تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

موضوعاتی که برای شروع صحبت با بقیه مناسب نیستند

image موضوعاتی که برای شروع صحبت با بقیه مناسب نیستند

مسائل مالی

پرسیدن سوالات شخصی درباره ی وضعیت مالی فردی که به تازگی با وی آشنا شده اید، کار نادرستی است. پرسیدن سوالات شغلی یا جنبه های مثبت شغلی طرف مقابل تان کار پسندیده ای است، ولی هرگز درباره ی دستمزد و درآمد از طرف مقابل تان چیزی نپرسید. بیش تر آدم ها چنین سوال هایی را ناپسند و نامناسب می دانند.

سیاست و مذهب

مشکل صحبت کردن درباره ی سیاست این است که شما هرگز نمی دانید چه کسانی در جمع، نظرات متعصبانه و متفاوتی در این زمینه دارند. از صحبت کردن در این موارد پرهیز کنید، مگر آن که بخواهید خطر پایان دادن به گفتگوی تان را با خصومت و عصبانیت به جان بخرید. مذهب نیز یکی دیگر از موضوعات به شدت شخصی و بالقوه حساسی است که باید از صحبت کردن درباره ی آن پرهیز کنید.

تکفارس آی آر

وضعیت ظاهری

تا وقتی فردی را به طور کامل نشناخته اید، هرگز سن اش را نپرسید. با این که شاید پرسیدن این سوال برای شما ساده و بی اهمیت باشد، می تواند برای سایرین ناراحت کننده باشد.

به علاوه، از پرسیدن سوالاتی درباره ی وضعیت ظاهری آدم ها خودداری کنید. هرگز از کسی نپرسید آیا باردار است یا خیر، یا درباره ی کاهش یا اضافه ی وزن سایر آدم ها اظهار نظر نکنید. شما هرگز نمی دانید چرا فردی وزن اش را اضافه یا کم کرده است، و پرسیدن سوالاتی در این زمینه می تواند باعث ناراحتی وی شود.

شایعات شخصی

با این که شایعات سلبریتی ها موضوعات خوبی برای گفتگوهای کوتاه هستند، صحبت کردن درباره ی شایعات مربوط به افرادی که به صورت شخصی آن ها را می شناسید، کار ناپسندی است. شایعه سازی یا غیبت درباره ی آدم ها نه تنها وجه خوبی برای شما ندارد، بلکه شما هرگز نمی دانید طرف مقابل تان فرد مورد نظر را می شناسد یا خیر. هرگز درباره ی دیگران حرف های بد نزنید.

www.takfars.ir

جوک های توهین آمیز

جوک های تحریک کننده یا حساسیت زای تان را برای دوستان صمیمی خود نگه دارید (یا بهتر آن که آن ها را با جوک هایی که محدودیت زمانی و مکانی ندارند، جایگزین کنید). به خصوص، جوک های ج.ن.س.ی یا نژادی می توانند بسیار ناراحت کننده باشند و به سرعت گفتگوی تان را با افراد غریبه خراب کنند.

گاهی اوقات، آدم ها جوک هایی را تعریف می کنند که نمی دانند آیا حساس یا ناپسند هستند یا خیر. پیش از تعریف یک جوک، بهتر است به برخی نشانه های ناپسند بودن آن دقت کنید. اگر خنده دار بودن یک جوک به خاطر شوخی کردن با نژاد، فرهنگ، جنسیت یا مسائل ج.ن.س.ی افراد است، بهتر است از تعریف آن خودداری کنید. هم چنین، باید از گفتن جوک هایی که خط قرمزها را رد می کنند، بحث برانگیز هستند، یا به مسائل سیاسی مربوط می شوند، اجتناب کرد.

اگر جوک شما به قیمت آزار دادن یک فرد دیگر، مثلا طرف مقابل تان، تمام می شوند، واقعا بهتر است از گفتن آن خودداری کنید.

موضوعات بسیار تخصصی

از صحبت کردن طولانی مدت درباره ی موضوعات یک جانبه و به شدت تخصصی پرهیز کنید. این موضوعات ممکن است شامل مسائل تخصصی در یک حوزه ی خاص یا سرگرمی های غیر متعارفی باشد که طرف مقابل تان هیچ دانشی درباره ی آن ندارد.

