان به خوردن غذاهای شیرین باشد. بدین منظور هفت تا ده روز مانده به قاعدگی، روزانه یک لیوان آناناس تازه مصرف کنید. اگر قیمت این میوه زیاد است یا هنوز خوب نرسیده است، می‌توانید از آناناس منجمد و یا کمپوت طبیعی آناناس به عنوان جایگزین استفاده کنید.

مصرف آناناس در بارداری و شیردهی

درمانگران طبیعی همواره توصیه می‌کنند زنان باردار با احتیاط بیشتری به سراغ میوه‌هایی مانند آناناس و انبه بروند. آن‌ها بر این باورند که مصرف نامناسب و بی‌اندازه این نوع میوه‌ها ممکن است عوارضی را برای خانم‌های باردار داشته باشد. از آنجایی که آناناس موجب بروز انقباضاتی در رحم و دهانه رحم می‌شوند، در دوران بارداری بهتر است با مشورت پزشک و به مقدار مشخص مصرف شود. بنابراین سعی کنید از مصرف بیش از اندازه و بی‌قاعده آناناس در دوران بارداری پرهیز کنید و حتما در این زمینه با پزشک‌تان مشورت کنید. علاوه بر دوران بارداری، توصیه می شود زنان در دوران شیردهی نیز از مصرف آناناس بپرهیزند.

خواص آناناس در افزایش توان باروری مردان

تکفارس

یکی از دلایل نازایی، آسیب اسپرم مردان است. یکی از عوامل ایجاد این مشکل، تاثیر منفی رادیکال‌های آزاد روی اسپرم هاست. مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان به برطرف شدن این مشکل کمک میکند. یکی از تاثیرگذارترین آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C است. بنابراین بهتر است مردان روزانه چند حلقه آناناس تازه مصرف کنند.

خواص آناناس برای پوست

در بخش اول مقاله کوشیدیم تا شما را با مهم ترین خواص آناناس برای سلامتی آشنا نماییم، در این بخش می خواهیم به معرفی فواید آناناس برای پوست بپردازیم.

ماسک آناناس برای تمیز کردن پوست

یک آناناس رسیده را پوست بگیرید و وزن آنرا اندازه بگیرید آناناس را خرد کرده و در مخلوط کن بریزید هم وزن آناناس الکل اتیلیک را اندازه بگیرید و سه قاشق سوپخوری روغن آفتابگردان را به آن اضافه نمایید مقداری از این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس پوست خود را با آب نیمه گرم بشویید. این ماسک با تولید کلاژن، پوست را سفت می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و با صاف کردن پوست، چین و چروک‌های ریز را غیرقابل تشخیص می‌سازد.

ماسک صورت آب آناناس برای آرام کردن پوست

آب آناناس را گرفته و روی صورتتان بمالید و ده دقیقه ماساژ دهید. پس از آن صورتتان را بشویید. آب آناناس تقویت کننده ماهیچه های صورت است. خاصیت آرام سازی داشته و از خستگی پوست جلوگیری میکند. برای صاف و براق شدن پوست ۶۰ گرم آناناس را آب گرفته و با ۶۰ گرم مغز بادام شیرین پودر شده مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان به خصوص نواحی تیره بزنید.

ماسک ناخن آناناس برای تقویت ناخن ها

۲ قاشق غذاخوری آب آناناس، ۲ قاشق مرباخوری زرده تخم مرغ و یک چهارم قاشق چایخوری سرکه را در کاسه ای مناسب ریخته و آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید. ناخن ها را برای نیم ساعت در آن قرار دهید. این ترکیب موجب می شود تا شکنندگی ناخن ها برطرف شود.

خواص آناناس برای پوست – ماسک صورت آناناس

takfars.ir

مخلوط آب آناناس و آب لیمو برای کوچک کردن منافذ پوست

یک حوله کوچک را در مخلوط آب لیمو و آب آناناس بخیسانید و آنرا برای یک دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با آب ولرم صورت تان را بشویید. لیمو ترش و آناناس دارای آنزیم های طبیعی هستند که باعث کوچک شدن منافذ، محکم شدن و روشن شدن رنگ پوست می گردند. اگر پوست تان حساس است اول یک کرم مرطوب کننده روی پوست بمالید بعد حوله آغشته به آب لیمو و آناناس را روی صورت بگذارید .

رفع خط خنده با آب آناناس و سیب

می‌دانید که میوه ها فیبر بالایی دارند و یکی از دلایل ایجاد خطوط خنده خشک شدن پوست است؛ بنابراین استفاده از آبمیوه‌ها می‌تواند کمک زیادی در پیشگیری از این اتفاق کند. کافی است آب آناناس و سیب روی صورت بمالید. این دو میوه بهترین گزینه‌ها برای حذف چین و چروک‌های عمیق صورت بوده و جزء بهترین راهکارها برای برطرف کردن یا کاستن از خطوط خنده به حساب می‌آیند. بهتر است این ترکیب را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید و بعد با آب خنک بشویید یا حتی توصیه می‌شود تا ساعت‌ها این کار را نکنید.

هشدار: آناناس نخورید اگر …

با وجود تمامی فوایدی که در بالا برای آناناس بیان گردید، اما برخی افراد بایستی از مصرف آناناس پرهیز کنند، از جمله افرادی که به آناناس حساسیت دارند، کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده میکنند، کسانی که از آسپرین و داروهای مشابه استفاده می نمایند و نیز کسانی که از داروهای طبیعی یا مکمل هایی با خاصیت ضد انعقادی استفاده میکنند مانند جینک یا مکمل های امگا ۳. علاوه بر این موارد سه دسته افراد مبتلا به دیابت، مبتلا به آسم و بیماری های تنفسی و کودکان زیر ۶ سال بهتر است از مصرف این آناناس اجتناب نمایند.

آناناس برای بیماران دیابتی: افراد مبتلا به دیابت نیز از دیگر گروه‌هایی هستند که در مصرف آناناس باید دقت داشته باشند. این میوه به‌دلیل داشتن مقدار زیادی قند از جمله میوه‌هایی است که باید از سبدغذایی این افراد حذف شود.

آناناس برای بیماران دیابتی و کودکان

آناناس برای افراد مبتلا به آسم: افراد مبتلا به آسم و ناراحتی‌های تنفسی بهتر است میوه و آب آناناس مصرف نکنند. در غیراین صورت با مصرف آناناس ممکن است دچار آبریزش بینی، اگزما و دردهایی در ناحیه شکم شوند. حتی در مواردی مشاهده شده که مصرف این میوه موجب بروز شوک و حمله آسم در این افراد شده است.

آناناس برای کودکان: میوه و آب آناناس برای کودکان و بچه‌های زیر ۶ سال توصیه نمی‌شود به خاطر اینکه مخاط گوارشی آن‌ها با اثرات آنزیم بروملین سازگاری ندارد.

تک فارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر