تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مقاله تک صفحه ای برای ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر

image مقاله تک صفحه ای برای ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر

کارگران یکی از زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند و اختصاص یک روز به عنوان روز جهانی کارگر برای بزرگداشت آنان کافی نیست. هم اکنون در بسیاری از جوامع کارگران از رفاه کافی برخوردار نیستند این در حالی است که پیشرفت بشری مدیون تلاش شبانه روزی کارگران است. سال ها پیش شرایط سخت کاری و حقوق غیر عادلانه زندگی کارگران را بسیار سخت کرده بود. عدم دریافت حقوق کافی و نبود امنیت شغلی موجب شد تا کارگران اقدامات اعتراضی خود را شروع کنند.

در حدود ۱۳۰ سال پیش عده ای از کارگران امریکایی دست به تظاهرات زدند. درگیری های ایجاد شده مرگ چند کارگر را رقم زد و اعتراضات بیشتر شد.در پی کشته شدن کارگران در اعتراض به دستمزد و شرایط کاری، دامنه اعتراضات به اکثر نقاط امریکا کشیده شد.اعتراضات بالا گرفت و رسانه ای شد.

سرانجام نمایندگان کارگران توانستند با مسئولان مذاکره کرده و به نتایج مطلوبی برسند. در نتیجه شرایط کاری منصفانه تری برای کارگران به وجود آمد و دستمزدها کمی بهبود یافت.

اعتراضات کارگران امریکایی توانست بر بهبود زندگی کارگران تاثیرگذار شود. به این ترتیب اغلب کشورهای دنیا از جمله ایران روز شروع درگیری ها را در اول ماه می به عنوان روز کار و کارگر گرامی می دارند.

تکفارس آی آر

در کشور کانادا و امریکا روز کارگر مصادف با اولین دوشنبه ماه سپتامبر است و این روز را جشن می گیرند. این روز مصادف با اولین جشن بزرگ برای کارگران در امریکا بود.

۴ سال پس از اولین درگیری ها در امریکا، جریان مشابهی رخ داد که این بار کشته شدگان از کارگرانی مهاجر و با اصالت آلمانی بودند. از سال ۱۹۹۳ روز جهانی کارگر با برپایی مراسمی در تمام دنیا جشن گرفته می شود. در ایران نیز در چنین روزی از کارگران نمونه قدردانی می شود.

حضرت علیعلیه السلام عرقِ جبین می ریخت و در کِشتزار کار می کرد تا کارگران برخود ببالند که رهبر آزاده شان نیز بر کارگری افتخار می کرد

حضرت علیعلیه السلام :

کار همراه با پاکدامنی به مراتب از توانگری همراه با هرزگی ارزشمندتر است

www.takfars.ir

امام صادقعلیه السلام :

کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد کارگری را بکار نمی گیرد مگر اینکه بیش از شروع کار مزدش را تعیین کرده باشد

روز جهانی کارگر گرامی باد

محصولات معتبر
محصولات معتبر