البته منظور این نیست که به طور کلی نباید در مورد این مسائل با دیگران صحبت کنید. اگر طرف مقابل تان درباره ی سرگرمی های مورد علاقه تان از شما سوال بپرسد، سرگرمی غیر متعارف یا عجیب و غریب تان می تواند به موضوع جالبی برای گفتگو تبدیل شود.

نکته ی مهم این است که باید همیشه موضوع گفتگوهای تان عمومی باشد و از سخنرانی های طولانی مدت درباره ی مسائل به شدت تخصصی که ممکن است فقط شما به آن علاقه مند باشید، پرهیز کنید – مگر آن که دیگران نیز علاقه ی مشابه ای به چنین موضوعاتی نشان بدهند.

نکته ی کلی: همیشه مراقب نشانه هایی از بی علاقگی دیگران و تمایل آن ها را به پایان دادن به بحث درباره ی یک موضوع خاص باشید.

روابط گذشته

تک فارس

از صحبت کردن درباره ی روابط گذشته در گفتگوهای کوتاه، به خصوص در نخستین قرار ملاقات تان با یک دوست جدید، خودداری کنید. هنگام شروع یک رابطه ی عاشقانه ی جدید، مقایسه ی وی با افراد دیگری که با آن ها در رابطه بودید یا صحبت کردن مداوم درباره ی عشق های قدیمی تان می تواند به عاملی برای پایان دادن به این رابطه ی جدید و عدم موافقت طرف مقابل با تعیین قرارهای بعدی تبدیل شود.

صحبت کردن درباره ی روابط گذشته معمولا به پیش کشیدن موضوعات منفی منجر می شود؛ همیشه باید از بیان موضوعات منفی در گفتگوهای کوتاه پرهیز کنید. در صورت بیان جنبه های منفی روابط گذشته تان، طرف مقابل دچار تردید می شود که آیا در آینده نیز درباره ی وی حرف های منفی به افراد دیگر خواهید زد یا خیر.

سلامتی

بیماری های و مشکلات سلامتی معمولا گزینه ی خوبی برای شروع گفتگوهای کوتاه نیستند. با این که شاید همیشه وسوسه می شوید آخرین ترفندهای سلامتی را که برای خودتان امتحان کرده اید، با دیگران در میان بگذارید، ولی شاید دیگران آن چنان به این حرف ها علاقه مند نباشند. برخی موضوعاتی که باید از گفتن شان در گفتگوهای کوتاه پرهیز کنید، عبارت هستند از

گفتن این مسئله به دیگران که چه احساسی باید نسبت به وضعیت سلامتی شان داشته باشند

ارائه ی راهکارهای درمانی ساده و سریع برای مسائل وخیم و پیچیده ی پزشکی

بیان این مسئله به دیگران که با استفاده از توصیه های شما می توانند وزن شان را کاهش بدهند یا به تناسب اندام برسند

از بحث کردن درباره ی مسائل پزشکی بالقوه حساسیت زا، چه در مورد خودتان و چه در مورد دیگران، خودداری کنید. گاهی اوقات پرسیدن وضعیت سلامتی سایر آدم ها بیش تر جنبه ی فضولی پیدا می کند؛ از این رو، بهتر است از انجام این کار خودداری کنید.

همیشه سعی کنید مثبت بمانید و درباره ی موضوعات امیدوارکننده بحث کنید. از شکایت کردن، گلایه کردن، و بحث کردن درباره ی موضوعات ناامیدکننده خودداری کنید. اگر موضوعی را مطرح کردید که مورد علاقه ی اطرافیان نیست یا اگر در یک گفتگو در وضعیتی نامناسب گرفتار شدید، موضوع بحث را عوض کنید و به یک موضوع مناسب تر بپردازید.

به خاطر داشته باشید، با تمرین بیش تر به راحتی می توانید گفتگوهای کوتاه را شروع کنید و به خوبی پیش ببرید. موضوعاتی را که باعث باز شدن سر صحبت می شوند، در ذهن تان داشته باشید و برای خود مرور کنید تا به راحتی و بدون استرس بتوانید آن ها را هنگام صحبت با آدم های غریبه مطرح کنید.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر