تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مفیدترین چای ها برای سریع لاغر شدن چیست

image مفیدترین چای ها برای سریع لاغر شدن چیست

چای بادرنجبویه

بادرنجبویه نوعی دمنوش گیاهی است که خاصیت آرامش‌بخشی و تسکین درد دارد و یکی از بهترین چای‌ها برای پاکسازی عمومی بدن بشمار می‌رود.

بادرنجبویه جزو خانواده نعنافلفلی‌هاست و از ویژگی‌های آن می‌توان به کاهش استرس، بهبود وضعیت خواب، تقویت پوست و مو اشاره کرد. این چای همچنین برای کسانی مفید است که می‌خواهند سیستم گوارش بدن خود را بهبود بخشید و به پاکسازی داخلی بپردازند.

بادرنجبویه سبب تسریع روند هضم غذا می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه مقوی به پاکسازی جریان خون و دفع سموم می‌‌پردازد و هورمون‌های مربوط به شکم را تحت کنترل دارد به کاهش اشتها کمک می‌کند.

تکفارس آی آر

چای دارچین

دارچین بوی شیرین و خوشایندی دارد و در بسیاری از غذاها و دسرها مورداستفاده قرار می‌گیرد. چای دارچین به‌طور طبیعی به کاهش کالری‌های بدن و میزان قند خون کمک می‌کند. همین امر باعث می‌شود تا فرد با سرعت بیشتر لاغر شود. مصرف منظم چای دارچین به پاکسازی و تقویت سیستم گوارش بدن نیز کمک می‌کند و می‌توان از آن به عنوان دارویی معجزه‌آسا برای تناسب اندام استفاده کرد. دارچین به‌ویژه چربی‌های شکم را آب می‌کند.

ترکیب پودر دارچین و عسل از تجمع چربی‌ها در بدن پیشگیری می‌کند و متابولیسم بدن را نیز افزایش می‌دهد.

ماده‌ای موسوم به سینامالدئید در دارچین وجود دارد که حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدن‌های پلی‌فنول است.

چای زردچوبه

www.takfars.ir

زردچوبه خواص بیشماری برای سلامتی بدن انسان دارد. تا حد ممکن از این ادویه در غذاهای خود استفاده کنید. از جمله مزایای مصرف همیشگی زردچوبه باید به افزایش متابولیسم بدن، کاهش التهاب و از بین بردن چاقی مفرط است. این ادویه زردرنگ برای از بین بردن عارضه‌های متابولیک بدن نیز بسیار مفید است.

آنتی‌اکسیدان موجود در زردچوبه کورکومین است که همان ماده رنگی زردچوبه است. این ماده التهاب سلول‌های بدن را از بین می‌برد.

دمنوش لیموترش و زنجبیل

لیمو و زنجبیل برای تقویت سیستم گوارش و افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید هستند. جالب است بدانید این دمنوش سه برابر بیشتر از قهوه می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. این ترکیب همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C است.

بعلاوه، زنجبیل قابلیت تنظیم قند خون را دارد و در نتیجه برای کنترل میزان گرسنگی و کاهش اشتها می‌تواند بسیار مفید فایده باشد.

چای سبز

چای سبز یکی از بهترین گزینه‌ها برای لاغری است. به این خاطر که این چای حاوی مقدار زیادی کاتچین است. کاتچین نوعی آنتی‌اکسیدان طبیعی است که می‌تواند سوخت‌وساز بدن را بهبود ببخشد و سوختن چربی را سریع‌تر کند؛ مخصوصا چربی‌های شکم.

همچنین حاوی مواد بایواکتیو همانند کافئین و EGCG است که تاثیر بسیار زیادی در متابولیسم بدن دارد.

چای سبز همچنین سبب افزایش هورمون‌های مسئول سوختن چربی در سیستم داخلی بدن است. به این ترتیب که چربی بیشتری در جریان خون تولید و آن را به انرژی تدیل می‌کنند.

چای Puerh

تک فارس

Puerh نوعی چای سیاه چینی است که در استان یونان چین کشت و برداشت می‌شود. این چای پس از تخمیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین فرایندهای شیمیایی باعث می‌شود تا این چای سیاه خواص زیادی پیدا کند. Puerh را در آفتاب خشک می‌کنند.

