تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی چای های مفید برای سلامتی

image معرفی چای های مفید برای سلامتی

چای سبز: در قدرت فوق العاده این چای هیچ شک و ابهامی وجود ندارد و یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در جهان محسوب می شود. دانشمندان دانشگاه مریلند این چای را سرشار از آنتی اکسیدان و پلی فنول اعلام کرده که این دو جزء مبارزه کنندگان اصلی با رادیکال های آزاد هستند. همچنین ضدپیری و ضد سرطان شناخته شده است و از آسیب رسیدن به دی ان ای و ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری میکند.

چای اولانگ: این چای یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین نوع چای در چین و تایوان است که مصرف منظم آن فواید بسیاری را برای سلامتی به ارمغان می آورد. افزایش متابولیسم، کاهش دهنده کلسترول بد، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، سلامت موها، کنترل فشارخون، جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و استخوان ها از فواید بی نظیر این چای گیاهیپرطرفدار محسوب می شود.

چای سیاه: چای سیاه بطور کلی دارای کافئین است و در دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان در این چای جای شکی نیست و مصرف آن تاثیر مثبتی را روی قلب و رگ های خونی به جای میگذارد. چندین مطالعه نشان داده است چای سیاه برای هوشیاری ذهنی، تقویت حافظه، تسکین دهنده سردرد بسیار مناسب است. تحقیقاتی در کلینیک کلیولند نشان داده است اگر مصرف مُسکن هایی چون آسپرین و استامینوفن با چای سیاه همراه شود کارایی آن را ۴۰۰ درصد افزایش می دهد.

چای رویبوس: طی تحقیقاتی که در مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ صورت گرفته، این چای فوق العاده و ضد التهاب یکی از منابع ضد سرطان نیز محسوب می شود. لازم به ذکر است، این چای از نظر تکنیکی واقعاً چای نیست بلکه از یک بوته قرمز رنگ حاصل شده که خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارد. این چای می تواند استرس را کاهش داده و مانند یک ضدسرطان قوی عمل کند. برخلاف چای سفید، سبز و سیاه که همه از گیاه به دست می آیند، چای رویبوس از یک درختچه حاصل می شود. در واقع رویبوس از بوته های قرمزی در آفریقای جنوبی درست شده و بدونکافئین است، بنابراین برای خانم هایی که باردارند و می خواهند مصرف کافیئن شان را کاهش دهند بهترین گزینه است.

تکفارس آی آر

چای بابونه: هیچ چیز مانند چای بابونه نمی تواند خوابی آرام و دلچسب را برایتان محقق سازد. این چای ضد استرس واضطراب شناخته شده است و با توجه به یافته های دانشگاه پنسیلوانیا، این چای در کاهش دهنده استرس، بالابردن خلق و خو، کاهش افسردگی و جلوگیری از بی خوابی کمک شایانی میکند.

چای سفید: اگر شما از خطر ابتلا به دیابت هراس دارید با استفاده از این چای و پایین آوردن کلسترول بد دیگر نگران ابتلا به بیماری های قندی نباشید. همچنین چای سفید برای افزایش تحمل گلوکز بسیار مناسب است.

چای ترش: طی تحقیقات دانشگاهی در سیاتل چای ترش برای بیمارانی که از فشارخون بالا رنج می برند معجزه میکند و از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و کلیوی نیز جلوگیری کرده و باعث کاهش کلسترول بد، هضم و جذب بهتر و التهام دهنده عفونت ها می شود. این چای بی نظیر ضدسرطان، ضدعفونت، ضدباکتری، ضد درد، ضد افسردگی و حتی چربی سوزی بالا را در لیست فوایدش ذخیره کرده است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر