تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معروف ترین هنرپیشه های زن جهان حتی در سنین پیری با عکس

image معروف ترین هنرپیشه های زن جهان حتی در سنین پیری با عکس

مریل استریپ (۶۷ ساله)

مریل استریپ سه مرتبه برنده جایزه اسکار شده است. استریپ پس از کاترین هپبورن (با چهار اسکار)، مشترکاً با اینگرید برگمن، جک نیکلسون، والتر برنان و دانیل دی-لوئیس (هر کدام با سه جایزه)، جزء رکوردداران بردن اسکار بازیگری است. وی همچنین با ۱۹ نامزدی اسکار ۳ بار برنده شده و در ۲۸ نامزدی جایزه گلدن گلوب ۸ بار برنده شده و از نظر تعداد نامزدی این جایزه‌ها در میان تمام بازیگران دارای رکورد است.

مریل استریپ در شصت و ششمین دورهٔ جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به عنوان رئیس هیئت بین‌المللی داوران برگزیده شد.

از فیلم‌های مشهور او می‌توان به شکارچی گوزن، انتخاب سوفی، خانه ارواح، اتاق ماروین و ساعت‌ها اشاره کرد. استریپ از دیدگاه بسیاری از منتقدین به عنوان برترین بازیگر در قید حیات دنیا شناخته شده است.

تکفارس آی آر

جوایز: ۳ اسکار – ۸ گلدن گلاب

فیلم های پیش رو: مری پاپینز بر می گردد

image معروف ترین هنرپیشه های زن جهان حتی در سنین پیری با عکس

هلن میرن (۷۱ ساله)

هلن از سن شش سالگی تصمیم می‌گیرد هنرپیشه شود. تحصیلاتش را در مدرسه کاتولیک سنت برنارد آغاز می‌کند سپس به کالج لندن می‌رود در ۱۸ سالگی در آزمون ورود به تئاتر ملی جوانان شرکت و پذیرفته می‌شود و در ۲۰ سالگی اولین نقش خود را بازی می‌کند. در سال ۱۹۹۷ با کارگردان آمریکایی تیلور هکفورد ازدواج می‌کند.

www.takfars.ir

"دیم هلن میرن" بازیگر انگلیسی می‌باشد. او یک بار برنده جایزه اسکار، چهار بار برنده جایزه انجمن بازیگران نمایش، چهار بار بفتا، سه بار جایزهٔ گلدن گلوب و چهار جایزه امی ادواردز را در طول حرفه بازیگری خود دریافت کرده است.

او همچنین چندین سریال تلویزیونی بازی کرده که در میان آنها می‌توان به مظنون شماره یک اشاره کرد که در آن نقش کارآگاه تنسون را بازی می‌کند که برایش جایزه بفتا هم گرفته است و در سال ۲۰۰۷ برای آخرین قسمت این سریال جایزه امی دریافت کرد.

جوایز: ۱ اسکار – ۳ گلدن گلاب

فیلم های پیش رو: وینچستر – زیبایی قرضی – سریع و خشن ۸

image معروف ترین هنرپیشه های زن جهان حتی در سنین پیری با عکس

دایان کیتِن (۷۰ ساله)

دایان کیتِن  زادۀ ۶ ژانویۀ ۱۹۴۶ بازیگر، کارگردان و تهیه‌کنندۀ آمریکایی برندۀ جایزۀ اسکار است. وی از همان ابتدا شانس همراهش بود و در اولین حضور جدی خود با ایفای نقش "کی آدامز" در فیلم پدرخوانده نگاه ها را به سوی خود جذب کرد.

وی در فیلم های جنایت های دل، آنی هال، معمای قتل منهتن، در خواب فرورفته، پدر خوانده یک و دو و همچنین فیلم تحسین شده آنی هال بازی کرده است.

کیتِن در سال ۱۹۷۷ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم آنی هال از آن خود کرد.

جوایز : ۱ اسکار

تک فارس

فیلم های پیش رو: همپستید

image معروف ترین هنرپیشه های زن جهان حتی در سنین پیری با عکس

جودی دِنچ (۸۱ ساله)

جودی دیچ فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۷۵ میلادی، با بازی در نقش اوفلیا در نمایش‌نامه هَملِت آغاز کرد و از آن پس در ده‌ها نمایشنامه درام و موزیکال معتبر بازی کرد.

جودی دنچ نخستین بار در سال ۱۹۶۴ میلادی، در یک فیلم سینمایی ظاهر شد و با بازی در فیلم‌هایی چون هنری پنجم، شکسپیر عاشق، شکلات، آیریس و چند فیلم از مجموعه جیمز باند در نقش «M» شهرتی جهانی پیدا کرد.

جودی دنچ در سال ۱۹۷۱ میلادی، با مایکل ویلیامز ازدواج کرد. حاصل ازدواج‌شان یک دختر به نام فینتی است. همسرش در سال ۲۰۰۱ میلادی، بر اثر ابتلا به سرطان ریه و در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

جوایز: ۱ اسکار – ۳ بفتا

فیلمهای پیش رو: ویکتوریا و عبدول – قتل در قطار سریع السیر – تب گل لاله

image معروف ترین هنرپیشه های زن جهان حتی در سنین پیری با عکس

سیگورنی ویور (۶۶ ساله)

T A K F A R S

"سیگورنی ویور" زاده ۸ اکتبر ۱۹۴۹ در منهتن، نیویورک به دنیا آمد. وی جزو پر کارترین و خاص ترین بازیگران زن سینمای جهان است.