این چای خاصیت آرامش‌بخش دارد و بهتر است بعد از غذا نوشیده شود. هر چه زمان نگهداری آن طولانی‌تر شود، عطر چای بیشتر خواهد شد.

آزمایشات گوناگونی در راستای نقش چای Puerh در لاغری صورت گرفته و مشخص شده مواد تشکیل دهنده چای، در تسریع روند تولید چربی به انرژی نقش بسیار مهمی دارند. این مساله از تجمع چربی‌ها در بافت‌های بدن پیشگیری می‌کند .

همچنین به کم شدن تری‌گلیسیرید خون و قند خون هم پیشگیری می‌کند.

چای سیاه

چای سیاه چای رایج و محبوب ایرانی‌هاست. این نوشیدنی حاوی موادی است که در چای سفید یا سبز یافت نمی‌شود. اما چای سیاه نیز همچون چای سبز خاصیت لاغرکنندگی دارد. چای سیاه حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان موسوم به فلاونوئید و پلی‌فنول است که در کاهش وزن نقش بسیار موثری دارند.

پلی‌فنول در چای سیاه به ساخت اسیدهای چرب کوتاه کمک می‌کند. آنها هم سبب افزایش متابولیسم می‌شوند.

چای اولانگ

اولانگ نوعی چای چینی است که پیش از خشک کردن قدری تخمیر شده است. این چای اغلب حاوی میوه‌های خشک و عطر زیادی است و طعم منحصربه فردی دارد. این چای نیز همانند نمونه‌های بالا روند سوختن چربی در بدن را تسریع می‌بخشد و در نتیجه به کاهش وزن و افزایش تناسب بدن کمک شایانی می‌کند.

پلی‌فنول‌های موجود در این چای سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و همین امر سبب از دست دادن وزن می‌شود. چای اولانگ حاوی کافئین و کاتچین است. این دو ماده در همکاری با یکدیگر به افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن هر چه بیشتر چربی‌های بدن کمک شایان یمی‌کنند.

T A K F A R S

چای سفید

چای سفید روند خشک شدن بسیار آرامی دارد و وقتی گیاه هنوز خیلی جوان است برداشت می‌شود. طعم این چای در مقایسه با بقیه چای‌ها بسیار متفاوت و تقریبا شیرین است. در تحقیقات مختلفی که انجام شده ثابت شده این چای سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد.

میزان کاتچین موجود در چای سفید و چای سبز با هم برابر است و هر دو به یک اندازه به کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کنند.

بعلاوه، چای سفید از شکل‌گیری سلول‌های چربی نیز پیشگیری می‌کند. همچنین این امر موجب تسریع روند چربی‌سوزی می‌شود.

چای رویبوس

دمنوش رویبوس از برگ‌ها و ساقه‌های نازک نوعی گیاه آفریقایی موسوم به Aspalathus تهیه می‌شود. این دمنوش برای سلامت هر چه بیشتر بدن بسیار مفید است. در تحقفیقات اخیر هم ثابت شده که برای لاغری و حفظ تناسب اندام نیز چای مناسبی است. این دمنوش حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی همچون آسپالاتین و نوتوفاگین است که هر دو مسئول از بین بردن رادیکال‌های آزاد اکسیژن هستند که برای بدن مضر بوده و به ساختار DNA ضربه وارد می‌کنند.

بعلاوه، این آنتی‌اکسیدان‌ها به تنظیم قند خون و انسولین کمک شایانی می‌کنند. این چای شیرین و کم‌کالری است و می‌تواند بهترین جایگزین برای نوشیدنی‌های شیرین باشد.

دمنوش رویبوس به تنظیم گلوکز خون نیز کمک می‌کند و با کاهش میزان اشتها از مصرف کالری‌های اضافه پیشگیری می‌کند.

چای ماتچا

چای Matcha که به عنوان پودر چای هم شناخته می‌شود از گیاهی چای سبز بدست می‌آید. با این تفاوت که ماتچا در رابطه با تناسب اندام و لاغری بسیار قدرتمندتر از چای سبز عمل می‌کند. ۱ گرم از این چای حدود ۳ واحد کالری دارد.

تک فارس www.takfars.ir

بعلاوه، همچون چای سبز، پودر چای حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که به دفع سموم بدن، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب و ورم در سیستم داخلی بدن کمک می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر