تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

موارد استفاده مختلف و جالب پوست موز در خانه داری

image موارد استفاده مختلف و جالب پوست موز در خانه داری

برای براق کردن کفش ها قسمت سفید پوست موز را به کفش بمالید.

از موز برای براق کردن سطوح چوبی هم می توانید استفاده کنید. مقداری موز روی سطح بمالید تا زمانی که سطح چوبی کاملا براق شود.

اگر می خواهید لکه های جوهر را از روی پوست پاک کنید با پوست موز این کار را انجام دهید. فقط کافی است قسمت سفید پوست موز را روی پوست خود بمالید تا لکه از بین برود.

اگر می خواهید گوشت هنگام کباب شدن بیش از حد خشک نشود مقداری پوست موز روی گوشت قرار دهید سپس آن را داخل فر قرار دهید. و ۵ دقیقه قبل از این که گوشت را از فر بیرون بیاورید پوست موزها را بردارید.

تکفارس آی آر

image موارد استفاده مختلف و جالب پوست موز در خانه داری

موزها حاوی ماده ای به نام اتیلن هستند. ماده ای که دلیل رسیده شدن میوه هاست. بنابراین اگر میوه های نرسیده دارید آن ها را همراه با موز داخل پاکت قرار دهید بعد از ۲۴ ساعت میوه ها رسیده می شوند.

باغداری

image موارد استفاده مختلف و جالب پوست موز در خانه داری

اگر به دنبال روش غیرسمی برای دفع حشرات هستید از موز استفاده کنید. ۱ پیمانه سرکه سیب، ۱ پیمانه آب و یک عدد موز خرد شده را داخل یک ظرف در بسته قرار دهید و روی درب ظرف را سوراخ کنید. حشرات به سمت ظرف کشیده می شوند و به دام می افتند.

www.takfars.ir

پوست موز خرد شده کود مناسبی برای گل هاست. پوست موز را زیر خاک در اطراف گل قرار دهید. پوست ها تجزیه می شوند و ویتامین ها و مواد معدنی تولید می کنند.

از پوست موز می توانید برای برق انداختن به برگ های گل های خانگی استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر