تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مکمل گلوتامین چیست مزایا و عوارض مصرف آن برای بدن

image مکمل گلوتامین چیست مزایا و عوارض مصرف آن برای بدن

یکی از فراوان ترین اسیدآمینه های موجود در بدن گلوتامین است که بیشترین میزان آن در ریه ها ذخیره شده است و آن به از بین بردن میزان اضافی آمونیاک کمک میکند.

بدن برای نیاز خود به میزان کافی گلوتامین تولید میکند با این حال در شرایط استرس زا تولید آن ممکن است کاهش یابد. همچنین شیوه زندگی استرس زا ، عادات غذایی غیرمعمول ، رژیم لاغری و تمرینات سخت نیز در کاهش تولید این هورمون نقش دارد. بنابراین این مکمل بگونه ای برای بدنسازان و وزنه برداران مورد نیاز است.

مزایا

گلوتامین یکی از اسیدآمینه ضروری موجود در بدن است که به دو صورت می باشد. این ها به میزان فراوان در بافت ماهیچه ها یافت می شوند و در طول تمرینات شدید بدن مقدار اضافی از انرژی را با توجه به ذخایر گلوتامین در عضلات مورد استفاده قرار می دهد. نه تنها عضلات بلکه سایر بافت های بدن نیز از این اسیدآمینه استفاده میکنند. در واقع مکمل های گلوتامین به بدن در مقابله با شرایط تنش زا و استرس زا کمک کرده و انرژی اضافی مورد نیاز آن را تامین میکنند.همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن و تحریک تولید هورمون رشد موثر خواهند بود.

تکفارس آی آر

عوارض جانبی

مکمل گلوتامین در کنار فوایدی که دارد با عوارض نیز همراه است اما این امر بستگی به دوز مصرفی و بدن فرد دارد. اگر دوز مصرفی بالا باشد خطر ابتلا به سرطان یا تشنج افزایش می یابد.مصرف منظم آن ممکن است اعتیادآور باشد و در نتیجه افسردگی ، جنون و اختلال دو قطبی را به دنبال داشته باشد. این مکمل می تواند با عملکرد طبیعی آنزیم های کبدی در تداخل بوده و مشکلات هضم مانند ناراحتی معده را ایجاد کند. با این حال ممکن برخی از افراد هیچگونه عارضه ای را با مصرف این مکمل تجربه نکنند از این رو دوز مناسب باید توسط پزشک و متخصص تغذیه تجویز شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر