تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

من خیلی لاغر هستم چکار کنم

مشکلات گوارشی و اختلال در هضم و جذب غذا یک نفر را بی‌ اشتها میکند اما اگر علت بی‌اشتهایی فیزیولوژیک نباشد، میتوان با تمهیداتی وزنشان را بالا برد؛

image من خیلی لاغر هستم چکار کنم

به عنوان مثال نوشیدن یک تا سه لیوان آبمیوه در طول روز خیلی به اشتها ربطی ندارد؛ در حالی که نوشیدن هر لیوان آن حدود ۱۳۰ تا ۱۶۰ کالری دارد.
از طرفی آبمیوه‌ها علاوه بر افزایش اشتها، باعث تأمین ویتامین‌های مورد نیاز ما می‌شوند و با بهبود سوخت‌وساز بدن، میزان جذب کالری مورد نیاز بدن را به بیشترین حد ممکن می‌رسانند. به همین دلیل نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی در وعده صبحانه توصیه می‌شود.
از طرفی انجام تمرین‌های ورزشی باعث افزایش اشتها و ایجاد بافت عضلانی می‌شود و از این طریق وزن چند کیلوگرم بالا می‎رود. البته در چند هفته اول تغییر وزن ممکن است در حد نیم کیلوگرم باشد اما فرد باید با حوصله ورزش را ادامه دهد، صبور باشد و با گذشت زمان به وزن ایده‌آل برسد، اما توقع بیجا و انتظارهای غیرواقعی (مثلا ۸ کیلو اضافه وزن) برای افراد مبتلا به لاغری مفرط، همیشه در حد آرزو باقی خواهد ماند.
در عین حال برای جبران کمبود وزن باید به طریق صحیح و اصولی وزن اضافه کرد نه از طریق خوردن شکلات، کیک، شیرینی و غذاهای حاوی چربی‌های اشباع بالا و انواع نوشابه‌ها چرا که این کار باعث افزایش توده چربی بدن می‌شود نه توده ماهیچه‌ای.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر