تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مکان های دیدنی و زیبا که قبل از سفر به مسکو باید بشناسید

image مکان های دیدنی و زیبا که قبل از سفر به مسکو باید بشناسید

بازدید از آثار کاندینسکی در حاشیه رودخانه

هنرهای بسیاری در مسکو برای دیدن وجود دارند، اما یکی از جاهایی که هرگز نباید از آن غافل شوید، شعبه جدید گالری Tretvakov، واقع در ساختمانی متعلق به دوره شوروی در حاشیه رودخانه است. این گالری دارای ۲۰ اثر هنری متعلق به قرن بیستم روسیه است، و بخش عمده آن شامل آثار آوانگارد روسیه است.

در این گالری می توانید آثار Kandinsky و مجموعه آثار کمتر شناخته شده Chagall که در ۱۹۲۰ برای تئاتر یهودیان مسکو کامل شده بوده را ببینید. گالری همچنین شامل مجموعه بزرگی از آثار هنر واقع گرای سوسیالیستی است که در نوع خود تاثیرگذار است.

همه جای غرب، همیشه صف های طولانی برای دیدن این گونه هنرها تشکیل می شود؛ اما در اینجا شما می توانید آرامش و فضای شخصی بیشتری را تجربه کنید.

تکفارس آی آر

(قیمت بلیط: ۵ پوند / برای زیر ۱۸ سال مجانی)

تماشای نمایش های مدرن و جدید در مسکو

مسکو تئاترهای بی نظیری دارد، اما بیشتر آن ها به دلیل زبان روسی که در آن ها استفاده می شود، برای افراد غیرروس قابل فهم نیستند. امابسیاری از نمایش ها دارای زیرنویس انگلیسی در تعداد زیادی از اجراها هستند.

صحنه سازی مدرن در برخی از شهرها که هنوز طرفدار هنر سنتی هستند بحث برانگیز است، و همه اقداماتی که در راستای مدرن سازی صحنه ها صورت می گیرد ممکن است مورد پسند آن ها نباشد. اما خود فضا بسیار زیباست، جمعیت جوان و هیجان زده است و شاهد آثار بسیار نوآورانه ای خواهید بود.

(قیمت: از ۷.۵ پوند به بالا)

www.takfars.ir

خوردن غذای اعیانی در عین حال ساده در کافه ها

کافه دکتر ژیواگو، واقع در هتل ملی، درست در امتداد مسیر کرملین، جایی است برای آن که غذای اعیانی در عین حال ساده روسی را امتحان کنید. تزئینات درونی پر زرق و برق واقع گرای سوسیال جالب هستند، و کارکنان آن برخوردی دوستانه دارند. این کافه که ۲۴ ساعته باز است، در ساعات مختلف شبانه روز، حال و هوای متفاوتی دارد؛ تاجران صبح ها برای خوردن قزل آلا یا پنکیک پنیر خامه ای (قیمت: ۵ پوند) به آن جا می آیند، مهمانی های خانوادگی شب ها برگزار می شوند، و حتی افرادی برای خوردن خاویار (قیمت: ۳۲.۵ پوند) ساعت ۴ صبح به آن جا می آیند.

Golubtsy (برگ های پرشده کلم) با خرچنگ (قیمت: ۱۰.۵ پوند) و پای آب دار خرچنگ Kamchatka در کره (قیمت: ۱۱ پوند) نیز بی نظیر هستند.

برای شام باید از چند روز قبل، میز رزرو کنید.

image مکان های دیدنی و زیبا که قبل از سفر به مسکو باید بشناسید

گذراندن بعد از ظهر در پارکی با حال و هوای تاریخی

VDNKh (که veh-deh-en-kha تلفظ می شود) که در منطقه Ostankinsky واقع است، محل فوق العاده ای برای آن است که بعد از ظهر خود را بگذارنید. این مکان به شکل نوعی دیزنی لند طراحی شده تا دستاوردهای اقتصاد سوسیالیستی را نشان دهد. هریک از جماهیر شوروی غرفه بزرگی که به عنوان نمایشگاه از آن ها استفاده می شده دارند. امروزه، بسیاری از این غرفه ها دارای مغازه یا کافه هستند (رستوران نمایشگاه ارمنی بی نظیر است).

