تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی و دانلود رایگان دیکشنری کاربردی هنگام سفر به کشورهای خارجی

image معرفی و دانلود رایگان دیکشنری کاربردی هنگام سفر به کشورهای خارجی

این برنامه به‌ جای آنکه به سراغ دیتابیس‌های پیچیده و گاهی گیج‌کننده برود، از تصاویر برای نمایش لغات و دسته‌بندی کلی خود استفاده کرده است. این موضوع از آن جهت بسیار حائز اهمیت است که اکثر مردم تنها به یک زبان آن‌هم به‌طور دست و پا شکسته آگاه هستند. برای مثال فرض کنید که بعد از سفر به کشور اسپانیا به یکی از رستوران‌های این کشور مراجعه کرده‌اید و قصد سفارش میگو دارید؛ اما نه از ترجمه‌ی میگو در زبان اسپانیایی باخبرید و نه در زبان انگلیسی. در این زمان تنها چاره‌ی شما استفاده از ترجمه‌گر‌های آنلاین مانند Google Translate است؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در آن لحظه شما به ارتباط اینترنتی دسترسی داشته باشید. از طرفی دیگر، دیکشنری‌های اختصاصی فارسی نیز معمولا برای زبان‌های مهم‌تر همچون انگلیسی، فرانسوی تولید شده‌اند و برای زبان‌های خاص‌ همچون اسپانیایی (ممکن است) دیکشنری خاصی آماده‌ی دانلود وجود نداشته باشد. پس تکلیف چیست؟ SameSame Visual Translator اپلیکیشنی بسیار جالب در رابطه با همین موضوع است که شما را از دانستن نام اشیا، امکان یا خوردنی‌های دنیا بی‌نیاز می‌کند و تنها توسط تصاویر، شما را در رساندن منظور خود یاری خواهد کرد.

SameSame Visual Translator اپلیکیشنی بسیار جالب برای گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس است که یک دیکشنری تصویری بسیار جذاب را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

شیوه‌ی عملکرد SameSame Visual Translator به این صورت است که بعد از ورود به برنامه با چند دسته‌بندی کلی مواجه خواهید شد. برای مثال وقتی به دسته‌بندی خوردنی‌ها با عنوان Food وارد می‌شوید، ده‌ها و شاید صدها تصویر از خوردنی‌های مختلف و رایج را مشاهده خواهید کرد. برای مثال همان میگو که قبلا ذکر شد، در این بخش حضور دارد. تنها کاری که باید انجام دهید جستجو در میان این تصاویر و پیدا کردن عکس مورد نظر است. بعد از پیدا کردن عکس میگو کافی است روی آن ضربه بزنید تا وارد صفحه‌ی دیگری شوید که در آنجا هم قادر به مشاهده‌ی ترجمه‌ی نام آن عکس به بیش از ۱۰۰ زبان مختلف دنیا باشید و هم در زبان‌های قابل پشتیبانی همچون انگلیسی، پخش صوتی تلفظ نام آن را بشنوید. هنگام نوشتن این مطلب تصویر میگو را پیدا کردیم و بعد از وارد شدن به آن سریعا با ترجمه‌ی انگلیسی آن (Shrimp) مواجه شدیم. فرض بر این بود که در یک رستوران اسپانیایی حضور داریم؛ بنابراین پرچم انگلیس را لمس کردیم و از میان لیست زبان‌های پشتیبانی شده، زبان اسپانیایی را انتخاب کردیم و با ترجمه‌ی میگو یا همان Shrimp در زبان اسپانیایی آشنا شدیم‌: camarón. اگر از دانش کافی در زبان انگلیسی برخوردار باشید، استفاده از این برنامه می‌تواند آسان‌تر و سریع‌تر نیز باشد. برای مثال اگر با تلفظ انگلیسی میگو آشنا باشید؛ می‌توانید همان ابتدا در باکس جستجو نام انگلیسی شی‌ء، مکان یا خوردنی مورد نظر را وارد کنید تا سریع آن را پیدا و با لمس آن وارد صفحه‌ی ترجمه‌ی آن شوید. این برنامه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید برای استفاده از آن (به‌جز نوبت اول) نیاز به هیچ‌گونه ارتباط اینترنتی نخواهید داشت؛ چراکه تمام اطلاعات مورد نیاز در همان ورود اول، دانلود خواهند شد. البته توسعه‌دهندگان برنامه در رابطه با حجم این دیتای دانلودی نوشته‌اند: «نگران نباشید، حجم این دیتا یک‌دهم حجم اپلیکیشن فیس‌بوک شما خواهد بود».

دسته‌بندی‌های موجود در این برنامه عبارت‌ند از موارد زیر که می‌توانید به کمک آن‌ها به تمامی موارد مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

تکفارس آی آر

Emergency (موارد اورژانسی همچون آتش، دکتر، آلرژی، سوختگی و‌…)

Food (خوراکی همچون غذاها، نوشیدنی‌ها، میوه و…)

Transportation (حمل و نقل همچون تاکسی، مترو، بنزین، پارکینگ، لاستیک و‌…)

Accommodation (مسکونی و بهداشتی مانند هتل، حمام، سرویس بهداشتی و‌… )

Useful (مفید و پرکاربرد همچون پریز برق، مسواک، شانه، بانک، باجه تلفن و‌… )

www.takfars.ir

Entertainment (تفریحی همچون ماهیگیری، سینما، ورزش، فروشگاه‌ها و‌…)

وجود بیش از ۵۰۰ تصویر مختلف و منحصربه‌فرد، کارکرد کاملا آفلاین، پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ زبان مختلف، تلفظ صوتی در بیش از ۳۰ زبان مختلف و امکان جستجو به‌صورت کلمه‌ای یا دسته‌بندی از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن جذاب به شمار می‌آیند. اپلیکیشن SameSame Visual Translator با حجم ۵ مگابایت در اندروید و ۸ مگابایت در آی‌او‌اس منتشر شده است و برای اجرا به نسخه‌ی ۴.۰.۳ و ۹.۲ این دو پلت‌فرم نیاز خواهد داشت. این برنامه به‌صورت پولی منتشر شده است و دارای نسخه‌ی رایگان نیست. شما می‌توانید توسط لینک زیر اقدام به خرید یا با جستجوی نام اپلیکیشن در گوگل آن را دانلود کنید.

جهت دانلود اپلیکیشن دیکشنری نسخه اندروید اینجا کلیک کنید

ایده بسیار جالب در کاربرد و طراحی

پشتیبانی بیش از ۱۰۰ زبان از جمله زبان فارسی

تلفظ صوتی برای بیش از ۳۰ زبان

دارای بیش از ۵۰۰ عکس مختلف

کارکرد آفلاین (جز ورود اول به برنامه)

محصولات معتبر
محصولات معتبر