وی با بازی در فیلم بیگانه نقش اول این فیلم ها را برای سال های متمادی به امضای خود در آورد. همچنین او در همکاری با پیتر جسکون به خاطر فیلم آواتار افتخارات بسیاری بسیاری به دست آورد و هم اکنون بازی در نسخه های دوم تا پنجم آواتار را در حال تولید دارد.

جوایز: ۲ اسکار – ۱ گلدن گلاب – ۱ بفتا

فیلم های پیش رو: بیگانه نسخه ششم – آواتار ۲ تا ۵

image معروف ترین هنرپیشه های زن جهان حتی در سنین پیری با عکس

ایزابل هوپر (۶۳ ساله)

ایزابل هوپر ۱۶ مارس ۱۹۵۳ در نیس فرانسه به دنیا آمد. وی از سال ۱۹۷۱ میلادی در بیش از ۹۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده‌است.

هوپر از جمله هنرپیشه‌های زن مورد علاقه شابرول نویسنده برجسته امریکایی بود و با فیلم داستان زنان اثر کلود شابرول در سال ۱۹۸۸ بود که در ابتدای مسیر کاریش به شهرت رسید.

وی در سال ۲۰۱۰ میلادی، نشان لژیون دونور فرانسه را به‌پاس سه دهه خدمت به سینمای کشورش دریافت داشت و در سال ۲۰۱۱ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی تلویزیون انگلیس را دریافت کرد.

جوایز: ۲ ونیز – ۲ کن – ۱ سزار – ۱ بفتا

تک فارس www.takfars.ir

فیلم های پیش رو: پایان خوش – ماروین – مادام هاید

image معروف ترین هنرپیشه های زن جهان حتی در سنین پیری با عکس

مگی اسمیت (۸۱ ساله)

مارگارات ناتالی اسمیت در ۲۸ دسامبر در منطقه ایلفورد انگلستان متولد شد. وی با نام هنری مگی اسمیت به عنوان بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر فعالیت خود را آغاز نمود و از سال ۱۹۵۲ وارد عرصه بازیگری شد.

اسمیت نقش های ماندگار بسیاری از جمله نقش پروفسور مینروا مک‌گونگال (کارکنان هاگوارتز) در سری هری پاتر را ایفا کرده است.

او یکی از بازیگران اصلی سریال "دانتون ابی" به شمار می‌آید و به خاطر این سریال سه بار برنده "جایزه امی" شده است.

جوایز: ۲ اسکار – ۳ گلدن گلاب

فیلم پیش رو: سری تازه دانتون ابی

image معروف ترین هنرپیشه های زن جهان حتی در سنین پیری با عکس

جولی اندروز (۸۱ ساله)

تکفارس

جولیا الیزابت اندروز هنرپیشه، خواننده، مؤلف، کارگردان تئاتر انگلیسی ۱ اکتبر ۱۹۳۵ به دنیا آمد. او بیشتر شهرت خود را مدیون بازی در دو فیلم موزیکال آوای موسیقی (در ایران: اشک‌ها و لبخندها)، و مری پاپینز در سال ۱۹۶۴ است.

اندروز در ۱۹۶۴ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را بخاطر بازی در فیلم مری پاپینز دریافت کرد. هنرنمایی او در نقش مری پاپینز جزء ۱۰۰ شخصیت برتر تاریخ سینما توسط مجله پرومیر انتخاب شد.

او بعد از دهه ۶۰ بیشتر از بازیگری به نویسندگی کتاب‌های کودکان روی آورده است که ازاین کتاب‌ها می‌توان به ""مندی"" اشاره کرد.

جوایز: ۱ اسکار – ۵ گلدن گلاب

فیلم های پیش رو: مجموعه تلویزیونی خانه سبز جولیا

image معروف ترین هنرپیشه های زن جهان حتی در سنین پیری با عکس

کتی بیتس (۶۸ ساله)

کاترین دویل "کتی" بیتس زاده ۲۸ ژوئن ۱۹۴۸ در تنسی ایالت ممفیس امریکا است. او یکی از پر افتخار ترین بازیگران سینمای امریکا بوده که همواره با کمترین حاشیه به کار خود ادامه داده است.

بیست بهترین نقش آفرینی خود را در سال ۱۹۹۰ در فیلم میسوری بازی کرد و در همان نقش اسکار نقش اول زن را گرفت.

او در فیلم های زیادی مثل دو مرد و نصفی، زمان درستکاری، دیک تریسی، میزری، گوجه فرنگی سبز سرخ شده، آسیابک، سایه‌ها و مه، شمال و آنگوس به ایفای نقش پرداخته است.

takfars.ir

جوایز: ۱ اسکار – ۲ گلدن گلاب – ۴ امی

فیلم های پیش رو: سانتای بد ۲ – کریستال – خامه

image معروف ترین هنرپیشه های زن جهان حتی در سنین پیری با عکس

سالی فیلد (۶۹ ساله)

سالی فیلد ۶ نوامبر ۱۹۴۶ در پاسادینا کالیفرنیا به دنیا آمد و اکنون در سن ۶۹ سالگی همچنان به ایفای نقش می پردازد.

بخشی از شهرت او به خاطر حضور در فیلم‌های بدون دخترم هرگز و فارست گامپ است. او دوبار برای بازی در فیلم‌های نورما ری و مکان‌هایی در قلب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن دریافت کرده است و برای فیلم لینکلن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است.

جوایز: ۲ اسکار – ۲ گلدن گلاب

فیلم های پیش رو: نسخه سوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز

محصولات معتبر
محصولات معتبر