این مکان در حال حاضر، مکان مطبوعی برای قدم زدن و تحسین معماری آن جاست. دیدن مجسمه افسانه ای کارگر و زن کلخوز را فراموش نکنید.

image مکان های دیدنی و زیبا که قبل از سفر به مسکو باید بشناسید

خوراک فوق العاده گرجستانی

تک فارس

اتحاد جماهیر شوروی به عنوان بهشت تحولات آشپزی شناخته نمی شده، اما از بین غذاهای تمام ملل مختلف، غذاهای گرجستانی بهترین بوده اند، و مسکو دارای تعدادی از یهترین رستوران های گرجستانی است. Sahli یکی از بهترین جاهاییست که می توانید امتحان کنید؛ ارزان ترین نیست اما ارزش هر روبلی که می پردازید را دارد. موسیقی زنده در بعضی شب ها به فضای خانوادگی و دنج آن می افزاید. غذاهایی که مخصوصا ارزش سفارش دادن دارند کباب لولیای شیرین (۹ پوند) و خاچاپوری که نان پنیری گرجستانی است (۶ پوند) هستند.

موزه خانه ماکسیم گورکی

محدوده بین New Arbat و برکه های Patriarch پر از عمارت هایی با مجسمه های هنر جدید است که سال ها پیش از انقلاب روسیه برای طبقه ثروتمند ساخته شده اند. بسیاری از آن ها در حال حاضر تبدیل به سفارت خانه شده اند، اما یکی از عمارت ها که شما می توانید رایگان به آن وارد شوید، خانه جذاب ماکسیم گورکی است. صاحبان خانه در سال ۱۹۱۷ گریختند و پس از بازگشت ماکسیم گورکی از تبعید، این عمارت به او اهدا شد تا سال های آخر عمرش را در آن سپری کند (درباره ماکسیم گورکی بیشتر بدانید).

زیبایی شکل غیر عادی درها، پنجره ها و نرده ها و راه پله هایی که شما را به یاد آثار گائودی (معمار کاتالونیایی) می اندازد، جالب توجه است (نمونه راه پله های ساخته شده توسط گائودی).

تجربه حمام روسی

Banya یک تجربه جالب روسی است – تجربه ای اسلاوی از یک سونا. حمام های Sandunovskie طراحی داخلی منحصر به فردی دارند. می توانید حمام های Rzhevskie را نیز امتحان کنید. اتاق بخار گرم و بسیار مرطوب است، شما می توانید با پریدن داخل استخر آب سرد خود را خنک کنید. مردان و زنان دارای بخش های جدا و مخصوص هستند.

پس از حمام می توانید همراه با چای و اسنک، بیشتر استراحت کنید. این کار به ویژه در یک روز سرد زمستانی بسیار لذت بخش خواهد بود.

شبی با اپرا

موسکو دارای ۴ خانه اپراست و شما نباید دیدن نمایشی روی صحنه Bolshoi – در صورتی که بتوانید بلیط آن را تهیه کنید – را از دست دهید.

بلیط ها چندان گران تر از یک فنجان قهوه نیستند، اما اگر به دنبال هزینه کمتر هستید، می توانید از اپراهای کمتر شناخته شده کلاسیک در فضای اطراف لذت ببرید. بسیاری از اجراها زیرنویس انگلیسی دارند، پس نگران متوجه نشدن زبان روسی نباشید.

T A K F A R S

پیاده روی در روز یکشنبه

قبل از آن که به پیاده روی آهسته در حاشیه رودخانه بروید، عصرانه ای در Stelka میل کنید (اگر تابستان است، در تراس بنشینید). در طول مسیر، می توانید به پارک گورکی سری بزنید، که در سال های اخیر تبدیل به فضایی سرگرم کننده و لذت بخش که پراز فعالیت ها و کافه هاست شده است. از موزه Garazh، موزه هنرهای معاصر که توسط همسر Roman Abramovich اداره می شود نیز دیدن کنید.

مسیر خود را تا انتها ادامه دهید تا به تپه های Sparrow برسید؛ جایی که می توانید با مترو دوباره به داخل شهر برگردید.

image مکان های دیدنی و زیبا که قبل از سفر به مسکو باید بشناسید

محصولات معتبر
محصولات معتبر